HD vervangen bij iMac

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

26 okt 2012, 12:25

Gisteren van Apple een bericht gekregen dat men heeft vastgesteld dat er problemen kunnen optreden met HD's van Seagate van 1TB bij verkochte iMac's tussen eind 2009 en juli 2011. Mijn iMac zou er zo een zijn en ik kan die gratis laten vervangen.
Ik ben nu in 't bezit van mijn Mac sinds 24/09/2010. Zonder problemen tot hiertoe. Ik sta daar niet voor te springen want ik zal hem waarschijnlijk een tijdje moeten missen en krijg ik achteraf wel weer alles terug wat er nu opstaat.
Ik maak wel reservekopies met Time machine, maar zit daar dan wel in zijn totaliteit alles in.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

07 nov 2012, 08:21

In Time Machine zit praktisch alles, behalve systeembestanden en mappen/bestanden die je zelf uitgesloten hebt. Een map die ik standaard uitsluit van het maken van een back-up is de map Downloads. Hierin staan tijdelijke dingen die niet belangrijk genoeg zijn. Daarnaast wisselt de inhoud nog wel eens waardoor TIme Machine overuren zou moeten draaien.

Maak Time Machien back-up en zet deze later weer terug, meer dan dat kun je niet doen. Of je moet al je bestanden ook nog eens los op een USB-schijf zetten (handmatig).
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

07 nov 2012, 09:59

Ik heb dat veiligheidshalve simpel opgelost door hen zelf alles te laten overzetten. Op het moment dat ik bij Switch was hebben nog 2 personen dat gedaan. Dat kost wel een uurloon maar mijn Mac is terug zoals voorheen zonder problemen. Thuiskomen , opstarten en vertrekken.Na 3 werkdagen mijn goede Mac terug in huis.