problemen met CleanMyMac

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Audass
Lid geworden op: 16 feb 2014, 09:20
Locatie: Bertem

14 apr 2023, 16:11

goedenamiddag

alhoewel ik weet dat sommigen bezwaren uiten tegen deze software toch ben ik er een voorstander van omdat ik de mening draag dat ook Apple Mac softwre nodig heeft tegen spyware.

Ik ben nu serieus op sukkel met mijn CleanmyMac app.
Ik veronderstel dat er nog leden zijn van dit forum, die met deze software werken. Als ik een scan doe voor System Junk eindig ik met drie folders die niet onderzocht werden. Telkenmale kan ik het volgende lezen

"/Library/Caches/com.apple.iconservices.store" couldn’t be removed, because you didn't authorize this operation.

Maar nergens kan ik vinden hoe ik kan authorize this operation. Ik hoop een lid te vinden die mij kan helpen Bijvoorbaat dank


Een ander probleem dat ik onopgelost krijg is dat als ik iets onderneem de software regelmatig vraagt naar login en paswoord. Tot op heden ben ik er nog niet ingeslaagd correct in te vullen. Wat in mijn keychain staat is ook onjuist. Ondermeer de login lijkt mij zeer eibgenaardig want die komt overeen met een van mijn paswoorden. Hoe los ik dit op. Wat in de keychain staat verwijderen ??

Zou het een oplossing zijn de app CleanMyMac te verwijderen van mijn iMac en een nieuwe te installeren ?

Mvg
Audass

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

15 apr 2023, 10:46

Uw problemen hebben niets te maken met Cleanmymac.
1.Het bestand "com.apple.iconservices.store" kan je weliswaar manueel verwijderen doch het komt steeds terug. Niet druk over maken, gewoon laten staan.
2. Login en paswoord moet je inderdaad regelmatig invullen. Het zijn deze waarmee je uw Mac opstart. Uw login (gebruikersnaam) vind je bij "Systeeminstellingen" in de rubriek "Gebruikers en groepen". Uw wachtwoord zal je daar niet vinden. Normaal is het wachtwoord voor uw Mac hetzelfde als dit voor de sleutelhangertoegang. Als je dit vergeet kan je het herstellen zie https://support.apple.com/nl-be/guide/m ... h35902/mac.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma