Back up van inkomende en uitgaande mails voor iMac

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

07 feb 2020, 08:14

Goedemorgen

mijn zoon had voor mij een systeem ontwikkeld gebaseerd op rules zodat al mijn mails (account op Exchange) inkomend op mijn iMac of uitgaand vanuit mijn iMac ook verstuurd werden naar mijn Gmail account. Dit gold dus als een soort back-up, die toeliet bij het verkeerdelijk verwijderen van een e-mail in het normale mailprogramma van Apple , ik deze in mijn Gmail kon terugvinden;

Maar Gmail weigerde nogal wat spammail , die blijkbaar door de filters van mijn server glipten, en stuurde die terug naar mijn server. Deze verzending van de door GMail geweigerde mail gaat gepaard met een mail, die uitleg verschaft.

Dit verhoogde mijn aantal mails op mijn Exxchange account Alzo heeft de webmaster mij gedwongen van dit systeem af te zien. Is er iemand onder u , die een methode kent , die ik zou kunnen gebruiken om mijn mails op een tweede plaats op te slaan, aub ? Ik vermoed dat een bij het gebruik vaneen klassieke back-up van de mailboxen (in en out) steeds de stand op het ogenblik van de back-up wordt opgenomen zodat de vroeger verwijderde ook niet meer terug te vinden zullen zijn in de nieuwe back-up. Ik denk dat er maar een methode is en dit is deze van de mails te forwarden naar een ander account. Misschien is Gmail niet de goeie keuze ??

Mvg
Audass

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 feb 2020, 11:31

Is het niet eenvoudiger om bij elke mail even stil te staan of die zoo belangrijk is dat die nooit mag verloren gaan?
De grote meerderheid van het mailverkeer kan je best wel toevertrouwen aan je mail programma hoor.
Mails van levensbelang bewaar je best apart als hard copy. 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

17 feb 2020, 12:16

Beste E.T.

akkoord met u. Maar wie begaat geen fouten ?? En dan is de mail per vergissing gaan vliegen. Staan ze nog bewaard op een andere plaats op uw Mac dan haal je hem terug. Maar hoe ??

Mvg

Audass

maccie1
Lid geworden op: 30 jun 2020, 11:39

30 jun 2020, 14:07

Ik gebruik hiervoor de app Mailsteward. Werkt met Mail app en Postbox. Maakt automatisch backups van alle mappen en email accounts. In mijn geval naar iCloud Drive. Werkt ook met regels en tagging.
MacBook Pro - MacOs 10.15

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

01 jul 2020, 08:34

Kan Time Machine een oplossing zijn voor u?

Afbeelding
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma