mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 okt 2011, 12:29

Dag Gerarda,
Afbeelding
Zonder veel woorden toch een beetje sterkte gewenst :?
Groetjes,
Oma-C :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

17 okt 2011, 16:28

Oma-C schreef:Dag Gerarda,
Afbeelding
Zonder veel woorden toch een beetje sterkte gewenst :?
Groetjes,
Oma-C :wink:
Bedankt Oma-C doet plezier dat andere mensen met je meeleven , dat sterkt zeker hoor.
Mooie beelden die ge mij bezorgd.

Groetjes Gerarda

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

17 okt 2011, 19:15

Lieve Gerarda,

kom je nog een fijne avond wensen.
Zal er een paar dagen niet zijn omdat ik morgen voor mijn werk weer naar Limburg, moet maar in gedachten blijven we bij jou...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

17 okt 2011, 20:15

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

kom je nog een fijne avond wensen.
Zal er een paar dagen niet zijn omdat ik morgen voor mijn werk weer naar Limburg, moet maar in gedachten blijven we bij jou...

Liefs,

Veertje & Falcon
Dank u Falcon ook het beste voor u ginder in de Limburg.
Moet ge veertje dan aan de kust achterlaten?

Groetjes Gerarda

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

17 okt 2011, 20:33

Ja Gerardake, maar we zijn dat gewoon zenne... :wink:
Er zijn hier nog vier katten die voor Veertje zorgen... (of andersom)
Zorg nog goed voor jezelf hé, das nu wel het belangrijkste...

Dikke knuff,

Veertje & Falcon


Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

20 okt 2011, 13:47

Lieve Gerarda,

we komen je een fijne dag wensen.
Lukt het een beetje?

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

20 okt 2011, 16:44

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

we komen je een fijne dag wensen.
Lukt het een beetje?

Liefs,

Veertje & Falcon
[/quote

Veertje en Falcon , ik moet zeggen dat ik enkele slechte dagen gehad heb.
Ik had bij het overlijden van mijn man heel slechte ervaring met de bank waar ik toen klant was. Ik dacht dat het nu wel allemaal opgelost was maar helaas er zijn nog fouten gebeurd zodat ik deze week weer wat loping had om de fouten van die bediende goed te brengen en natuurlijk zijn de kosten dan ook voor mij. Ze had vergeten haar werk te doen en enkele van mijn zaken niet overgemaakt aan de notaris.
Dat heeft mij natuurlijk geen deugd gedaan . Maar vandaag ben ik toch een dagje op bezoek geweest bij een goede vriendin en ik denk dat het nu wel beter zal gaan.

Bedankt voor uw mailtje, was plezant toen ik daarjuist thuis kwam , dat er mensen zijn die aan mij denken.

Groetjes Gerarda

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 okt 2011, 21:33

Dag Gerarda,
al dat geloop om alles in orde te krijgen is niet plezant hé
en als ze hun werk dan nog niet goed doen :oops:
Hopelijk is het nu snel uit de voeten, en kan de rust terugkomen :roll:
Een sterkteknuffelke.
De goeie en minder goeie dagen zullen nog een tijd
elkaar aflossen, zeker nu het winter wordt.
Geniet van de goeie dagen, de donkere passeren ook wel weer.
Het is niet tegen te houden, je moet erdoor zoals zovelen van ons
Kom hier maar neerschrijven als het niet zo goed gaat,
en we zijn zeker blij met jou, als het wel een dagje beter is :wink:

lieve groetjes en tot later
Oma-C :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

20 okt 2011, 21:41

Lieve Gerarda,

ik vind het steeds triest te moeten lezen dat mensen die hun dierbare verloren hebben steeds problemen hebben met notarissen en banken. Ik begrijp er niks van. Ze moeten toch ook weten dat jullie daar nu op zo'n moment niet mee bezig zijn! En steeds gebeurt het opnieuw. En wat ik nog erger vind is dat jij moet opdraaien voor hun fouten! Ze weten dat je in een zwakke positie bent en alles maar laat begaan, maar dat kan toch niet hé.
Als ik van jou was zou ik toch heel even al je moed bijeen rapen en hen dat zeggen!!! Baat het niet, het schaadt ook niet....
Maar ik ben wel blij dat je het hier komt vertellen hoor. En we zijn ook blij dat je toch nog genoten hebt bij je vriendin!
Je zal er wel geraken hoor... Maar zit er niet mee in om je leed met anderen te delen.... dat is nu wel heel belangrijk.

Hopelijk heeft je vriendin je wat kunnen geruststellen en heb je toch nog een fijne avond en kan je deze nacht wat slapen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Laatst gewijzigd door falcon1 op 20 okt 2011, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

20 okt 2011, 21:43

Oma C jij bent ook levendig hoor... zo maar over mij springen :wink:
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

21 okt 2011, 01:10

Ja het was inderdaad erg wat ik meegemaakt heb. ofwel was het machtsmisbruik van die vrouw maar zeker ook een heel dom persoon.Op het formulier voor de registratie schreef ze onze naam en adres af van het scherm en bij de gemeente vergat ze telkens een L die er moest in staan. En bij de naam van de straat die in werkelijkheid eindigde op DEN schreef ze bij de ene
DE zonder de N en bij de ander D zonder de EN.
Wettelijk mocht ik een nieuwe betaalkaart en rekening hebben als alles overgemaakt was bij de notaris. Toen ik zei dat ik zou veranderen van bank en mijn leefgeld eiste wat ze mij moest geven. Kon ineens mijn rekening vrijgemaakt worden.
Ik neem altijd benzine bij Colruyt en omdat die factuur niet betaald werd en ik hen belde dat het niet mijn schuld was , begrepen die mensen het wel maar ze konden niet beletten dat ik één week geen benzine kon tanken omdat die speciale kaart geblokkeerd werd.
Ik ben inderdaad verandert van bank want zelfs de ombudsdienst steunt het personeel van de bank.
Die fouten noemden ze een menselijke fout en het weigeren van mijn kaart noemden ze een onwetendheid.
Ik heb hen geantwoord menselijke fout ????? 5 fouten.En onwetendheid ?? ik heb haar 3 wettelijke instellingen genoemd waarvan ik weet dat ze mij dit moest geven.Op nog een ander formulier schreef ze ook nog de naam van de gemeente
met 2 letters te weinig. Gaat daarmee naar de oorlog hé.
Noch zij noch de directeur van het agenschap hebben zich verontschuldigd.


Groetjes Gerarda

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

21 okt 2011, 11:19

Lieve Gerarda,

dat is wel een onbegrijpelijk verhaal!!!
Ik begin dan wel te twijfelen aan de bekwaamheid van die mensen. Maar dan nog, waarom hielpen ze je dan niet verder... Hebben die mensen dan geen hart? En blijkbaar nog niet de moeite doen om zich te verontschuldigen.
Maar tegenwoordig is het blijkbaar zo dat iedereen zijn zaak maar zelf moet regelen en van alles op de hoogte moet zijn. En dan moet je weten dat al die mensen die iemand verliezen voor hetzelfde probleem staan. Kunnen die banken en notarissen dan niet wat beter samenwerken?
Nu, ik hoop dat alles snel in orde komt en dat ze je niet te veel meer lastig vallen met al dat papperassenwerk want dat is tenslotte toch hun zaak...

We wensen je toch nog een fijne dag... en als er nog zo eens iets is, schrijf dan hier maar even van je af hé :wink:

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

mammie 48
Lid geworden op: 19 sep 2009, 11:18
Locatie: zuid west vlaanderen

21 okt 2011, 12:05

Lieve Gerarda,

Ik schrijf niet veel meer omdat ik zelf veel problemen heb, maar ik kom regelmatig lezen.
Wat je allemaal schrijft over je problemen met de bank, begrjip ik zeer goed.
Ik had het geluk, bij het overlijden van mijn man, dat ik zelf jarenlang bij een bank gewerkt had en daardoor op de hoogte van alles was.
Ik heb kunnen bekomen dat ze 5.000 Euro op mijn rekening gezet hebben , niet geblokkeerd, (mijn spaargeld was wel zoals wettelijk voorzien tijdelijk geblokkeerd) en zo kon ik verder mijn rekening gebruiken, ook mijn bankkaart.
Maar jammer genoeg, als je de reglementen niet ken, is er meestal niemand die je het spontaan uitlegt, uitvissen maar!
Als je echt kan bewijzen dat de vergissingen uitgaan van de bank, moet je zeker niet nalaten ze voor de kosten doen opdraaien.
Als ik je kan helpen mert iets, vraag maar ,desnoods via prive bericht.

Veel sterkte en een dikke knuffel,

Nicole
je begint dingen pas te missen als ze er niet meer zijn

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

21 okt 2011, 14:36

mammie 48 schreef:Lieve Gerarda,

Ik schrijf niet veel meer omdat ik zelf veel problemen heb, maar ik kom regelmatig lezen.
Wat je allemaal schrijft over je problemen met de bank, begrjip ik zeer goed.
Ik had het geluk, bij het overlijden van mijn man, dat ik zelf jarenlang bij een bank gewerkt had en daardoor op de hoogte van alles was.
Ik heb kunnen bekomen dat ze 5.000 Euro op mijn rekening gezet hebben , niet geblokkeerd, (mijn spaargeld was wel zoals wettelijk voorzien tijdelijk geblokkeerd) en zo kon ik verder mijn rekening gebruiken, ook mijn bankkaart.
Maar jammer genoeg, als je de reglementen niet ken, is er meestal niemand die je het spontaan uitlegt, uitvissen maar!
Als je echt kan bewijzen dat de vergissingen uitgaan van de bank, moet je zeker niet nalaten ze voor de kosten doen opdraaien.
Als ik je kan helpen mert iets, vraag maar ,desnoods via prive bericht.

Veel sterkte en een dikke knuffel,

Nicole
Nicole, vriendelijk bedankt om mij te willen helpen.Maar ge ziet de ombudsman doet ook niets. Ik denk dat het nu wel gedaan is.Alleen nog een kleinigheid die na nieuwjaar gedaan is. Ik heb nu wel de triomf van te veranderen van bank. Ook natuurlijk wat geloop en hoofdbreking en dan die domiciliering die snel verandert was door mij maar die firma's hadden meer tijd nodig omdat te veranderen in hun boekhouding natuurlijk en zolang ik daar niet weg was volledig had ik toch stress. Ik ben blij het hier verteld te hebben , ik had het al verteld in het begin op een andere topic,zodat het zoveel mogelijk mensen zouden weten , die er eventueel ook eens spijtig genoeg zullen voorstaan maar dan hopelijk in een menselijker bank.
Ook met de kluis, waar feitelijk alleen nog belangrijke papieren in zat moest mijn zoon meekomen . Toen hij zei aan mij ,ma ik ga niet mee hoor,ik ga u een volmacht geven. Nee hoor het dom madammetje was niet akkoord. Mijn zoon moest aanwezig zijn. Gelukkig dat hij het kon regelen dat hij de vrijdag om 15 uur gedaan had zodat hij geen verlof moest nemen.Er zou daar iemand zijn van de registratie zei ze en eventueel nog iemand van de bank en zij. Wij vonden dat natuurlijk belachelijk. Maar intussen had mijn zoon vernomen in zijn bank dat die van de registratie niet meer komen. Dat de bank hen wel moet verwittigen maar dat ze op een afgesproken uur als ze daar niet zijn mogen beginnen.
Madammeke had ons daar niets van verteld.En inderdaad klokslag 16 uur gingen we naar de kluis. Ik gebaarde dat ik van niets wist en zij zei met een air ja nu mag ik beginnen als ze niet komen. En mijn zoon heeft niet gekeken wat er uit de kluis gekomen is hé.Hij liep daar zo wat rond , normaal moest ze hem gezegd hebben dat hij moest meekijken hé. Ik keek wel hoor want ik vertrouwde haar niet met mijn papieren.Maar ik had mijn zoon gevraagd om te zwijgen voor de rust. Dat is wel tegen mijn eigen principes hoor ik zwijg niet voor de rust ik bijt van me af als ik in mijn recht ben. Maar ik wilde zosnel mogelijk daar buiten zijn en was op dat ogenblik nog niet sterk genoeg door het overlijden van mijn man.maar we stonden zeker scherp. Had ze mijn zoon moeten verplichten om mee die papieren te kontroleren ja maar dan was er daar wel een kleine wereldoorlog uitgebroken. hahaha ik moet wel eens lachen hoor of ik hou het niet uit.
Het doet mij deugd om er eens over te praten.
Bedankt Nicole en Falcon voor juliie medeleven ; ook de andere mensen die mij ook sterkte wensen.

Groetjes Gerarda

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

21 okt 2011, 15:10

Amaai, Gerarda... een mens zou voor minder uit zijn sloffen schieten!
En weet je wat ik dan nog het ergste vind? Dat jij zoveel problemen hebt door al die administratie en burocratie om je eigen bezittingen terug te kunnen krijgen.
En zeker van die kluis... alles wat er in zit is toch van jou? Zou je dan echt niks gekregen hebben als je zoon er niet bij was? Das toch belachelijk.
Maar ik heb ook zoiets aan de hand gehad. Ik heb geen kinderen en toen mijn vrouw stierf erfden haar broers en zussen de helft van onze eigendom. Die mensen waren echte familie voor mij tot die erfenis op de proppen kwam. Enkele dagen na de begrafenis kwam dit ter sprake en eiste ze inderdaad hun deel op. Na heel wat geruzie hebben ze toch alles aan mij geschonken (het huis etc) en heb ik hun successierechten betaald... 28.000€! En toen was ik blut... Ik heb toen mijn huis moeten verkopen... En van de familie heb ik nooit nog iets gehoord... (wel van hun kinderen, die zoeken me nog regelmatig op)
Zo zie je maar... en ik weet dat ik zeker niet de enige ben die zulke dingen aan de hand heeft...

Enfin, eind goed, al goed...
Maar wees gerust, alles komt in zijn plooi hoor, want het leven staat niet stil hé...

We wensen je nog een fijne dag... en je weet het hé... houdt ons op de hoogte!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...