Mijn klein lief hummeltje

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

07 mar 2011, 09:51

hallo iedereen
ons klein "hummeltje" is ondertussen een drukke peuter geworden, volgende maand wordt hij 2 jaar. Hij kan gelukikig al stappen, ondanks zijn operatie, en het is een echte deugniet, héél druk, altijd aandacht vragend en vooral: hij kent geen verbod, maar hij hoort dan ook niet, of toch niet veel)
In mei krijgt hij een inplantaat achter zijn linker oortje, daarmee zou hij langs deze kant toch al goed moeten kunnen horen, of de rechterkant zal volgen is nog een vraag : zal het nog nodig zijn, en zullen de ouders (mijn dochter en haar man) dat kunnen betalen, want voor de 2de kant is geen tussenkomst voorzien. Het voornaamste is toch wel dat hij het indertijd gehaald heeft en toch al veel vorderingen heeft gemaakt, en hij wordt door iedereen, zeker door zijn broertjes en ouders, op handen gedragen!
Het is een lieve maar heel drukke peuter geworden!
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

magrit
Lid geworden op: 13 mar 2005, 19:12

09 mar 2011, 15:45

AfbeeldingDat is allemaal goed nieuws Corsatje!
Hopelijk verloopt de operatie van het implantaat zonder problemen.
Ik steek alvast een kaarsje voor jullie op.
Veel sterkte voor de komende maanden.

Lieve groeten van Magrit :wink: Afbeelding

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

15 mar 2011, 09:14

Iedereen bedankt voor de reacties, het doet deugd dat er meevoelende mensen zijn. Gisteren heeft mijn dochter een ongeval gehad met haar wagen, ze was helemaal in shok, maar de mensen uit de buurt hebben haar goed opgevangen. Iemand had het kleintje uit de auto genomen en er goed voor gezorgd, want mijn dochter wist niet meer wat of hoe. Iemand anders had mij verwittigd, het was in de onmiddellijke buurt van ons huis. Ik kan je verzekeren als je zoiets meemaakt, dat het niet om te lachen is, ik had werkelijk de schrik van mijn leven, gelukkig waren er geen gewonden, maar het is toch niet gemakkelijk om daarover te geraken. Haar autotje was amper 1 jaar oud en sedert vrijdag terug uit herstel, nadat iemand er tegenaan was gereden. Nu is de hele linkerkant verloren, misschien wel de hele auto! En bij haar doken de schuldgevoelens weer op: wat heb ik mijn kindje nu aangedaan was de hele tijd haar reactie, hoewel ze er niets kon aan doen. Ze heeft het nog steeds moeilijk met zijn handicap, neemt nog altijd de schuld op zich, en nu dit nog erbij, zij kon dat missen. Gelukkig beseft de kleine het niet, ik denk niet dat hij er iets aan overhoudt.
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

magrit
Lid geworden op: 13 mar 2005, 19:12

17 mar 2011, 17:34

AfbeeldingHopelijk is alles snel vergeten!
Gelukkig waren er geen gekwetsten.
Ik denk aan jullie.
Groeten van Magrit :wink:

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

02 jul 2011, 09:33

Ons kleintje kreeg 2 weken geleden zijn inplantaat, de operatie verliep goed, achteraf wat narigheden, allergische reactie tegen zijn antibiotica, maar dat is nu allemaal voorbij. Vanaf morgen, wekelijks enkele maandagen naar uz om dat apparaatje aan te passen, zodat hij uiteindelijk het maksimum resultaat verkrijgt. Voor hem gaat dan wel een heel nieuwe wereld open,waarin hij zich hopelijk goed kan aanpassen.
Voor de mama en papa, broertjes en wij zal het een hele verandering zijn!
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

16 sep 2011, 11:02

klein ukkepukje, peutertje lief
je bent mijn hartedief
waarom ben jij niet als anderen?
niemand kan het veranderen
ik wou dat je eens kon horen
hoe lawaai de stilte kan verstoren
en waarom moet jij altijd vallen?
en schop je niet op voetballen?
maar ondanks alles, kleintje lief
blijf je mijn hartedief!
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

05 jun 2012, 19:16

ons klein lief hummeltje, een echte deugniet, maar héél lief; gaat nu naar school, ik ben dankbaar dat "onze" gemeenteschool het kleintje "wil", want voor hen is het een grote opdracht, hoewel zij het aanzien als een uitdaging, hopelijk kan hij daar zijn hele lagere schooltijd uitdoen. Met zijn gehoor gaat het steeds vooruit, hij heeft nu een intercom, daardoor hoort hij nog beter, er wordt ook overlegd om de andere kant een implantaat te plaatsen, maar we zien wel weer op tegen de operatie, hopelijk verloopt dat ook goed, maar tot nu toe is het nog toekomstmuziek. Hoewel hij ons al veel kopzorgen bezorgd heeft, zien we hem steeds liever en doen alles voor hem wat in onze mogelijkheden ligt. Als het zo doorgaat, gaat de (geluids)wereld stilaan voor hem open! Doe zo voort, kleine schat!
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

corsatje
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:27
Locatie: W. Vlaanderen

22 dec 2012, 20:00

weeral bijna einde jaar, 3de na de geboorte van onze schattebout. Het is een echte doordrijver, kent geen gevaar, aanvaardt geen opmerkingen en heeft een sterke wil. Hij is veel te veel verwend geweest, maar ja, het is ook een ander dan andere. In februari wordt het 2de inplantaat ingebracht, dus nog maar eens een operatie, hij is nog zo klein en heeft al meer operaties doorstaan dan verjaardagen. Hopelijk is het nu de laatste keer en komt alles goed. In de kleuterklas gaat het niet goed, hij kan zich niet aanpassen in een grote groep, en begrijpt maar niet wat in school moet en wat niet mag.
Ik weet niet of hij verder een gewone school zal kunnen volgen, een school voor dove kindjes is niet in de onmiddellijke omgeving, en mijn dochter en schoonzoon willen niet dat het kleintje op internaat gaat, dagelijks over en weer rijden is ook geen optie! Laten we hopen dat hij daar toch kan blijven tot na de kleuterklas, ondertussen is hij dan wat ouder en zien we wel. Nu is het eerst hopen op een geslaagde operatie.
lieve mamie van 5 schattige kleinkindjes
plichtsbewuste onhaalmama, ondertussen sedert nieuwjaar deze activiteit gestopt.
hou van wandelen, fietsen, mijn kleinkindjes en kindjes in het algemeen.

ikzelf
Lid geworden op: 10 nov 2012, 13:43

20 mar 2013, 19:31

Ons "klein" hummeltje, ondertussen bijna 4, kreeg verleden week zijn 2de inplantaat, nu zijn ander oortje. Zonder die apparaatjes hoort hij nu niets meer, leeft in volledige stilte. Volgende week voor controle naar UZ, daarna wekelijks voor aanpassing geluidsniveau van apparaat. Weer veel over en weer geloop, maar het loont! Voor zijn mama wordt het weer een zware periode, zij staat er nu alleen voor sinds de scheiding. Ze zit er af en toe volledig door, maar probeert moedig verder te gaan, alles voor de kleine!
Wij steunen en helpen haar zoveel we kunnen, maar we hebben nog andere kinderen die af en toe ook hulp nodig hebben, maar we doen allemaal ons best, ook broers en zus springen wel eens bij.