Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

magrit
Lid geworden op: 13 mar 2005, 19:12

13 mar 2011, 18:40

Afbeelding
Ook voor jou en nieuw hoekje lieve Angel4!
Lieve groeten van Magrit :wink:

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

13 mar 2011, 19:16

Afbeelding

Moest ff zoeken,Margrit wat lief van je voor
Angel nieuw hoekje.......
Angel hopelijk fijne zondag gehad???
fijne avond...later
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen......
tot morgen.....een dikke pakkerd.......
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

13 mar 2011, 22:40

O Margrit, wat ontzettend lief, dank je wel!
Je mag eerlijk weten dat ik even helemaal in paniek/radeloos was toen mijn hoekje gesloten bleek, het gaat tenslotte over de periode dat mijn vader nog leefde :cry:
Maar jij hebt het goed gemaakt, je bent een schat, dank je!


Afbeelding

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

14 mar 2011, 10:40

Toch wil ik een toelichten waar het over gaat/ging en zal de quote plaatsen van het topic waar het allemaal mee begon want om de een of andere reden kan ik het nog niet loslaten:

Onderwerp: Mijn Papsje....

---------------------------------------------------------------------------
Ik vertel even (zo kort ik kan) wat er aan de hand is.

Afgelopen zondag, eerste pinksterdag zaten mijn man en ik bij mijn ouders in de tuin, het was gezellig en heel mooi weer, lekker warm.
Mijn vader (ik zeg altijd "papsje" tegen hem) was boven even wat warme kleren aan gaan trekken want hij is erg mager en heeft het bijna altijd koud.
Terug beneden in de tuin ging hij op de ligstoel zitten en glimlachte.
Ik knipoogte naar hem want ik vond het fijn dat hij glimlachte maar toen hij ineens begon te praten schrokken wij enorm want hij was onverstaanbaar en sprak een taal die je op tv bij starwars ook hoort.
Ik ging (uiterlijk rustig) voor hem zitten en vroeg hem heel rustig en zacht of hij wilde vertellen wat er boven gebeurd was maar hij bleef me met de glimlach aankijken en vreemd spreken.
Mijn man nam het over terwijl ik binnen een noodarts belde.
De noodarts zou worden opgeroepen en zou komen dus ging ik weer naar buiten waar de toestand toen ineens veranderde.
Mijn vader keerde zijn hele lichaam naar rechts en nam een houding aan alsof hij werd aangevallen door iets heel groots wat uit de lucht kwam en hij bracht daarbij hele angstige geluiden uit.
Ik heb hem zo zachtjes mogelijk geprobeerd tot rust te krijgen en samen met mijn man hebben we hem (met zijn rug en hoofd niet plat) op het ligbed neergelegd.
Mijn man is bij hem gebleven en ik heb 112 gebeld voor een ambulance.
Inmiddels moest ik ook mijn moeder tot rust manen want deze was natuurlijk helemaal van de kaart en schreeuwde en huilde, wist natuurlijk niet waar ze het zoeken moest.
Er kwam wat bloed uit de mond van mijn vader maar dit waarschijnlijk omdat hij op zijn tong had gebeten.
Na verloop van tijd kwam de arts en ambulance (deze had 37 minuten nodig gehad om bij ons te geraken) en hebben mijn vader eerste hulp verleend en hem naar het ziekenhuis gebracht.
Eenmaal daar bleef hij die vreemde taal spreken en die nacht heeft hij zo'n zware hersenbloeding/beroerte gekregen dat hij in coma is geraakt.
Hij ligt nu nog in coma en mijn moeder is daar iedere dag en de hele dag.
Er kwam een vrouw van de zorg en die wilde mijn vader naar een tehuis over laten brengen maar mijn moeder wil mijn vader thuis hebben want die twee zijn al 65 jaar getrouwd (mama is 87 jaar en papsje wordt aankomende zondag 30 mei 88 jaar).
Mijn moeder is nu onze grootste zorg.
Dit kan hard klinken maar papsje ligt in coma en wij verzorgen hem met z'n allen goed (de verpleging in het ziekenhuis, de huisarts enz.)
Mama echter is alleen dus zijn mijn man en ik niet van haar zijde geweken en zijn dit ook echt niet van plan ooit te doen.
Mama gaf aan de mevrouw van de zorginstelling te kennen dat papsje mee naar huis moest en niet naar een tehuis/instelling ging maar de vrouw was daar boos om en wilde haar zin doordrijven.
Het ziekenhuis(verpleegster) belde mij en binnen no time waren we daar en hebben met de vrouw gesproken.
Ik heb haar duidelijk vertelt dat niemand ons kan scheiden en dat wij papsje zelf gaan verzorgen in zijn eigen huis.
Ze (die vrouw) dacht waarschijnlijk dat mijn moeder niet meer mee deed aangezien haar leeftijd
Alles is aan het rollen gegaan en a.s. maandagmiddag brengen ze mijn vader naar huis.
Hij krijgt (nu ook in het ziekenhuis) een luchtmatras tegen het doorliggen, heeft sondevoeding en een catheter.
Wij gaan hem samen met de thuiszorg (die zullen zo'n 4x per dag komen) verzorgen en nu wilde ik vragen of er hier misschien mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt of er écht iets van weten (verstand van hebben) en dat misschien met ons (het gaat om de ervaring die ik graag van te voren weten wil) willen delen.
Mijn vader ligt overigens nog steeds in coma en zal er waarschijnlijk niet meer uitkomen of er moet een wonder geschieden.
Mijn vader is niet meer bijgekomen uit de coma, we hebben hem met z'n drietjes (mijn moeder, mijn man en ik) nog 2 dagen mogen/kunnen verzorgen thuis en na twee dagen overleed hij heel rustig om 19.27 uur.

-------------------

We zijn nu alweer maanden verder en het is enorm zwaar.
Ik zou allang aan verwerking (rouwen) bezig moeten zijn maar kom er niet toe vanwege de zorg die mijn moeder nu vergt.
Toch ben ik hier door verschillende hele lieve mensen enorm fijn en liefdevol opgevangen en heb aan hen ook enorme steun en troost mogen genieten.
Misschien dat het daarom ook een beetje moeilijk is om weer alleen verder te moeten, misschien kan ik dat nog niet aan :oops:

In ieder geval nogmaals hartelijk dank voor dit hoekje lieve Margrit.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

14 mar 2011, 11:24

Margrit, bedankt om dit niewe hoekje te opnenen...

Lieve Angel en Ed,

sinds je eerste berichtje hier op troost heb je al heel wat meegemaakt...

Vroeg of laat zullen er wel antwoorden komen op al je vragen... je moet alles zijn tijd geven...

En hopelijk kunnen we iets voor jullie betekenen als je het wat moeilijk hebt....

Maak er nog een fijne dag van...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4
Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Locatie: NL

14 mar 2011, 13:08

Lieve Falcon en Veertje,

Ook dank zij jullie kon ik al die tijd hier terecht en reikte jullie me de hand als ik wederom in het drijfzand wegzakte, gelukkig maar.
Maar dank zei Margrit (ze voelde het misschien aan of zo) hoef ik nu nog niet alleen verder want ik kan het nog niet, ik heb jullie nog nodig zo af en toe. :oops:

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4




falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

14 mar 2011, 13:27

Geen dank hoor Angel, het is allemaal met veel liefde gedaan...

We vinden het fijn om iemand op deze manier te kunnen steunen...

Waarschijnlijk kan ik er de volgende dagen iets minder zijn omdat ik terug moet gaan werken en daardoor weer pendel tussen zeetje en Limburg. Maar ik tracht wel elke dag terug bij te lezen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

14 mar 2011, 14:18

Afbeelding

hallo Angel,zie dat je al ingeburgerd ben in je
nieuwe hoekje :wink:
fijn voor je,we komen zeker bij je langs hoor,
zolang je ons nodig hebt,we steunen zo elkaar :wink:
fijne dag,hier wat bewolkt,en af en toe de zon.....
tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

14 mar 2011, 15:49

Afbeelding

lieve angelique
ik ben er voor jou als je mij nodig hebt
sterkte mateke
knuffie riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

14 mar 2011, 19:09

Afbeelding

angel wens je een ijne avond...later
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen.....
tot morgen.......doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

magrit
Lid geworden op: 13 mar 2005, 19:12

14 mar 2011, 20:26

Afbeelding
Graag gedaan lieve Angel4.

Ik wens je een gezellige avond en een rustige nacht.

Tot later,
Magrit :wink: Afbeelding

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

15 mar 2011, 06:30

Afbeelding

goede morgen angelique
kom je goede dinsdag wensen
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

15 mar 2011, 08:28

Afbeelding

goede morgen Angel.....een fijne dag....
word wat warmer!!!!!
hopelijk alles goed bij jullie......
tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

ghyra
Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39
Locatie: Nijmegen

15 mar 2011, 22:06

Afbeelding

en later.....
een goede nacht zonder spoken,
geen pijn en nare dromen.....
ook genoten van het mooie weer.....
je bent vast op de camping.......
groetjessssssssssssssss
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

16 mar 2011, 07:33

Afbeelding

goede morgen angelique
kom je fijne woensdag wensen

en lekker genieten he meis als je op de camping zou gaan
knuffie riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan