Synchroniseren iPod

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

30 jul 2012, 16:15

Heb filmpje van Youtube opgenomen met WondershareAllMyTube en wil dit graag op mijn iPod zetten. Ik sluit iPodTouch (versie 4.2.1) aan op de iMac (versie 10.6.8). Ik converteer het filmpje naar "iPodTouch" na selecteren van "Export the output video/audio to iTunes" in Wondershare. In iTunes (versie 10.6.3) vind ik onder "Films" de geconverteerde film die ik selecteer (blauw omrand). Ik selecteer in iTunes onder "Apparaten" mijn iPodTouch. Ik selecteer de knop "Synchroniseer alleen aangekruiste nummers en video's". Ik selecteer in iTunes de knop "Synchroniseren". iTunes voert de synchronisatie uit en toch vind ik op de iPod het filmpje onder "Video" niet terug. Weet iemand wat hier mis gaat?
andre

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

31 jul 2012, 21:42

Ja, het selecteren van een film of nummer is niet gelijk aan het aankruisen van dit bestand.

Ga naar de map films in iTunes, druk CMD-ALT-4 en zet een vinkje in het vakje wat links van de naam van het filmpje staat.

Alleen aangevinkte (aangekruist wordt gebruikt in iTunes) bestanden worden gesynchroniseerd.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

03 aug 2012, 12:13

Bedankt Sypie voor uw antwoord. Het resultaat is echter hetzelfde. Ik denk dat het probleem zit bij de converter van Wondershare. Filmpjes die niet zijn geconverteerd langs Wondershare krijg ik wel op de iPod. Hetzelfde probleem stelt zich trouwens met audio. Ik heb uit het filmpje dat problemen geeft d.m.v. Wondershare het audiogedeelte gefilterd en naar iTunes getransfereerd waar ik inderdaad het audiogedeelte kan beluisteren. Ook hier hetzelfde probleem bij willen overzetten naar iPod. Ik zal Wondershare eens contacteren en maar hopen dat zij een oplossing voorstellen.
andre

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

03 aug 2012, 17:04

Kun je in Wondershare ook instellingen doen zoals het soort videoformaat (avi, mpg, mp4, enz)?

iTunes kan overweg met MP4 bestanden. Dat komt mooi uit wanneer je met Safari werkt. Voor Safari is er namelijk een extensie: FastestTube Hiermee krijg je een download knop onder een YouTube filmpje zodat je snel en makkelijk kunt downloaden. Daar kun je ook kiezen voor het mp4 formaat. Deze kun je zo iTunes in slepen. In iTunes kun je de betreffende video kiezen en via het menu "Geavanceerd", in de menubalk kiezen voor "Maak versie voor iPod of iPhone aan". Op deze manier hoef je geen andere programmatuur te gebruiken.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

04 aug 2012, 21:13

Hallo Sypie bedankt voor uw nieuw antwoord en uw geduld.
In Wondershare kan men inderdaad ook instellingen kiezen zoals MP4. In elk geval heb ik FastestTube gedownload en de procedure gevolgd die jij komt uit te leggen. Echter wanneer ik "Maak versie voor iPod of iPhone kies" gebeurt er weinig heb ik de indruk (of gaat het zo vlug dat ik het niet kan volgen?). In elk geval verschijnt er geen iPodversie-kopie van de mp4 versie die in iTunes zit. Als ik dan onder "Apparaten" mijn iPod selecteer krijg ik het gevreesde regenboogwieltje dat maar blijft draaien. Ik moet dan geforceerd iTunes stoppen en krijg de melding "iTunes reageert niet" met een rapport dat naar Apple wordt gestuurd. Dus nog altijd geen filmpje op mijn iPod
andre

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

05 aug 2012, 11:35

Dan is er iets anders aan de hand.

Wanneer je jouw iPod selecteert in iTunes en iTunes gaat daarna onderuit dan ligt het niet aan een filmpje, dan is er iets mis met de iPod of de communicatie daarmee.

Wat je kunt doen, zonder de iPod aangekoppeld te hebben, is deze verwijderen uit de apparaten die iTunes kent. Ga in iTunes naar de voorkeuren van het programma -> Apparaten -> en verwijder het apparaat en/of de reservekopiën.

Ik zou wel willen weten welke iPod je hebt zodat je misschien je iPod kunt herstellen zonder dat deze gekoppeld is aan iTunes.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

05 aug 2012, 14:46

Fijn dat je mij wilt helpen Sypie. Ik heb een iPod 8GB. Ik vind het toch eigenaardig dat audio in iTunes geladen vanaf CD's wel zonder problemen op mijn iPod verschijnen bij het volgen van dezelfde procedure. De iPod schakel ik gewoon met een daarbij behorend kabeltje van Apple aan mijn computer op een USBingang. Ik heb ondertussen in Voorkeuren de reservekopies verwijderd maar wat moet ik hier verder dan mee?
Groetjes en dank
Andre
andre

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

05 aug 2012, 15:18

Hallo Sypie, ik vrees dat ik je op het verkeerde been heb gezet waarvoor mijn verontschuldiging. Ik constateer dat het gevreesde wieltje reeds verschijnt wanneer ik onder "Geavanceerd" de opdracht geef "Maak versie voor iPod of iPhone aan".
Andre
andre