cd-rw

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

21 mei 2012, 20:17

Ik wou onlangs een cd copieren op een "lege", maar vermits ik alleen nog enkele cd-rw's in huis had heb ik dat dan daar maar op gezet.
Maar nu kan deze copie wèl afgespeeld worden op een comp. maar niet in een gewone cd-lezer.
Is daar een trukje voor of iets in te stellen zodat de cd-rw zich gedraagd als een gewone cd?
mvg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

23 mei 2012, 19:14

Is de betreffende CD wel gefinaliseerd? Oftewel: staat er wel een punt achter? Wanneer een CD niet gefinaliseerd is kan een CD-speler deze niet lezen, die weet dan niet waar het einde zich bevindt.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

23 mei 2012, 22:46

ik heb gewoon de originele in de iTunes bibliotheek gecopieerd en dan in een afspeellijst gezet, en dan "branden" gedrukt en op de bewuste maagdelijke cd-rw "gebrand"
Van finaliseren of punt zetten was er nergens geen sprake. Een cd-rw is uitwisbaar en overschrijfbaar. zoals boven gemeld vermoed ik ook dat een gewone cd-speler dit niet kan lezen.
mvg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

25 mei 2012, 09:56

Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Daarnaast blijft mijn punt wel staan: http://en.wikipedia.org/wiki/Finalise
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.