Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

30 sep 2011, 07:05

Oei, Helena,

lukte het niet meisje? Was er een speciale reden?
Dat hoeft natuurlijk niet... soms kan je ook zonder reden de moed verliezen.
Ik vind het wel verschrikkelijk erg voor jou...
Maar de moed niet ogeven hé... Je zal wel zien dat de ene dag de andere niet is. Het wordt pas erg als het je lange tijd niet gaat lukken en je in de put blijft zitten... Dan moet je hulp vragen.
En waarschijnlijk ook nog een moeilijke nacht gehad...

We wensen je veel sterkte en hopelijk vandaag een beter dag...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2011, 13:27

Dag Helena,

Nog even een emmerke moed jouw richting uitsturen
't Ja...moeilijke dagen, ja ze zijn nog talrijk
maar prober het vol te houden, elke dag is anders.
Geniet een beetje van de zon en je tuin.
Het werk gaat niet lopen, een vrijdagse knuffel.
Ik doe morgen de groetjes aan de zee voor jou
Ik wou dat ik je kon meenemen,
al zijn daar ook weer herinneringen aan mooie dagen :roll:
Lieve groetjes en hou je sterk.
Hoe gaat het trouwens met je gekwetste hoofd na de val :?: :roll:

Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 sep 2011, 13:47

Tja, wat was de aanleiding? Ik was gewoon moe en dan geen respons op de vraag om hulp, behalve van de dochter die zelf een huishouden heeft en drie kindjes, een voltijdse job met de nodige verantwoordelijkheid...
Ik vind het ook plezanter om als het goed weer is rond te crossen met de fiets, maar ja...

Dat hoofd is beter, maar nu is er wondroos op de inspuitingsplaats van de tetanus injectie en dus antibiotica nemen en eventueel een opname voor baxters.... het moet tussen vandaag en morgen spectaculair beter zijn en zoals het er nu uitziet is dat niet aan het gebeuren...

Eerlijk: ik zou zo eens heel graag hebben dat er iemand voor mij wou zorgen zo eens één dagje, eentje maar....

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

30 sep 2011, 14:00

Lieve Helena.....

Ik wou dat ik je kon helpen.....ik weet niet of je in de buurt woont....

Ik begrijp dat het moeilijk is voor jou je dochter ...ze heeft het al zo druk met haar eigen leven en je wil haar niet belasten hé...

Ik hoop dat die wonde op spectaculaire wijze zal beter en anders die baxters...ik hoop dat het niet moet, maar anders...gelukkig dat ze bestaan en dat men je zo helpen kan.

[/quote]Eerlijk: ik zou zo eens heel graag hebben dat er iemand voor mij wou zorgen zo eens één dagje, eentje maar....

Ik zou het zo fijn vinden dat iemand dat voor je deed....

Een dikke knuffel, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

30 sep 2011, 14:57

Eerlijk: ik zou zo eens heel graag hebben dat er iemand voor mij wou zorgen zo eens één dagje, eentje maar....
Lieve Helena,

en zou dat dan moeten zijn? Ik denk wel dat ik weet wie je mist hoor om voor jou te zorgen... Zeker nu je gevallen bent en er blijkbaar wat complicaties zijn...
Ik denk dat iedereen jou wel zou willen helpen! Maar ook daar staan we zo machteloos....
Tracht je moed een beetje bijeen te rapen...
Het is normaal (in zekere zin) dat mensen nu wat minder contact zoeken... iedereen is terug met zijn dagelijkse taken bezig... Vooral ervaart elke dag, elke minuut wat het is om je geliefde te missen...
Maar wat me wel een beetje verontrust is hetgeen hierboven in de quote staat... want dat is toch wel een serieuze hulpvraag! En daar mag niet zomaar aan voorbij gegaan worden vind ik. Is er niemand waar je even beroep kan op doen? Heb je het er al eens over gehad met je huisdokter?
We duimen toch voor een spectaculaire genezing hoor, en dat je snel terug wat kan rondcrossen met je fiets...

Een dikke herstelknuffel,

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 sep 2011, 15:51

Tja, ben dus naar de huisarts geweest, maar die is, denk ik, zo gewoon dat ik mijn plan trek, dat ze niet echt naar de hulpvraag heeft geluisterd. Nu, zij kan moeilijk komen helpen hé.Ze vindt dat ik moet vragen en delegeren.

Wat kan ik delegeren? De luttele boodschapjes? De dagelijkse ronde in de tuin om de bloemen te onderhouden? Misschien de poets in huis, daar kan een werkvrouw voor dienen zeggen de jongens, die er zelf een hebben, maar zowat x 3 aan inkomsten hebben dan wat ik heb...De was? De strijk? Idem dito zeggen de jongens: dienstencheques...

En iedereen maar rad geven en zeggen dat ik
niet in het verleden mag blijven hangen (ik ben amper een maand alleen)
mijn sociale contacten niet mag verwaarlozen(heb daar nu geen poef op)
vrijwilligerswerk moet zoeken( moet ik niet zoeken zij zullen mij wel vinden)

Het enige dat ik vraag is: rust, slaap, geen gedoe aan mijn hoofd met huizen leegmaken en verkopen en weet ik wat nog meer.

Mijn kinderen belasten mag ook niet zeggen ze.

Wat mag dan wel?
De bank doet lastig
De notaris bougeert niet
De pensioendienst die zegt dat ze een maand nodig hebben
De hulpkas wil dat ik voor alles zelf kom
De rest wil alleen maar geld....

Amai ik ben een stukske aan het zagen en dat mag ook al niet, want er zijn mensen die het nog erger hebben en die nooit klagen, ja dat moeten die dan weten....

Ik ga nog wat rusten in mijn stoeltje op het terras

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

30 sep 2011, 17:33

Helena.....

Ik hoor één grote kreet om hulp....

En je bent helemaal niet aan het zagen.....je bent gewoon aan het zeggen waar je zo mee zit......
Aan den ene kant wil je vooruit, maar je kan niet.....je voelt je aan handen en voeten gebonden...alles en iedereen lijkt je tegen te werken...en dat is eigenlijk ook wel zo als je alles beschouwt wat officieel moet gaan.

En aan den andere kant wil je rust...eens even helemaal geen zorgen.....

Maar jou kinderen mag je zeker lastig vallen hoor, is voor hen vast geen lastig vallen...ze begrijpen best dat het voor jou nu vaak heel moeilijk is....en willen er zeker zijn voor kou!!!

Ik denk dat het enige dat jou nu jou kan helpen ....praten is , gewoon vertellen wat voor jou zo moeilijk is....en echt raad geven....ergens ga je zelf best voelen wat jou gaat helpen.....
Momenteel heb je zoveel te verwerken.....

Ik wou dat ik je op een of andere manier kon helpen.....

Ik hoop dat het rusten op jou terras je wat rust gegeven heeft...

Een dikke knuffel en veel liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

30 sep 2011, 17:41

Lieve Helena,

wat kan ik daar nog op zeggen... dat ik hetzelfde heb meegemaakt?
Weet je nog een stukje dat ik plaatste uit mijn Hoekje van Troost?
Ik was geestelijk en lichamelijk op en toch mocht ik niet blijven stil staan...
En wat je nu schreef had ik evengoed kunnen geschreven hebben.

Maar daar ben je geen bal mee hé... daar kom je niet mee vooruit...
Toch moet je je even spiegelen aan anderen hier die het ook hebben meegemaakt... Op een of andere manier zal het u ooit ook wel lukken.
Maar ondertussen is het wel héél harde noten kraken hé!
Ergens moest elke gemeente een rouwverwerkingscentrum hebben die konden inspelen op de noden van mensen die iemand dierbaars hebben verloren!
Ik zit zelf in de hulpverlening en weet hoe moeilijk het allemaal is...
En als je het dan hebt over al die diensten waar je terecht moet en die inderdaad alleen op je geld uit zijn. Overal met je hoofd tegen de muur lopen... net of rouwen al niet genoeg energie kost!
Ik had dan misschien nog het geluk dat ik even stoom kon uitblazen bij een psychologe in het ziekenhuis. Niet dat ze veel deed, maar ik kon er wel mijn zorgen kwijt.
Ik begrijp ook niet waarom je huisdokter je niet doorverwijst naar hulpdiensten. Zo is er bijvoorbeeld ergens wel een CAW (Centrum voor Algemeen Welzijn). Die dienst is trouwens gratis...

Maar je mag hier ook altijd komen stoom afblazen hoor en alles eens op tafel gooien wat op je lever ligt! Misschien lucht het ook al een beetje op.

Momenteel heb je vooral rust nodig... en dan is de cirkel rond... "Eerlijk: ik zou zo eens heel graag hebben dat er iemand voor mij wou zorgen zo eens één dagje, eentje maar...."
Ik hoop echt voor jou dat er snel een oplossing komt... Als de nood het hoogst is, is de redding nabij zegt men wel eens... Laat ons hopen...

Hopelijk toch nog een fijne dag en een rustige avond..

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2011, 22:23

Nog even komen piepen, en ik lees één grote hulpkreet :oops:
En ik kan het niet beter verwoorden dan falcon,
De rust heb je echt nodig, en heel duidelijk aan de dokter
zeggen dat het helemaal niet gaat, en dat je hulp nodig hebt :roll:
Dat je nu niet de sterke dame bent die je voorheen altijd was.
Ze zal toch wel Vlaams verstaan zeker?
Van mij mag je je koffertje pakken en naar mij toe komen
voor en paar dagen, je weet me te vinden hé :?
Ik moet alleen dinsdag en donderdag naar de kinesist.
Maar je bent van harte welkom.
Ik kan je niet op een andere manier helpen, helaas.

Ik weet nog dat ik toen mijn hele huis heb behangen en
geschilderd, en dat ik na 3jaar ben ineengezakt.
Dat de kinderen me naar de dokter hebben gebracht
en dat ik toen een paardenmiddel gekregen heb
waardoor ik bijna 3weken heb geslapen, dag en nacht :oops:
Nadien is het gebeterd, heel, heel langzaam.
Ik had wel een schat van een buurvrouw waar ik alle dagen
mijn klachten en verdriet bij kwijt kon en zij liet mij maar ratelen.
praten,praten en nog eens praten, en zij luisterde alleen maar :oops:
Die schat is ondertussen ook al 5jaar overleden (ook aan K)
en ik heb dan weer samen met andere buren
haar man opgevangen en gesteund.
En zo blijven we rondgaan hé :roll:
En nu ga ik naar m'n kofferke,
slaapwel en nog een schepke moed :?
Groetjes en tot zondag.
Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

01 okt 2011, 20:44

Lieve Helena,

het is alweer weekend. Ik hoop dat je nu wat tot rust kan komen!
We wensen je alvast een fijne avond en rustige nacht...

Afbeelding

Als je er de tijd voor vindt kom het dan hier maar even vertellen....

OmaC, mooi gezegd hoor... jij weet ook wat het is om iemand dierbaar verloren te hebben... meer als ik hoor!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

02 okt 2011, 11:38

Hallo Helena,
Een stralend zonnige Zondag vandaag
en ik kwam even kijken hoe het met je gaat :roll:
Ik heb gisteren an 't zeetje de goeie lucht jouw richting uitgeblazen
ik hoop dat het aangekomen is :)
Heb je wat kunnen slapen en heb je wat genoten
van de zon in je tuin? (zo goed of kwaad als het kan)
Niet teveel last van je hoofd meer na de val?
Ik stuur je nog een voorzichtige knuffel en een pakje moed :wink:
lieve groetjes en tot de volgende......
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2011, 12:19

omaC ik heb het gevoeld de zeelucht :lol: Verder zie bergtopic.
Falcon, veertje, reline, ons dochter heeft het heft in handen genomen, de ontstoken arm nagekeken en beslist dat we de volle 48 uur gingen wachten om de antibiotica zijn werk te laten doen. Samen met de oudste zoon hebben we de namiddag en vooravond hard gewerkt bij ons moeder in het huis en de tuin, gegeten bij dochter, kleinkindjes nog eens gezien, een filmpje meegepikt bij hen thuis op hun grote scherm, gen dolby surround hoor :wink: !
Ze zijn heel inventief en met een handige Harry in huis kan het voor veel minder centen ook. Moe maar voldaan naar ons bedje gegaan.

Vandaag hebben we recht op rust en dat gaan we dan doen

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

02 okt 2011, 12:34

Helena...ben heel blij je even te horen....

De hulp kwam er aan hé.....en zo samen werken met de kinderen moet heel fijn geweest zijn en daarna nog de kleinkindjes geknuffeld.....en verder...kortom in de watten gelegd door jou kinderen en kleinkinderen....ben heel blij voor jou!!!

Waarschijnlijk werkt de antibiotica.....zeker als je zo hard kon werken...ik hoop dat het ook zo is....

Helena.....ik wens je voor vandaag een hele rustige dag toe....een beetje genieten van de zon....ze geeft nu zo'n zalige warmte die je helemaal doordringt.....

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

03 okt 2011, 14:44

Lieve Helena,

zo zie je maar weer... als de nood het hoogst is...
Fijn dat je dochter het zo voor jou opneemt... Ze hebben het misschien wel druk, maar je mag soms ook niet nalaten om hen te vertellen dat het je allemaal niet meer lukt. Dat lucht op als andere mensen daar weet van hebben!
En blijkbaar ben je de dag toch goed doorgekomen en heb je ook nog wat kunnen genieten van de kinderen en kleinkinderen...
We hopen echt voor jou dat de antibioticakuur aanslaat. Gewoon zijn tijd geven...

Hopelijk kan je de volgende dagen ook nog wat genieten van het mooie weer en wat meer buitenaktiviteiten ondernemen... al is het maar in een luie zetel wat genieten van het zonnetje...

Liefs,

veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 okt 2011, 21:26

Hi Helena, :)
Ik kom nog even een avondknuffel geven en een
nachtzoen, zodat je goed kan slapen :wink:
Zo zie je, de éne dag is de andere niet, en als je de kleinzoon
weer geknuffeld hebt ben je weer efkes gelukkig hé
Je hebt goede kinderen, ook al hebben ze 't zelf heel druk.
Zo gaat dat, hun werk, hun gezin, en dan komt dit er bij
dat zijn ze ook nog niet zo gewoon :roll:
Als je ze verteld waar, en hoe moeilijk je het hebt
dan weten ze dat, alles is heel erg veranderd nu :oops:
Ik ga naar m'n kofferke, tot morgen en beterschap.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".