Apple TV

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

17 okt 2012, 12:41

Om mijn films enz van de mac te kunnen doorsturen naar de TV heb ik me op aanraden een Apple TV aangeschaft. Die moet nu met een HDMI kabel verbonden worden met de TV. Maar die heeft maar 3 ingangen die alle 3 bezet zijn. Nu zou ik een 2 poorts HDMI switch willen kopen om een ander aangesloten apparaat te laten delen met de Apple TV.
Er is blijkbaar wel heel wat op de markt, maar heeft iemand ondervinding met deze toestelletjes?

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

07 nov 2012, 08:24

Ik zou geen switch kiezen. Ik zou een eenvoudig stekkerblokje kiezen waar meer ingangen op zitten en 1 uitgang, die naar je TV gaat. Je TV redt zich wel met het signaal wat er in komt. Het enige wat je niet moet doen is meerdere apparaten met HDMI, die op zo'n blokje zitten, tegelijkertijd aanzetten, dan raakt je TV in de war. De signalen kunnen de apparatuur niet stuk maken, daar hoef je dus niet bang voor te zijn.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

07 nov 2012, 10:04

Eind oktober een Switch gekocht en aangesloten. Moet de zaak met de Apple TV toch grondig bekijken, want zo eenvoudig is het toch niet. De verbinding komt blijkbaar niet altijd zo goed door. Moet dat (als ik tijd heb) eens goed uittesten.