adresboek

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

jdc
Lid geworden op: 20 sep 2005, 04:06
Locatie: Tilff

01 nov 2012, 18:01

Ik heb al tevergeefs geprobeerd van het ganse adresboek van mijn iMac over te zetten naar mijn iBook via een wirefirekabel (en de juiste procedure gevolgd) Uiteindelijk komt steeds de originele iBookadreslijst te voorschijn, zelfs nadat ik die compleet (programma + plugins ) in de afvalbak (en deze leeggemaakt) heb verwijderd.
Dus de lijst van de iMac is dan op de iBook terug vervallen tot de oude lijst van de iBook die ik nochthans verwijderd had, mysterie????
Wat doe ik verkeerd?
mvg

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

07 nov 2012, 08:11

Je gooit het programma weg omdat je de inhoud wilt vervangen? Dat is niet nodig.

Je gooit plugins weg omdat je de inhoud van een programma wilt vervangen? Dat is niet nodig.

Als je het adresboek wilt vervangen, met al je contacten er in dan moet je de inhoud uit Bibliotheek/Applictation Support/AddressBook kopiëren naar de iBook.

Hou er rekening mee dat de versie van Adresboek op de iMac én op de iBook (is het geen MacBook?) gelijk moeten zijn, of in ieder geval niet te ver uit elkaar moeten liggen. Je krijgt anders problemen met het lezen van de bestanden.

Wil je het anders doen dan exporteer je je lijst met adressen naar een CSV bestand en importeer je op de iBook die CSV weer richting je Adresboek. Zo kan adresboek zelf bepalen of het gaat lukken of niet.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.