Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:22
Locatie: Schoten

13 apr 2009, 09:10

Mijn lieve echtgenoot heeft op 3 april 2009 gekozen om zelf uit het leven te stappen. Hij was slechts 61 jaar oud en had een ongeneeslijke vorm van Non-Hodgkin en zou volgens de Professor nog maar 3 jaar te leven hebben. Hij is dan in een depressie beland met alle gevolgen vandien.
Ik heb zo getracht hem te troosten en hem moed in te spreken, maar ik kon hem niet meer bereiken, ik was zo machteloos.
Hij liet mij geen enkel berichtje na, niets, niets ....

Ik ben radeloos en weet me geen weg meer.
Weet er iemand of ik ergens terecht kan bij een praatgroep om dit verlies een beetje te kunnen verwerken ?
Ik woon op de grens Merksem - Schoten, heb geen eigen vervoer en zou graag een groep o.d. vinden in de buurt waar men me kan helpen.
Ik zit met zoveel vragen, waarom toch ... alhoewel ik mijn lieve schat ergens wel begrijp, maar ik heb zo intens veel verdriet ...

Help mij toch aub, ik weet niet meer wat te doen ....

Bedankt op voorhand.

Lia
Eenzaam hart

dolfijntjevr54
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59
Locatie: VENUS

13 apr 2009, 13:24

Lieve Lia.

K'hoop dat je een praatgroep vind waar je al je onbeantwoorde vragen kan invullen.
Maar ondertussen wil ik je veel moed en sterkte toewensen in je inmens verdriet.

Hier komen praten kan ook al helpen meisje.

Afbeelding

Knuffel van dolfijntje.

Gast

13 apr 2009, 13:25

Lia,

Ik begrijp heel goed hoe je zich nu moet voelen.
maar lieve lia, ergens kan ik je man ook begrijpen,
hij wilde niet meer leven, met zijn ziekte, en die voelde hoe die achteruit ging, Lia geen schuldgevoelens lieve meid, maar dat je heel veel verdriet hebt is te begrijpen, en zal beetje bij beetje moeten slijten,
Al heel goed dat je de stap zet, om vrienden te maken, tegen je deur.
spijtig Lia dat ik zover van je af woon, ik ben van Sint- Laureins O VL
en heb wel een auto, maar is een drukke weg, ik doe die weg soms als ik naar de dochter naar Breda ga. en heb vrienden in Schoten wonen.
heel veel sterkte Lia, de tijd zal de wonden moeten genezen.

een hele dikke paasknuffel

liefs nine.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

13 apr 2009, 15:46

Afbeelding
LIEVE LIA
KOM JOU FF VEEL STERKTE WENSEN
IK VOEL JE PIJN ,VERDRIET
WAAROM ???????????????
IK DENK AAN JOU LIEVEKE
KNUFFIE IK LEG MIJN ARM OM JE HEEN
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

liapia
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:22
Locatie: Schoten

14 apr 2009, 00:02

Liefste Nine, Laurette en Riekske,

Ik ben jullie heel dankbaar dat jullie me een beetje willen troosten.
Morgenvroeg, 14 april is de uitvaart van mijn lieve Cor en ik sta nu al te trillen op mijn benen. Het is het aller- allerlaatste afscheid en daar ben ik verschrikkelijk bang voor. Ik kan hem echt niet missen, zonder hem stort mijn wereld in. Ik speelde reeds met hem als kind van 4 jaar en wij zouden dit jaar 40 jaar gehuwd zijn, ik ken Cor dus al 57 jaar. Hoe moet ik in God's naam verder zonder hem, ik weet het echt niet.

Ik ga nog verder moeten zoeken naar iemand die mij toch een beetje door mijn radeloosheid en verdriet kan helpen, want alleen kan ik het niet. Ik heb wel mijn kinderen, maar die kan ik toch ook niet bijkomend belasten met al mijn verdriet. Had ik ook maar eens een goeie vriendin in mijn buurt, maar degene die ik heb woont ook een 30 km van me vandaan. Samen met Cor kon ik er naartoe, maar nu .....

Ik hoop dat alles morgen een beetje goed zal verlopen, maar dan ben ik wel definitief helemaal alleen zonder mijn ventje en ik ben zo ontzettend bang voor de toekomst.

Jullie hebben mij toch een beetje getroost, het is toch goed - al is maar via dit net - een babbel te kunnen maken, want daaraan heb ik zo'n ver-schrikkelijke nood.

Lieve mensen, nogmaals hartelijk dank .... en dat het geluk altijd bij jullie mag blijven, dat wens ik je van ganser harte toe !

Lia
Eenzaam hart

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

14 apr 2009, 00:37

Lia,
Wat moet dit verschrikkelijk moeilijk voor je zijn.
ik geloof vast dat Cor je dit niet heeft willen aandoen, maar depressiviteit is een raar iets.
Lia, probeer straks te denken aan je leven met hem, vooral aan de zovele mooie momenten die jullie beleefden gedurende al die jaren, en probeer al het moeilijke van de laatste tijd opzij te zetten.
In gedachten ben ik straks bij je.
Reline

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

14 apr 2009, 05:43

STERKTE voor vandaag op zez moeilijke dag in je leven

ONS MEDELEVEN van ANNABEL en SDW

Kom maar regelmatig even op SENIORENNET en bezoek ons op het FORUM bij het BABBELHOEKJE of desnoods op de CHAT bij de VROEGE VOGELS, al pratende kunnen we je steunen in dit onvervangbaar verlies

We kijken uit naar je berichtjes ???
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

wiesken
Lid geworden op: 07 mei 2005, 07:11
Locatie: oost vlaanderen

14 apr 2009, 06:40

Hallo lieve Liapia

Innige deelneming bij het overlijden van je lieve man Cor , Liapia men zit nu vol met vragen , en vele vragen maar weet dat de antwoorden niet gemakkelijk zijn wie kan er op antwoorden op de waarom vraag ?

Je lieve man wou u en zijn gezin verder het verdriet besparen en zag het einde van de ondraagelijke pijn niet meer zitten maar weet door je droevige tranen ,,, denk aan de mooie momenten en herinneringen die hij je heeft gegeven ,,, door de zware momenten heen .

liapia , als de tranen lopen van verdiet probeer te kijken naar de natuur en er zal je een vogelke komen groeten om je een steuntje te geven hoe raar dit mag klinken .

neem eens een kijkje op de site werkgroepverder je kan met lotgenoten praten maar kom zekers hier op deze site nog langs vele mensen willen je verder een steun geven want we helpen mekaar ,soms zijn er niet veel woorden nodig

Afbeelding

vanwege WIESKEN

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

14 apr 2009, 06:43

Afbeelding
LIEVE LIA
KOM JE FF STEUNEN VOOR DEZE ZWARE DAG
DAT JE COR DE LAATSTE GROET GAAT BRENGEN
LIEVERD IK BEN ER VOOR JOU
JE HOEFD HET NIET ALLEEN TE DOEN
WIJ ZIJN ER VOOR JOU ZOALS SDW SCHRIJFT
KOM STRAKS NAAR HET BABBELHOEKJE
EN WIJ TREKKEN ER JOU DOORHEEN
ZODAT JE NIET ALLEEN BENT
DENK HIER MAAR EENS OVER NA LIEVE LIA
IK DENK AAN JOU EN LEG MIJN ARM OM JE HEEN BIJ DEZE ZEER
ZWARE DAG
LIEFS RIEKSKE

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
Gast

14 apr 2009, 11:43

hallo liapia,

Ik kom je effe een goede dag wensen,
ik ben je niet vergeten, veel sterkte,
kijk naar buiten, zodat je de vogels en de bloemen,
kan bewonderen, lieve meid hou je goed,

een dikke knuffel

liefs nine.

Xke
Lid geworden op: 17 aug 2008, 15:08
Locatie: berchem

14 apr 2009, 19:21

Ik ken u niet maar heb vandaag veel aan u gedacht.Het moet verschrikkelijk zijn om zo iets mee te maken,maar troost u als men hier van troost mag spreken.Denk dan maar dat hij nu van zijn pijnen verlost is.Ik wens u veel sterkte in deze droevige dagen;
lieve groetjes
xke
een vriendelijk woord kan wonderen verrichten

minou1954
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:25
Locatie: omgeving aalst

14 apr 2009, 20:56

Afbeelding

LIA, ik ken je niet, maar toch kom ik je veel sterkte wensen bij deze droevige gebeurtenis, de vraag, waarom ? zal je denk ik nooit te weten komen, maar herinner je de mooie momenten en dagen met je lief ventje en vooral probeer er over te praten, en zekers niet denken dat je de kinderen mag op zij schuiven, misschien willen zij erook wel met jou over praten, over hun verdriet dan.

veel strekte VANWEGE MINOUKE ( chat 2 )
We staan niet altijd stil, bij het woord "SAMEN "
Maar het is een groot gemis, als " SAMEN " er niet meer is ..............

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

15 apr 2009, 07:04

Afbeelding
LIEVE LIA
MEISJE HOE GAAT HET MET JOU??????
IK MOET STEEDS WEER AAN JOU DENKEN
LUKT HET LIEVEKE
ALS JE IETS WIL VRAGEN ,IK BEN ER VOOR JOU
SCHROOM NIET
MIJN HART IS BIJ JOU LIEVERD KNUFFIE RIEKSKE


Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
Gast

15 apr 2009, 17:45

Lieve lia,

Nu ben je heel alleen, en dat doet erg veel pijn,
denk aan de mooie momenten met je ventje,
het rouwen moet nu nog beginnen, en dat vraag heel veel tijd,
lieve meid ik denk aan jou, en wens je heel veel sterkte toe,
maar laat je kinderen mee rouwen, voor hen is het ook moeilijk.

dikke knufff lia,

heel veel liefs,
nine.
Gast

15 apr 2009, 22:00

Hier kan je inlichtingen bekomen en een adres dat het meest geschikt in je buurt is.



Antwerpen
Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg Noorderkempen
Smalvoortstraat 2
2300 Turnhout
Tel. 014 41 09 67
Fax 014 47 07 10
turnhout@zelfmoordpreventievlaanderen.be
Contactpersoon: Marijke Vandervoort