verdriet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

23 apr 2009, 23:47

Rosebud

ik vind het zeer pijnlijk wat je meemaakt...
Het lijkt zo uitzichtloos... maar toch moet je aan jezelf denken... je hebt ook maar één leven...
Misschien wel goed wat danoontje zegt... probeer van andere dingen te genieten... de natuur geeft rust en is onuitputtelijk... is steeds mooi en geeft kracht... het kan je nieuwe hoop geven om je verdriet te verdringen...
Maar, ik denk toch dat je op een of andere manier moet blijven duidelijk maken aan je man dat je met deze toestand niet gelukkig bent.
Ik weet dat ik gemakkelijk praten heb, maar ik heb het ook meegemaakt en de enige manier om te overleven was mezelf wegcijferen... ik leerde er mee leven en zette steeds mijn verstand op nul!! Altijd gaf ik maar toe om ellenlange discussies te vermijden... ik leerde er mee leven...
Uiteindelijk is het allemaal anders gelopen in mijn leven... het lot heeft er anders over beslist...
Ik wens je heel veel sterkte... en hoop dat er vroeg of laat toch een oplossing komt aan je strijd om een menswaardig leven te hebben..

Een fijne nacht nog....
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

24 apr 2009, 06:08

Afbeelding
LIEVERD GOEDE MORGEN
KOM JE EEN DIKKE KNUFFEL GEVEN
EN WEET IK DENK AAN JOU
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

rosebud 2
Lid geworden op: 28 jul 2008, 17:10
Locatie: deerlijk

24 apr 2009, 13:18

falcon1 van harte bedankt voor je opbeurende woorden ls je het ook hebt
meegemaakt dan weet je maar al te goed hoe zwaar dat is om altijd op eieren te moeten lopen en steeds te moeten afwachten in welke stemming
hij weer zal zijn, er zijn dagen dat ik het over mij laat gaan maar andere
dagen is het mij allemaal te veel.Maar zoals je zegt ik meot er verder mee
leren leven een andere keus heb ik niet, men heeft het altijd oever
fisiek misbruik maar phihisch is het even zwaar om dragen alleen is er
niemand die het merkt.
groetjes rosebud

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

24 apr 2009, 16:17

Rosebud,

dat heb je mooi gezegd... psychisch geweld kan incerdaad veel erger zijn, en inderdaad dan moet je het nog voor de buitenwereld verborgen houden...
Ik zou je een dienst kunnen aanwijzen (gratis), waar je met die problemen wel tercht kan... maar ik weet niet in hoeverre je daar klaar voor bent...
Het CAW (Centrum voor Algemeen Welzijn) helpt mensen zoals jij... Je vindt ze wel ergens in je buurt... Hier kan je met al je problemen terecht en zij zoeken samen met jou naar een oplossing...
Ik ken jou man niet, maar als je op een rustig moment er met hem eens over kunt praten....
Je kan ook naar je huisarts gaan en je door hem laten doorverwijzen... het zou al een eerste stap kunnen zijn. Misschien dat je man dan toch even de ernst van de zaak kan inzien.
Maar als het je echt te moeilijk wordt zou ik je toch willen vragen om hulp van buitenaf te zoeken... Je hoeft je leven niet te laten vergallen... Elk mens heeft recht op een rechtvaardig bestaan!

Ik wens je nog veel succes en hoop voor jou dat eens de kansen toch gaan keren... blijf hopen...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

24 apr 2009, 16:26

Enkele nuttige adressen in jou buurt...

CAW Piramide
Beheerstraat 46, 8500 Kortrijk
Tel : 056/24.56.24, Fax : 056/24.56.29
secretariaat@piramide.be
www.piramide.be

CAW Stimulans
Voorstraat 53, 8500 Kortrijk
Tel : 056/53.21.51, Fax : 056/31.54.56
stimulans@tiscalinet.be
www.cawstimulans.be

Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

24 apr 2009, 20:22

LIEVE ROSEBUD
KOM JE FF GOEDE AVOND WENSEN
FIJN HOE FALCON JE WIL HELPEN
HOPELIJK GAAT HET LUKKEN
IK DENK AAN JOU LIEVERD
KNUFFIE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

rosebud 2
Lid geworden op: 28 jul 2008, 17:10
Locatie: deerlijk

25 apr 2009, 17:03

nog eens bedankt goeie vrienden want voor mij zijn jullie dat hoor, maar
ik heb dus eens ernstig met hem gepraat, dat het moet veranderen ik heb
er mee gedreigd om de kinderen samen te roepen en hen om hulp, te vragen en sedert is hij vrij rustig hopelijk blijft het zo want ik zie er niet naar uit om mijn dreigement uit te moeten voeren, dus hopen maar

ik wens jullie nog een fijn weekend en tot later nog eens rosebud
groetjes rosebud
Gast

25 apr 2009, 21:35

hallo rosebud

Goed gedaan lieverd, je hebt de eerste stap al durven zetten,
nu afwachten of die braaf zal blijven!!!
psyhisch is dat heel erg voor jou, maar met de huisdokter kan je daar eens goed mee praten,
Ik wens je heel veel sterkte toe, hopende dat je nog een volwaardig leven kan hebben, falcon is een schat he, die weet overal raad mee,
er zijn toch nog hele lieve mensen op onze wereld,

nog een mooi weekend
dikke knuffel,

liefs nine.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

25 apr 2009, 23:04

Rosebud,

je doet me wel effe verschieten... maar ik moet je wel bewonderen dat je dit aan durfde!!!!
Laat ons hopen dat het "psychisch" bij hem ook een schok geweest is en dat hij toch aanvoelt dat het 5 voor 12 is....
Goed dat je toch ergens laat aanvoelen dat het je enorm hoog zit...
Nu "misschien" een volgende stap... want je mag niet overmoedig worden hé.... Kan je over je gevoelens praten met je man? Zeggen wat je echt verdriet doet, waar je moeite mee hebt, hoe het anders kan... Ik weet dat een grote fout dikwijls veel zegt wat men slecht ziet in een ander, maar kan je hem niet bewust maken van wat je eigenlijk zelf zou willen om het leven draaglijker te maken en te werken aan een betere relatie...
Misschien dat ik de bal volledig verkeerd sla hoor... maar dat moest me even van het hart....

Ik hoop echt voor jou dat de tijden nu gaan veranderen en je hebt nu reeds een gote stap gezet..

Ik wens je alvast héél veel sterkte en héééél veel succes!!!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

26 apr 2009, 10:46

LIEVE SCHAT IK BEWONDER JOU ZEER
HET WERD OOK TIJD ,DAT JE LIET VOELEN DAT HET ERNST IS
JE KAN ZO NIET VERDER LEVEN
HOPELIJK WEET IE NU WAAR IE MEE BEZIG IS
IK WENS JE ALLE STERKTE LIEVERD
KNUFFEL RIEKSKE
IK DENK AAN JOU
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

rosebud 2
Lid geworden op: 28 jul 2008, 17:10
Locatie: deerlijk

26 apr 2009, 12:19

dag lieve mensen ik vind het zo fijn dat jullie zo met mij begaan zijn,ik schaam er mij wel een beetje voor maar toch is het een troost dat ik mijn hartbij jullie eens kan luchten, so far so good hij is dus wel geschrokken door mijn dreigemend.Gisteren zijn we naar het verjaardags feest gegaan
van onze kleindochter, en hij heeft zich goed gedragen ik denk daten hoop dat hij het begrepen heeft. xxx voor jillie fijne mensen
groetjes rosebud

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

27 apr 2009, 08:34

LIEVERD HE GEWELDIG
AL DE EERSTE GROTE STAP
IK BEWONDER JOU ,ZO MOET HET
STEL HEM VOOR EEN KEUZE
EN DAN ZAL IE NA GAAN DENKEN
IK HOOP ZO ERG VOOR JOU
EN BELOON HEM DAT HIJ DAT GEDAAN HEEFT
DAN MERKT IE HOE ZEER JIJ ER MEE ZAT
OOK JE KINDER ZULLEN BLIJ ZIJN
GELOOF MIJ MAAR
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

27 apr 2009, 10:55

Rosebud,

we zijn er om naar jou te luisteren, je moed in te spreken, troosten, en als het kan je een hart onder de riem te steken.
Je moet zéker niet beschaamd zijn hoor! Het voor jou alleen houden zou veel erger zijn.
Nogmaals fijn dat je toch een stapje gezet hebt in de goede richting... ik hoop dat het in die zin kan verder gaan... misschien dat je man ook ergens aanvoelt dat het je allemaal boven het hoofd is gegroeid.. maar ik weet ook dat na wat er gedurende al die jaren is opgebouwd het roer niet ineens kan worden omgegooid... het zal stapje voor stapje moeten gebeuren... Geef hem ook de tijd om zich hieraan aan te passen..
Maar ik wens je alvast veel succes hoor!!!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

28 apr 2009, 18:32

IK KOM JOU VEEL STERKTE EN KRACHT GEVEN LIEVERD
DURF HET AAN STAPJE VOOR STAPJE
JIJ HEBT OOK RECHT OP EEN GOED LEVEN
IK WENS JE HEEL ERG VEEL MOED EN WEET IK DENK AAN JOU
WIJ ZIJN ER VOOR ELKAAR TE STEUNEN
EN DAT JE HET NIET ALLEEN MOET DOEN
SAMEN STAAN WIJ STERK
LIEFS RIEKSKE
KNUFFIE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

29 apr 2009, 06:30

Afbeelding
STERKE LIEVE ROSEBUD
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan