iMovie

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

katie1
Lid geworden op: 07 jul 2009, 19:37

30 okt 2013, 09:31

Goeiemorgen!
Ik werk nog met iMovie 09. In mijn programma iPhoto heb ik video's staan. (resolutie 1280x720, videobeeldsnelheid 5000fps). Hoe geraken deze in mijn programma iMovie? En zijn die waardes hierboven vermeld zwaar of is dat standaard? Merci!

katie1
Lid geworden op: 07 jul 2009, 19:37

01 nov 2013, 20:02

Goede avond !
Ondertussen heb ik gevonden om de video's in mijn iMovie te krijgen! 8)
Nu heb ik een ander probleem. Er zijn videofragmenten die verticaal zijn opgenomen. Kun je die fragmenten kantelen? Met foto's kan dat gemakkelijk, maar een filmfragment…..? In het programma iphoto is het niet mogelijk.
Hopelijk is er een oplossing! Merci.

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

08 nov 2013, 12:03

Ik had een paar maanden terug het zelfde probleem
De kleinkinderen hadden op onze 50ste huwelijksverjaardag gedurende het feest het filmen op zich genomen en hadden de camera gebruikt net als een fototoestel, horizontaal en verticaal;
Het is mij gelukt de beelden die op hun kop stonden te draaien maar er ging wel een heel stuk verloren
groetjes
colbas

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

08 nov 2013, 12:24

Sorry,
ben vergeten te vermelden hoe het werkt
Klik op sterretje in fragment
dan bijsnijden en rotatie
ik werk wel met Imovie 11

Ik heb ook een vraag
Na het monteren van een film spreekt mijn dochter de commentaar in,
de laatste keer moet ik daarna, bij het op de goede plaats slepen van de tekst iets verkeerd gedaan hebben en was de klank verdwenen
Nu vraag ik mij af of het niet mogelijk is om de ingesproken tekst te kopiëren en ergens te plaatsen om ingeval van pech over een back-up te beschikken.
Alvast bedankt
colbas

katie1
Lid geworden op: 07 jul 2009, 19:37

08 nov 2013, 13:14

Beste,

Zeer hartelijk dank! Het is mij gelukt! Ik ben zoo blij!!
Ik werk wel nog met imovie 09. Vind je het de moeite om naar 11 te gaan? Meer mogelijkheden mss? Gemakkelijker?
Wat betreft je eigen stem. Ik heb ooit les gevolgd over imovie. Een tijd geleden …… maar ik herinner me zo iets van je eigen stem of eigen geluid op te nemen via "garageband" en dit dan op te slaan of te sturen naar iTunes. Daar is het bewaard en kan je er altijd bij……. Maar details weet ik niet meer. Ik kan het wel eens opzoeken bij gelegenheid. Vind ik ook interessant!

Groetjes. Katie.

colbas
Lid geworden op: 08 mar 2006, 17:37
Locatie: vlaams brabant

08 nov 2013, 14:21

Ik weet het verschil niet met imovie 9 ben gestart met 11 gebruikte vroeger Pinnacle voor mijn filmen Morgen komt mijn dochter voor de 2de keer de tekst inspreken voor mijn film over onze reis naar Puglia;
ik zou er deze keer natuurlijk niet graag terug de klank van verliezen,
Ga me eens bevragen over Garageband
groetjes
Colbas

4wings
Lid geworden op: 26 sep 2020, 13:21

25 mar 2023, 10:40

Wanneer ik in iMovie een project wil opslaan op een usb stick krijg ik de melding "Mislukt, film niet opgeslagen". Ik krijg in details ook geen reden waarom?
Weet iemand raad aub.
Alvast bedankt,
Walter