Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

08 mar 2011, 08:19

Afbeelding

goede morgen Angel,hier een stralende zonnige dag,
wel wat koud.....hopelijk ben je al wat beter??
wens je veel kracht toe,veel liefde.....
en licht we hebben de zon :wink:
fijne dag...en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

08 mar 2011, 09:19

Lieve Angel en Ed,

toch effe weer moeilijk...
Je moeder jaloers? Zou kunnen, jullie hebben nog een relatie... die van haar is voorbij... dit zou een reden kunnen zijn.
Maar het zou ook kunnen dat ze de macht over jou aan het verliezen is... En er is het spreekwoord " wie de roede spaart verliest zijn zoon (dochter)" Misschien dat ze tracht door haar strenge optreden u terug tot rede te kunnen brengen... dat je terug onderdanig wordt en ze jou terug in haar macht krijgt. Ben jij natuurlijk terug van af...

Een echt antwoord heb ik niet... daarvoor zou ik jullie persoonlijk moeten kennen. Maar zoals je nu al in zoveel situaties gedaan hebt, je moet leren loslaten! Anders wordt uw bagage te zwaar om dragen!

Daarom wensen we jou ook veel kracht en liefde... Vergeet niet dat je nog "herstellende" bent van zware emotionele toestanden!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

08 mar 2011, 10:44

Afbeelding

goede morgen angelique
kom je fijne dag wensen
ik denk aan jou maatje
knuffie
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

08 mar 2011, 11:13

Goedemorgen lieve allemaal,
Maar het zou ook kunnen dat ze de macht over jou aan het verliezen is... En er is het spreekwoord " wie de roede spaart verliest zijn zoon (dochter)" Misschien dat ze tracht door haar strenge optreden u terug tot rede te kunnen brengen... dat je terug onderdanig wordt en ze jou terug in haar macht krijgt. Ben jij natuurlijk terug van af...
Dit is wat er meer op lijkt en ja, mijn moeder zei laatst nog tegen me "je moet naar me luisteren en doen wat ik zeg want ik ben tenslotte je moeder".
Ed stond erbij en viel bijna om en zei toen tegen mijn moeder dat ze zo niet kon spreken, dat ze respect moest hebben voor iedereen en niet het leven van iemand (ook al was het haar dochter) mocht beheersen maar mijn moeder sloeg dat met een korte handbeweging weg, zei dat Ed zich niet met "ons" moest bemoeien (er was geen ruzie hoor, we gingen naar huis en namen afscheid van haar .... we waren daar op visite geweest).
Ed stond helemaal verstijft en was er misselijk van geworden zei hij.
Zoiets had hij van zijn leven nog niet meegemaakt en ja, toen had ik ook door dat de manier waarop mijn moeder tegen mij deed en sprak niet zo normaal was als dat ik altijd gedacht had.

Toch is het wel zo dat ik daardoor mezelf door veel mensen gewoon laat koeioneren/kleineren, ik wist tenslotte niet beter dan te gehoorzamen aan ieder die deed alsof ze boven me stonden.
Nu echter, de laatste tijd word ik mezelf er steeds meer van bewust dat ik dit soort mensen moet weren, uit mijn leven moet bannen want ze brengen meer schade aan dan wat anders en daar zit ik nou net niet op te wachten.
Me voor het blok zetten lukt ook niet altijd meer, ik wordt steeds bozer op dit soort mensen en die boosheid zorgt ervoor dat ik ze dan liever niet meer spreek of/en zie.

Het zal wel goed komen want nu ik steun en raad/advies krijg haal ik hier de dingen uit die ik kan gebruiken aan te sterken .... thx.

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe, de zon schijnt volop hier en is al heerlijk warm en we gaan steeds meer richting lente op, fijn hoor.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

08 mar 2011, 20:08

Afbeelding

Angel fijne avond...later
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen......
hopelijk ben je al wat beter???
groetjesssss.....dikke knufffffffffff
:wink:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

08 mar 2011, 22:24

Ik ga ook naar bed Ghyra, heb vanmiddag heerlijk op de bank liggen slapen en voel me alweer een stuk beter.

Afbeelding

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

09 mar 2011, 06:58

Afbeelding

goede morgen angelique
hoop dat je deze nacht goed geslapen hebt
en alles achter jou kan laten
maar ik weet het is erg zwaar he lieverd
wens je heel erg veel sterkte
en weet ik denk een jou
knuffie
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

09 mar 2011, 08:29

Afbeelding

goede morgen Angel,.....fijn dat je al wat beter bent....
hier veel wind ,maar niet echt koud....
zonnetje wil toch ff doorkomen door het wolkendek :wink:
fijne dag vandaag....en doe rustig aan......
tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr......
:wink:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

09 mar 2011, 12:46

Lieve Angel en Ed,

fijn dat je wat gerust hebt en je je wat beter voelt...

Inderdaad een hele nare ervaring die juliie hadden bij je moeder. Maar net als zij doet kan je met "lichaamstaal" ook al veel duidelijk maken en hoef je haar zin niet verder te geven...
Bv. als ze iets zegt wat je aangrijpt even met je hoofd schudden wil zeggen dat je haar niet begrijpt... Als je echt kwetst bent, even je hand voor je mond houden... ik ben nu echt wel sprakeloos... Als ze té ver gaat, je handen voor je houden en je handpalmen laten zien... nu is het genoeg geweest... Een diepe zucht en naar beneden kijken ... ik kan dit niet aan, voor mij hoeft het niet meer...
Je hoeft dan verder niks te zeggen en meestal wordt daar weinig tegenin gebracht...

Sorry, ik zeg maar wat. Ik weet niet of dat voor jullie van toepassing is natuurlijk... maar het zijn middeltjes om iemand tot inzicht te doen komen zonder dat er een verdere duscussie volgt. Meestal wil men na een kwetsende uitspraak in verweer gaan en geeft de tegenpartij het gevoel zich te moeten verdedigen... en de bal is aan het rollen...
Soms geldt het spreekwoord; spreken is zilver, zwijgen is goud...

Angel en Ed, verzorg jullie goed en maak er nog een fijne dag van...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

09 mar 2011, 14:37

Goedemiddag lieve allemaal,

Vannacht redelijk geslapen maar ik had gisteren overdag al geslapen dus .....
Ach Falcon en Veertje, mijn moeder is niet gevoelig voor zulke dingen, ze doet alsof ze "hints" niet doorheeft/begrijpt en haalt daar haar voordeel dan weer mee.
Daarnaast ben ik een typje wat dichtklapt en dat is maar goed ook want in werkelijkheid ben ik dan op zo'n moment (nogal lang ook) erg boos dus het enige wat ik dan nog doe is zwijgen en weggaan/weg blijven bij iemand die me gekrenkt heeft, ja zelfs bij mijn moeder de laatste jaren want genoeg is genoeg.
Sinds ik Ed begrijp (kom ook eens voor jezelf op) is dit zo en ik leer het wel maar traag.
Vandaag is de bui van mijn moeder weer heel anders en dan neem ik het mezelf weer kwalijk dat ik zo over haar gesproken en gedacht heb.
Ed echter zegt dat niet ik vreemd ben maar mijn moeder en dat dit door haar karakter komt en dat ik ermee moet leren omgaan.
Ik zal dit maar blijven proberen maar het is niet gemakkelijk.
Wel fijn dat jullie steeds weer en weer daar zijn op het moment dat ik het gewoon even niet meer weet en wederom ...... thx.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




magrit
Lid geworden op: 13 mar 2005, 19:12

09 mar 2011, 15:37

Beste Angel4,
Ik vindt het verschrikkelijk dat de relatie met je moeder zo moeilijk is,
daar ik het altijd goed heb kunnen vinden met mijn moeder,zij was mijn rots in de branding en is veel te vroeg moeten gaan.Ik mis ze nog steeds elke dag!
Bedankt voor je medeleven in mijn hoekje.

Ik wens je heel veel sterkte!
Lieve groeten van Magrit :wink: Afbeelding

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

09 mar 2011, 17:05

Ach lieve Margrit, ik heb het zo met je te doen.
Als ik me voorstel dat mijn moeder lief had geweest tegen me zoals de jouwe tegen jou ..... pfffffffft ...... ik moet er niet aan denken.
Misschien dubbel maar misschien heb ik het dan toch niet zo moeilijk als de mensen waarvan de ouders lieve ouders waren.
Toch moet ik er ook niet aan denken dat mijn moeder er straks niet meer zal zijn hoor, geloof me, mijn ouders hebben bij mij dan toch echt een flinke streep voor want het is anders dan broers, zussen enz.
Het zijn je ouders.
Dank je dat je hier was.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

09 mar 2011, 19:02

Afbeelding

wens je sterkte angelique
ik denk aan jou liefs riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

09 mar 2011, 20:45

Afbeelding

angel fijne avond...later
een goede nacht zonder spoken ,
geen pijn en nare dromen......
tot morgen.....doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
:wink:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

09 mar 2011, 22:11

Lieve Angel & Ed,

we komen jullie nog een fijne avond en rustige nacht wensen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...