Hoe kopieer/verplaats ik foto's van MacBook Pro naar externe

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

MargoK
Lid geworden op: 21 jan 2014, 14:54

21 jan 2014, 15:02

Sinds kort in bezit van een MacBook Pro, daarvoor altijd gebruik gemaakt van een Windows laptop. Waar de structuur in Windows duidelijk was en ik bestanden, foto's van de HD van de laptop kon verplaatsen naar de externe HD, lukt me dit niet met de MacBook. Als ik een foto of fotomap aanklik zie ik nergens de optie: verplaats naar ... Ook als ik een geheugenkaart plaats heb ik geen mogelijkheid de foto's direct op de externe HD te zetten. Kan iemand mij hiermee helpen?

MargoK
Lid geworden op: 21 jan 2014, 14:54

22 jan 2014, 21:37

Als je het icoontje van externe HD of usb stick op je bureaublad ziet komen kan je die openen of je sleept gewoon de foto's en of gehele mappen naar de schijf of stick.
Om te verwijderen, dus voor je de stick of externe Hd uittrekt sleep je het betreffende icoontje van die externe naar je prullemand,
dan pas mag de externe HD uittrekken of afzetten.
Wat blijkt, de externe harde schijf zou eerst geformatteerd moeten worden. Daar begin ik niet aan want het staat vol foto's, dus er zit niet anders op dat een nieuwe externe hd te kopen. Bedankt voor je reactie!

MargoK
Lid geworden op: 21 jan 2014, 14:54

24 jan 2014, 19:18

Ik weet het niet. Ik kan de externe HD wel bereiken, en de foto's op de Mac zetten, omgekeerd niet. Ik heb inmiddels een andere externe HD aangeschaft en zal daar alle nieuwe foto's op zetten. Met deze nieuwe, die speciaal voor een Mac is, gaat het zoals vanouds.