Keychain opkuisen

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

08 mar 2023, 14:47

Goedenamiddag

na jaren gebruik dient alles eens opgekuist worden want een mens verzamelt nogal wat . Zo ook met de keychain die volstaat met lijnen die niet meer van toepassing zijn. Zij die niet meer bruikbaar zijn zou ik graag elimineren . Maar rekening houden met deze die een correct paswoord bevatten. Bestaat er een handige en betroubare methode hiervoor. Zou daar soms geen software voor bestaan , aub ?

In afwachting van een antwoord eindig ik met een vriendelije groet

Audass

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

08 mar 2023, 18:43

Ik ken geen programma die dit opkuiswerk kan doen voor u. Gewoon rechts klikken op de lijn en dan klikken op "verwijderen". Bij mij staat het eveneens vol "lijntjes".....ik laat deze gewoon staan, geen probleem hoor.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

16 mar 2023, 08:54

Goedemorgen

ik wil dit wel handmatig doen maar ik zou graag over de zekerheid beschikken zodat deze die moet blijven staan , niet verwijderd wordt ! Op basis van de datum ???

Mvg

Audass

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

16 mar 2023, 16:42

Deze die niet meer bruikbaar zijn (zoals u schrijft) kan u sowieso verwijderen.
Voor deze die u nog nodig hebt, kan het gebeuren dat u meerdere lijnen hebt voor hetzelfde item. Weet u het wachtwoord niet (vermoedelijk in de meeste gevallen) dan wordt het inderdaad moeilijk. Is de lijn met de meest recente datum de correcte? Dat weet ik niet.
Mijn advies: laat alles staan. Als u dan ergens een inlogprobleem hebt met een verkeerd wachtwoord, verwijder dan alle lijnen in de sleutelhanger die er betrekking op hebben en vraag een nieuw wachtwoord aan.
Ter info: ik gebruik al enkele jaren het gratis Lastpass programma voor het beheer van mijn wachtwoorden en vind dit een goed alternatief.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma