Mijn Moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

31 mei 2009, 21:41

Hallo Iedereen, hier nog een berichtje van mij. Vier tot vijf dagen in de week ga ik naar mijn moeder op bezoek. Buiten haar gewoonlijke kwaaltjes waar ze vroeger ook al om klaagde maakt ze het goed. Als het zonnig weer is ga ik met haar een tasje koffie drinken op een terras niet ver van het RVT. Ze praat nog altijd om terug naar haar appartemen te gaan, maar ik rageer er niet veel op want dan is ze weer alleen en ook s'nachts en ik weet niet of ze het aankan. Ze denkt dat ze nog daar is om te herstellen, en laat zich goed verwennen door iedereeen. Altijd als ik daar kom heeft ze iets laten staan om op te eten voor mij, ik neem dat dan maar gewoonlijk mee naar huis. Ik ben nu een betje mijn eigen terug aan het worden, want ik leefde niet meer, ik werdt geleefd en geniet zoveel mogelijk van het leven alhoewel ik weet dat er nog moeilijke momenen gaan komen maar dat zullen we dan wel zien.
Groetjes aan al mijn forumvrindinnen.
Mie Katoen.
Afbeelding
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

01 jun 2009, 03:44

Afbeelding
sterkte lieve mie
fijn dat het beter gaat met jou moeder
en met jou
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

01 jun 2009, 09:41

]

Ik wou dat het met jou en je man ook zo goed ging, ik geef je ook wat steun van mij, en laat een kaarsje voor jullie branden.
Groetjes
Mie Katoen.

Afbeelding
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

01 jun 2009, 11:35

DANK LIEVE MIE
DINSDAG WET GERHARD ALLE UITSLAGEN
VAN BUIK EN BENEN EN RUG
HOPELIJK NIET WEER HERNIA
VOOR 2 JAAR OPERATIE IN BELGIE GEHAD :(
KNUFFIE MAATJE
OVER 3 WEKEN IK AAN DE BEURD :(
STERKTE VOOR JOU MOEDERKE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

03 jun 2009, 06:14

GOEDE MORGEN LIEVE MIE
KOM JOU EN JE MOEDER FF STERKTE WENSEN
MAATJE ,HOPELIJK VOEL JE NU BETER
IK DENK AAN JOU

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

04 jun 2009, 06:52

GOEDE MORGEN LIEVE MIE
WENS JOU GOEDE DAG
IS ALLE OKE MET JOU MOEDER MEISJE
KNUF RIEKSKE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

09 jun 2009, 06:37

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

15 jan 2010, 09:38

De misérie is weer opnieuw begonnen, vorig jaar 4x in het ziekenhuis geweest. Vanaf 11 januari opnieuw met long ontsteking en er nog een lichte ziekenhuisbacterie erbij. Ze ligt vastgebonden omdat ze anders haar medicamenten uittrekt, en dan die onrust. Gelukkig had ze gisteren iets gekregen om te kalmeren Haldoldruppeles. Ze was nu in het rusthuis kortbij, 3min. van het werk. Er komt geen einde aan elke keer opnieuw. Haar longen en hart zijn ook niet goed onderussen is ze 84 jaar en doe ik nog altijd het mogelijke voor haar al of niet met goesting.

Groetjes
Mie Katoen.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.
Gast

15 jan 2010, 10:38

mieke,heb met jou te doen hoor !!! het moet lastig zijn,maar het blijft je mama toch?hoe gaan wij zijn,dit is de vraag van velen xxxxxxx

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

16 jan 2010, 07:59

Ja zon daar heb je gelijk in, hoe gaan wij zijn? Ik wil dat niet meemaken.
Mijn leven gaat ook nog verder, het blijft mijn moeder maar er zijn ook nog erger gevallen en daar probeer ook regelmatig aan te denken, dat houd de moed er ook in.
Groetjes bedankt voor je reactie.
Mie Katoen.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.
Gast

16 jan 2010, 11:13

mieke maatje,zal je eens iets vertellen

mijn ouders zijn al heel lang gescheiden,mijn vader is al van ik kleintjes was een alkolieker,heb ook vanalles voor hem gedaan,en zit nu nog steeds met schuldgevoelens,en waarom weet ik ook niet,ik woon aan de kust en hij zit nu in een service flat,kan er niet veel naartoe,maar als ik ga is het verschrikkelijk van de stank,ik ruim alles zoveel mogelijk op,telkens nieuwe onderbroeken kopen enzzzzzz teveel om op te noemen,mijn mama mag het niet weten dat ik nog met hem af en toe contakt heb,want ze heeft er een rot leven mee gekent,nam al contact op met de sosiale dienst en zijn huisdokter,want ik zei dat het niet meer verantwoord is dat hij op service flat woont,hij is een gevaar voor andere bewoners
ze zeggen mij dan (ja mevr het is 5 voor twaalf)ondertussen is het al 6 maand geleden en hoor niks van de sociale dienst,ze gingen er aan werken,jaaaaaaaaaaaaa hun zakken vullen
ik ben ook enigste dochter hoor,en mijn 2 dochters willen er ook niks meer van weten,maaaaaaaaaaaaaaaar het is een mens,en is mijn vader
mieke soms valt het mij ook heel zwaar xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

16 jan 2010, 17:58

Hallo zon, jij moet niet met schuldgevoelens zitten over je vader, want het is jou fout niet. Alkolisme is een ziekte, heb je al kontakt genomen met AA (anonieme alkolisten) je vindt die nummer zeker in de telefoonboek als je wilt zal ik eens nahoren voor een nummer van westvlaanderen je kunt me altijd een privé berichtje sturen. Ik kan goed begrijpen dat je schuldgevoelens hebt want jij staat daar machteloos tegenover en je vader ook, die niet van de drank kan afblijven.
Ik wens je alvast veel sterkte.
Mie Katoen maar Mieke is veel mooier.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.
Gast

16 jan 2010, 19:02

mieke
ik heb al vanalles gedaan,ook AA niks maar ook niks hielp,heb nog veel andere problemen ook,en op een bepaald ogenblik werd alles mij te zwaar,tot mijn huisdokter mij als raad gaf,mij daar niks meer van aan te trekken of zou er zelf aan ten onder gaan
maar mieke,hij is toch altijd mijn vader hé,heb geprobeert hem dichter bij mij te krijgen waar ik woon,hij ziet da niet zitten,ik zou meer naar hem toe willen gaan,maar zit ook beperkt,en op steun van mijn man moet ik ni rekenen,ik bel af en toe maar dan is hij telkens dronken
toch ook bedankt voor je reactie hoor xxxx
elk huisje draagt zijn kruisje mieke!!!!!!!!!!

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

17 jan 2010, 10:23

zon schreef:mieke
ik heb al vanalles gedaan,ook AA niks maar ook niks hielp,heb nog veel andere problemen ook,en op een bepaald ogenblik werd alles mij te zwaar,tot mijn huisdokter mij als raad gaf,mij daar niks meer van aan te trekken of zou er zelf aan ten onder gaan
maar mieke,hij is toch altijd mijn vader hé,heb geprobeert hem dichter bij mij te krijgen waar ik woon,hij ziet da niet zitten,ik zou meer naar hem toe willen gaan,maar zit ook beperkt,en op steun van mijn man moet ik ni rekenen,ik bel af en toe maar dan is hij telkens dronken
toch ook bedankt voor je reactie hoor xxxx
elk huisje draagt zijn kruisje mieke!!!!!!!!!!
Hallo zon doe maar voor je vaderke wat je kunt, mijn vader is al overleden van in 1975, wij was 51 jaar, toen ik de ouderdeom had van 40 jaar en voor sommige zaken alleen stond misde ik een vader, maar die was er niet meer.
En ja ieder huisje draagt zijn kruisje, je hebt gelijk.
Ik denk dat we zo een beetje in de zelfde situatie zitten.
Groetjes Mieke
Fijne zondag.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.
Gast

18 jan 2010, 12:26

mieke

heb altijd mijn bijde ouders gemist,vader alkoholist,en mama een zakenvrouw,nooit thuis en ik altijd op internaten
maar nu ben ik blij dat ik dit forum heb hoor,en als het mij echt te zwaar word,dan is er hier wel altijd iemand waar je terecht kan

heb ooit eens in coma gelegen,en me dikwijls de vraag gestelt,was ik maar nooit ontwaakt,dan zou ik al dit verdriet,dat ik al jaren meedraag niet moeten verdragen

het begint nu wat te verbeteren,ik zal maar hout vasthouden

mieke,dikke knuffel xxxxxx