Mac loopt vast tijdens opstarten

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

22 sep 2013, 10:18

Ik heb een macbook pro met windows xp/bootcamp.
sedert vandaag kan ik loopt windows vast tijdens het starten.
En ook mac start niet meer normaal/ alleen mijn schermafbeelding geen start knoppen(dock)/ taakbalk niets. Wat kan ik doen?
Ik ben nu bezig de mappen van windows te kopieeren naar externe schijf door middel van een linux live cd. Maar de mac mappen kan hij niet openen. Kan ik dat misschien met de bijgeleverde mac installatie cd (mac os x disc 1 en 2).
Ga straks nog eens schijf hulp programma uitproberen via instal cd, zoals beschreven in de handleiding.
Schijf hulp programma kan het niet oplossen.
24/09/2013
volgende stappen ondernomen;
Bestanden van de windows versie zijn gered. daarna windows verwijderd en mac os x op deze partitie gezet. veel bestanden van de oude mac naar externe schijf gekopieerd. De sub map in mijn afbeeldingen Ifoto kan niet gekopieerd worden, foutmelding/ beschadigd.
Mac is blijkbaar niet onfeilbaar en veilig zoals men zegt.
02/10/2013
Nu volgende stappen ondernomen;
Geprobeerd de stuur prog. mac en windows te herinstalleren.
Dat is echter niet meer gelukt; na herhaalde pogingen gaf het schijfhulp prog. de melding 'harde schijf defect'.
De harde schijf verwijderd en getest met linux, bleek te falen.
Gisteren nieuwe harde schijf geplaatst. Mac installeren gaat prima, maar ben er nog niet in geslaagd windows xp te herinstalleren met behulp van bootcamp. Heb nu de mac eerst geupdated, zal zien wat het geeft? Ik heb de ervaring van vroeger dat dat niet zo simpel is!

macbook pro 15" osX 13.3 leopard - aankoop 08/02/2008

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

14 okt 2013, 15:53

Windows XP is nu geïnstalleerd, maar de update loopt vast. Eerst was er foutmelding, nadien service pack 3 geïnstalleerd zoals in meerdere topics aanbevolen. Nu geen foutmelding meer maar het zoeken naar updates blijft doorgaan? Kan ook i Explorer 8 niet installeren, loopt ook vast. En NU!??

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

15 okt 2013, 15:38

Eindelijk alle problemen opgelost! Nu nog proberen met behulp van Refit er een linux versie bij te plaatsen. Maar dat zal andere kaas zijn.....