Hersenbloeding

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.
Gast

11 nov 2010, 15:50

Afbeelding

Vininsha wens je heel veel sterkte en moed,

en heel veel geduld, om je geliefde te zien beteren,

liefs Dannoontje

tulpje 11
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:58

16 nov 2010, 19:53

Afbeelding

Lieve vininsha,

Ik ken je wel niet maar vindt het erg wat je meemaakt.

Verlies je moed niet vininsha,al is het ook zo moeilijk ge weet nooit hoe hij zal worden voor ieder mens is het anders.

Heel veel sterkte van mij Tulpje

vininsha
Lid geworden op: 25 apr 2008, 17:12

19 nov 2010, 12:26

Gisteren was mijn man wakker, eindelijk na 4 weken.
Hij knikte met zijn hoofd als ik iets vroeg. Er was precies ook beweging aan zijn rechterkant. Links kan hij wel bewegen.
Ik weet niet of hij mij herkent want als ik het vroeg, knikte hij nee.
Hij knikte wel ja toen ik vroeg of ik TV moest aan zetten.
Misschien komt het toch nog goed.

vininsha
Lid geworden op: 25 apr 2008, 17:12

19 nov 2010, 12:29

Ik wil iedereen hier bedanken die mij steunt, het doet deugd.
Ik heb wel 2 kinderen en die zijn ook bezorgd maar ik wil die liever niet altijd lastig vallen. Ik mis wel iemand in de omgeving waar ik af en toe eens mee kan praten en eens een tasje koffie mee kan drinken.
Behalve een zus heb ik niemand meer. Zij is haar man ook al 7 jaar kwijt.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

19 nov 2010, 14:03

-

VIVINSHA,

Waar leven is er HOOP

In mijn omgeving is er een persoon die over drie maanden een Hersenbloeding heeft gehad en ook een tijd in coma is geweest


EN

Hij loopt nu terug op straat met zijn vrouw om boodschappen te doen en rijdt terug met de wagen !!

En voorziet in JANUARIE terug te gaan werken !
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Anjake
Lid geworden op: 17 feb 2007, 13:30
Locatie: vl.Brabant

20 nov 2010, 09:56

Vivinsha,

Blij dat je ons iets hebt laten weten. De hoop niet opgeven is al een goed teken, wij kunnen alleen maar hopen dat alles terug in orde komt zoals vroeger. Groetekes Anja


Afbeelding

vininsha
Lid geworden op: 25 apr 2008, 17:12

30 nov 2010, 10:58

Mijn man is nu toch regelmatig wakker overdag. Hij krijgt veel therapie waarvan hij dan weer heel moe wordt en dan slaapt hij natuurlijk weer een tijd.
Voor de middag wordt hij in de zetel gezet en hij probeert ook steeds iets te zeggen maar dat lukt nog niet.
De voeding gaat nu niet meer langs zijn neus, maar rechtstreeks met een sonde in de maag. Ook de zuurstof is weg. Dat is al een heel ander zicht natuurlijk.
Hij beweegt ook al met rechter been en arm. Links is niet verlkamd geweest.
Het zal nog een lange weg zijn om tyerug te komen.

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

30 nov 2010, 11:35

VININSHA,

Dank om ons op de hoogte te houden

Langzaam maar zeker zijn er vorderind, dus alles is nog niet hopeloos

STERKTE
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Anjake
Lid geworden op: 17 feb 2007, 13:30
Locatie: vl.Brabant

30 nov 2010, 12:05

Vivinsha,

Blij dat je terug ons wat inlichtingen heb gegeven. Veel sterkte gewenst en zal inderdaad nog een heel lange weg zijn, maar zal wel terug goed komen met je ventje. Wij kunnen je alleen maar heel veel steunen zul je kunnen gebruiken. Groetekes Anja

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

30 nov 2010, 19:51

beste,
Je man kan niet slikken of eten daarom die sonde rechtstreeks in de maag, zeer spijtig , laat ons weten hoe het verder verloopt .
groeten
gigi2

vininsha
Lid geworden op: 25 apr 2008, 17:12

11 dec 2010, 01:30

Ik heb al een paar uren in mijn bed gelegen maar kan weeral niet slapen.
Het is even geleden dat ik nog iets liet weten maar ondertussen is mijn man gisteren overgebracht van St.Niklaas naar Beveren voor revalidatie.
Dat is daar wel erg intensief, maar het zal wel voor zijn eigen goed zijn zeker.
Praten gaat nog niet. Soms versta ik wel wat hij wil zeggen maar als ik het niet versta, maakt hij zich kwaad natuurlijk.
De logopedist geeft alle dagen met een koffielepeltje wat te drinken. Niet te veel want hij verslikt zich soms.
Vanaf maandag gaan ze nu proberen om yougourt te geven. Zo zal dat waarschijnlijk alle dagen een beetje meer zijn.
Bewegen is nog moeilijk. Alleen blijven staan, lukt nog niet maar hij zet toch al een paar stappen met ondersteuning.
Het zal dus nog een lange weg te gaan zijn maar het ziet er toch al heel anders uit dan 2 weken geleden. San spraken ze nog van een verzorgingstehuis.

:x Groetjes, Vininsha

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

11 dec 2010, 04:47

-

VININSHA,

THANKS voor de INFORMATIE

Langzaam terug beter !!

STERKTE
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Anjake
Lid geworden op: 17 feb 2007, 13:30
Locatie: vl.Brabant

11 dec 2010, 10:49

vininsha,

Bedankt voor de informatie zal nog een lange weg zijn maar blijven positief denken wat soms niet gemakkelijk is. Wens je nog heel veel sterkte. Groetekes Anja

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

11 dec 2010, 12:08

Veninsha ,

het zal zeer lang duren het herstel, hopelijk slikt hij het door via slokdarm , maar het kan ook in de luchtpijp terechtkomen hé, en dat is geen goed nieuws, in onze vriendenkring is juist hetzelde bezig , die man krijgt voeding via sonde , had een zwaar infectie op de longen gekregen ervan omdat het eten in de luchtpijp en longen zat.
Hij kan spreken maar het is wartaal , en kan ook een beetje stappen , ze steken hem in een soort slaapzak met rits en ook vast aan het bed omdat hij altijd die sonde van de maag wilt uittrekken.hij krijgt ook bokshandschoenen aan als hij alleen is , die hij niet kan uitkrijgen , anders trekt hij aan de sonde. Volgens zijn bewegingen slaat hij altijd een kruis en wil sterven , doet zo teken recht in de put .
vreselijk wat ik hier misschien schrijf maar het is de realiteit .
Hij staat opgeschreven in 5 RVT
tot wat nieuws verder van jou , de spycholoog heeft tegen de vrouw en dochter gezegd ge moet het relativeren , want anders gaan jullie eraan kapot , ik ken ook nog een vrouw , haar man heeft alzheimer , en zij moet het ook doen en mag met niemand nog over haar toestand van de man spreken, het betert toch niet, zij is zo mager als een graat geworden
veel live groeten µgigi2

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

11 dec 2010, 16:51

-

Er zijn echter ook andere ervaringen , een mijner collegas was ongeveer

2 maand na een hERSENBLOEDING een plant en nu DRIE jaar later rijdt hij

terug met de wagen en tracht zelf zijn vergunning van PPL terug geldig te

maken
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE