Heropstart iMac 2007

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

25 sep 2020, 00:22

Een iMac 2007 gaf vraagteken bij opstart. Ik heb de HE vervangen maar moet nu terug kunnen opstarten.
Ik heb nog de grijze schijven voor Mac OS Install en Applications install DVD - Tevens de schijven voor
OS X Leopard en Snow Leopard. Ik heb getracht om een progamma Sierra te downloaden en op een USB stick te zetten. Dat is het install programma maar dat moet dan geopend worden, maar hoe. Hoe ga ik nu verder.
Ik wil deze iMac aan mijn kleinkinderen geven om met de mac te leren werken. Wie kan helpen?

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

25 sep 2020, 00:24

Sorry ; typefoutje, HE moet zijn HD harde schijf.

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

25 sep 2020, 08:53

Ik heb hier ook een iMac medio 2007 staan met El Capitan op een SSD en dat werkt nog goed. Indien u een installatieprogramma hebt kunnen bemachtigen (downloaden) dan kan u inderdaad een installatie USB creëren. Het programma moet in uw programmamap staan. U start dan uw iMac op met deze USB stick en volg de stappen. Dat zou moeten lukken op voorwaarde dat uw nieuwe HD en uw USB stick correct geformatteerd zijn (MacOS uitgebreid). Het creëren van een installatie USB stick (met El Capitan) dient via Terminal te gebeuren met het commando:
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ El\ Capitan.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/appletips --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ El\ Capitan.app --nointeraction
(appletips wijzigen in de naam van uw USB stick)
Succes
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma