even wat problemen neerpennen.

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

09 jan 2010, 14:26

Hallo,
ik ben een 47 jarige man,werkloos uit de provincie Antwerpen,ik woon thuis samen met mijn bejaarde moeder,alles leek er zo goed uit te zien,maar dit werd een domper vanjewelste,moeder werd ouder en vaak onhandelbaar,ze wil op 82 jarige leeftijd nog op alle gebied gelijk krijgen,al heeft zij dit niet,van s'morgens tot 's avonds zware woordenwisselingen,altijd over het zelfde,dag in dag uit,ik doe voor haar niets,zij zegt dat ik haar buiten wil,terwijl dit niet zo is (op sommige momenten wel),en tot overmaat van ramp beweerd zij dat ik met haar geld weg ben,dit overkomt mij zeer vaak,ik voel mij een beetje cru uitgedrukt een dief,terwijl dit niet zo is.Ook vit en kapt zij op alles wat ik zeg of doe,ik kan dus niets meer goed doen,sommige dagen verlopen goed,andere dan weer slecht tot zeer slecht,het komt al maar vaker voor dat ik gewoon naar boven trek,zonder ook maar een woord te zeggen tegen elkaar,plezant is anders,mijn moeder leeft dag in dag uit op een stoel beneden voor haar tv toestel en ze komt de dag door met heel veel,soms te weel naar mijn zin koffie,hierdoor word zij nog meer krikkel en onuitstaanbaarder van ik heb er een tamelijk zware depressie aan over gehouden en ben hiervoor bij de dokter in behandeling,ik heb al overwogen het huis te verlaten,daar ik bijna geen leven meer heb,maar het grote probleem is dat ik het financieel niet aankan en hiervoor nu bij het OCMW ben,ik heb ook een getrouwde zus,zij woont in een deelgemeente en komt maar weinig op bezoek,ik heb haar gezegd dat ze mooi te praten heeft,als ze komen is dit maar voor een twintig tal minuten en weg zijn ze,en ik krijg nadien de rekening gepresenteerd,bezoek van andere personen wil ze niet,er is een persoon geweest die op bezoek gekomen is,maar deze heeft zij resoluut buiten gebeten,deze persoon komt niet meer,bij een vereniging is zij ook al niet,ze doet nergens aan mee,terwijl ik moeite genoeg gedaan heb om ze onder haar leeftijdsgenoten te krijgen,maar zij zegt dat ze niet bij die (sorry voor het woord) oude mensen gaat zitten en daar op hun gezaag te zitten luisteren,winkelen doet zij ook al niet meer en als ik naar de winkel ga of eten klaar maak (dit doet ze zelf ook niet meer,eten bijna alle dagen brood) is er nooit iets goed genoeg voor haar,zij stelt haar eigen wetten en houd geen rekenschap met mij en dit begin ik grondig beu te worden,ik leef nu tegen mijn goesting boven,alleen voor de pc,gelukkig kan ik zo mijn frustraties kwijt,maar plezant is anders hoor!
Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn verhaal uit het leven,maar ik moest dit doen,zo ben ik weer wat opgekropte stres kwijt.Herkent iemand zich ook in dit probleem hoor ik dit graag,ik wil er met andere mensen over praten,misschien vind ik dan een gepaste oplossing.Let op dit is geen grap,dit maak in dagelijks mee!!
Gast

09 jan 2010, 15:02

heb eens rustig je verhaal gelezen ,en inderdaad dit moet heel erg frustrerend zijn voor jou,zou het er zeker ook moeilijk mee hebben,maar ben er zeker van dat er hier op dit forum wel mensen zal vinden die je goede raad zullen geven,zeker weten!!!!!
Er is voor alles een oplossing in dit leven,je moet enkel weten welke de beste is,dus je zal wel nog reacties krijgen ,en ik vind de manier waarop je dit doet fijn
ik wens je in ieder geval veel moed,en ga ervoor,en kruip zeker niet in je schelp ok?

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

09 jan 2010, 21:31

Zon,
Dank je voor deze troostende woorden,ik ben echt blij dat ik dit gedaan heb,vroeger dacht ik dat ik er andere niet mee zouw of kan lastig vallen,maar hier op sennet heb ik alvast de moed gehad dit te doen,en ik ben er erg blij om,zodoende kan ik mijn opgekropte frustraties eens eindelijk kwijt.
de compostmeester.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

10 jan 2010, 05:19

COMPOSTMEESTER,

Kom gerust je verhaal hier maar doen hoor.

Ik vraag me af of je niet meer je eigen weg moet gaan en nu en dan eens een stapje in de wereld zetten of een goede wandeling doen in onze mooi ANTWERPSE STAD

Waarom kom je straks niet naar de NIEUWJAARSRECEPTIE op de ANTWERPSE GROTE MARKT wij komen samen met enkele SENIOREN aan CAFE DEN BENGEL in de hoek naast het ANTWERPSE STADHUIS onder het drinken van een GRATIS DRANKJE ??

STEEDS WELKOM
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

10 jan 2010, 09:46

COMPOSTMEESTER
GOEDE MORGEN
WAT EEN VERHAAL ,IK HEB HET AANDACHTIG GELEZEN
EN HERKEN WEL IETS
VAN IN DE FAMILIE ,DAT ZIJN OUDERE MENSEN DIE VAN DE WERELD GEEN WEET MEER HEBBEN
DIE LEVEN IN HUN EIGEN WERELD
EN ZIJ PAKT JOU OMDAT JIJ IN HAAR BUURT BENT
DE MENSEN DIE HET ER BESTE VOOR ZIJN DIE PAKKEN ZE ,ERVARING>
WAT ERG VOOR JOU ,JE BENT VEEL TE JONG OM JE LEVEN ZO
DOOR TE GAAN

GOEDE RAAD VAN SDW
IK VIND DAT ZOU JIJ MOETEN DOEN
EN VOEL JE DAN NIET SCHULDIG
ANDERS GA JIJ ER ONDERDOOR
IK WENS JE HEEL ERG VEEL STERKTE COMPOSTMEESTER
GROETJE RIEKSKE
HOU VOL MAATJE
WIJ HEBBEN LUISTERD OOR
PRAAT HET VAN JE AF
ZAL JE GOED DOEN
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

10 jan 2010, 10:50

AfbeeldingSTERKTE VOOR JOU
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

10 jan 2010, 19:19

Bedankt Riekske en Sdw,
Ik ga zeker en vast jullie raadgevingen opvolgen,tenslotte ben ik nog te jong om mij te laten binden aan mijn moeder,de eerste geplande reis zal waarschijnlijk doorgaan in de krokusvakantie.En SDW, die receptie waarvan je sprak,ging die vandaag door of op een andere dag en mogen de 47 jarige ook komen ?Ik heb jullie reacties niet vroeger kunnen lezen,ik ben namelijk vandaag de ganse dag op het BK veldrijden geweest in Malle,deze uitstap heeft me verschrikkelijk veel deugd gedaan en is zeker voor herhaling vatbaar.
nogmaals dank voor jullie steun.

fien38
Lid geworden op: 31 jan 2007, 18:36
Locatie: haacht

10 jan 2010, 20:10

Afbeelding

Hallo compostmeester,

Heb naar tv gezien daar lieten ze de receptie zien dus ben je telaat
Patrck Janssens stond achter de toog
Jongen je hebt veel gemist
Nog een fijne avond
Fien 65+
Vergeven is tweemaal beminnen

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

10 jan 2010, 23:34

hallo fien38,
Dit kan gebeuren he,maar ik kon niet op twee plaatsen gelijkertijd zijn en het Bk veldrijden was al betaald,dus moest het gek wezen dat ik het wk diende te laten schieten voor de receptie en zo mijn betaald inkomticket verloren te zien gaan,maar ja als ik het volgend jaar vroeger word ingelicht zal ik er misschien wel zijn.

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

11 jan 2010, 08:04

Compostmeester...ik vind dit zo erg voor jou.
Dacht je er al eens aan om aan de huisdokter te vragen wat je er mee aan moet?
Die is er om alle mensen te helpen. Die kan je zeker goede raad geven!
Wat ik heel belangrijk vind is...momenteel moet je goed zorgen voor jezelf, als jij er onderdoor gaat is jou moeder er zeker niet door geholpen.

Een goed idee.....er regelmatig op uit trekken, met de fiets, te voet...gelijk wat, zoals gisteren naar Malle...
Was het er voor de toeschouwers ook nog zo glad?
Ik zag wel veel veldrijders onderuit gaan!

Compostmeester, ik wens je een betere dag toe, probeer je sterk te houden..jij bent ook "iemand"!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

11 jan 2010, 09:08

Hallo reline,
Ik heb er al mee gesproken met de huisarts,de huisarts heeft al verschillende malen met mijn moeder gesproken,maar zij blijft koppig ontkennen en zo blijven de problemen aanslepen.Ik ga mij zoals hier zo vaak is vermeld niet aan houden,ik ga er nog veel meer op uittrekken,want je leeft maar eenmaal,niet.Wat betreft Malle,ja hoor,het was niet alleen de renners die onderuit schuiven,maar ook vele toeschouwers,gelukkig stond ik op een plaatst waar ik alles zeer goed kon zien en waar het niet glad was.
Dank voor je raad
groetjes,
Gast

11 jan 2010, 09:27

VOILA SE compostmeesterke,wat had ik je gezegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GOE BEZIG :D :D :D

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

11 jan 2010, 11:17

GOEDE MORGEN MEESTER
KOM JOU GOEDE DAG WENSEN
EN GA LEKKER DOEN WAT JE ZELF WIL
DENK ER AAN JIJ BENT OOK <IEMAND>
PAS GOED OP JEZELF
LIEFS RIEKSKE Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

fien38
Lid geworden op: 31 jan 2007, 18:36
Locatie: haacht

11 jan 2010, 18:00

Afbeelding

Hallo compostmeester,

Geen nood daar zal SDW wel voor zorgen.
Wens je nog een fijne avond en een gezellige week
Met lieve groetjes
Fien 65+
Vergeven is tweemaal beminnen

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

12 jan 2010, 06:19

Afbeelding
GOEDE MORGEN MEESTER
IK KOM JOU EEN HELE FIJNE DINSDAG WENSEN
HOPELIJK ZONDER ZORGEN
GA ER OP UIT MAATJE
EN GENIET VAN HET LEVEN
VOOR JOU IS ER BEST IETS VOOR TE GENIETEN
EN ALS JE DAN THUIS KOMT ZAL MOEDER BLIJ ZIJN
NEEM DIT MAAR VAN MIJ AAN
STERKTE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan