iCloud Drive

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

16 jan 2024, 15:36

Ik heb de optie Bureaublad en documenten in iCloud Drive niet geactiveerd om ruimte te besparen in iCloud Drive. Kan ik nu 1 spreadsheet kopiëren van mijn lokale harde schijf naar iCloud Drive in plaats van deze te verplaatsen zodat dit bestand op de lokale harde schijf blijft staan en ook in iCloud Drive? Als dit kan, wordt een wijziging in de spreadsheet die ik maak op de lokale harde schijf dan ook gesynchroniseerd naar icloud Drive?????? Ik heb het geprobeerd, maar de wijziging wordt niet gesynchroniseerd!!!! Bedankt voor je hulp!!!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 jan 2024, 18:28

Tja, als de koppeling niet is geactiveert kan je eigenlijk toch ook niet verwachten dat bestanden worden gesynchroniseerd, of zie ik dat verkeerd?

forum
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:31

16 jan 2024, 18:40

Ik dacht dat het mogelijk zou zijn om je bestand te behouden op de harde schijf en dat bestand te kopiëren........... blijkbaar niet dus. Als je jaren alleen met de finder gewerkt hebt is dat toch even de knop omdraaien want dan staat alles in iCloud Drive en moet ja daar nu in kijken in plaats van de Finder........

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

20 jan 2024, 08:55

want dan staat alles in iCloud Drive en moet ja daar nu in kijken in plaats van de Finder........
. Inderdaad.... maar dat is toch geen probleem. Behalve....iCloud is niet kosteloos (5GB is gratis). Met een abonnement van 1€/maand kan je al een heel eind weg.
Afbeelding
MacBook Air M2 - 2022 - 16GB Sonoma
Mac Mini M1 - 2020 - 16GB Sonoma