Overlijden van mijn ma

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

06 dec 2011, 05:24

Hallo bout Blij u eens te horen.ja ik denk dat ge momenten hebt dat het goed gaat maar als ge begint te denken wat ge al meegemaakt hebt en dan ook denken en weten dat het anders kan.dat maakt u dan kwaad hé en het beste dat ge kunt doen is er over praten,en dat kunt ge nergens beter doen dan hier omdat we allemaal al eens iets onaardigs meegemaakt hebben met familie. De ene persoon al meer dan de andere.
Ik ben wel blij als ik hoor dat mensen het heel goed doen met hun familie , maar wat ouders hun kinderen kunnen aandoen daar kan ik me aan ergeren.
Als mijn man nog leefde zei ik soms ja uw ma mag blij zijn dat ze dood is moest ze hier nu zijn zou ik haar eens goed mijn gedacht zeggen
Ze vond dat ze veel beter was dan andere mensen , ze zei zelfs dat ze beneden haar stand gehuwd was ( om je zot te lachen hé) en onlangs kreeg ik bericht van familie van haar die nu een stamboom maakt over hen. Nu komt er heel veel uit over wie ze waren hé. Ik moet natuurlijk weer lachen hé. Op de duur vertelde ik die persoon het een en ander en hij zei toch dat inderdaad zijn grootvader en vader ook dominante mensen zijn.En op de duur met zijn kennis van de voorouders zei ik oei oei als ik het goed bergijp . Is ze niet beneden haar stand getrouwd maar eventjes omhoog gevallen . Ik zou het haar heel graag eens gezegd hebben.

Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn man daar een kind van was, maar ja ikzelf was ook anders dan mijn familie.

Groetjes Gerarda

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 dec 2011, 13:56

Dag Bout,

Ik was hier even niet en de weinige tijd heb ik
een beetje verdeeld door hier en daar een beetje neer te schrijven.
Ik wil je sterkte wensen en veel moed om je erover te zetten.
Mensen kan je niet veranderen, hoe graag je 't ook zou willen.
Als je zelf goed bent geweest voor je mama
dan kan je jezelf niks verwijten, jammer maar helaas.
Het moet slijten zoals falkon zegt, en dat heeft tijd nodig
maar soms gaat het nooit over :oops:
Als je hier en daar leest zie je dat het overal wel iets is
Je bent niet alleen met je verdriet

Nog lieve groetjes en veel sterkte
0ma-C :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

11 dec 2011, 19:35

Bedankt voor de reacties.
Vandaag was er een mis voor ons ma.
Later allemaal naar 't kerkhof en nu had ik eens de kans om vooraan te staan aan 't graf van ons ma. Ik heb heel hard geweend, lag daar toch een geplastificieerde tekst van de "zus" aan haar allerliefste moeder, getekend "je dochter". Ze heeft de show nog niet goed gestolen met de begrafenis :evil: .

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

11 dec 2011, 22:27

Lieve Bout,

ik heb je tekst gelezen en kon me goed inbeelden hoe je gevoelens waren toen je aan het graf van je ma stond.
Maar dan ben ik even terug gaan lezen bij Gerarda en Oma C.... En als ik mijn verhaal daar nog even bij denk...
Ik denk dat er in elke familie wel dingen gebeuren die een slecht gevoel geven...
Je kan dan twee dinge doen... je er in berusten of je er gaan in opwinden...
Meestal is er in berusten bijna onmogelijk... dat kan je enkel in verloop van tijd als je alles wat verwerkt hebt... en geloof me, dat zal ook zo zijn...
Maar als alles nog zo vers gebeurd is zullen wonden sneller opengereten worden... Geef ze de tijd om te genezen....

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2011, 15:14

Juis Bout, wat falcon zegt is zo.
Ik denk dat sommige mensen een 'podium missen'
en een show opvoeren voor de omstaanders en de anderen.
Je moet maar denken; hierboven wordt meegekeken :?
en die doorzien het wel en weten wat er écht is, en wat niet :oops:
Als je zo denkt, dan is het niet zo moeilijk :?

Een knuffelke en sterkte, je komt er wel overheen, met tijd,
en als je er anders over nadenkt :wink:

Groetjes Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

14 dec 2011, 22:55

Ben nog iets vergeten te schrijven; na de mis en het kerkhofbezoek gingen we naar het huis van onze pa; mijn broers en hun vrouwen, de "zus" en haar man en ikzelf met mijn ventje. Efkes iets gedronken maar daarna vertrok pa met de "zus" en haar man op restaurant; ze gingen mosselen eten op kosten van de pa... Ik heb onze pa zondagavond daarover gebeld dat dit toch niet kon tov zijn andere kinderen, hij had wel spijt, "ze" manipuleert hem tot en met.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

14 dec 2011, 23:22

Lieve Bout,

uw gemoedstoestand tegenover je zus is in je teksten niet mis te vatten... Het blijft je wel enorm hoog zitten hé. En meer je je er gaat op fixeren hoe erger het wordt en hoe en hoe slechter je jezelf gaat voelen...
Het is gemakkelijk gezegd... probeer het je niet aan te trekken, maar ik denk wel dat ik weet hoe het voelt. Alles wat ze doet is een steek in je hart...
Maar anderzijds moet je weten dat, je moeder vroeger, en je vader nu, hun kinderen niet willen tekort doen en onwetend daardoor anderen kwetsen... Misschien een rare redenering, maar... onwetend men niet zondigen... je vader doet ter goeder trouw...
Je zus zou tegenover jou eigenlijk wel beter moeten weten... blijkbaar heeft ze niet veel inlevingsvermogen... maar dat is haar probleem, niet het uwe.
Wees blij dat jij zo niet bent! Ze zal zich nu wel goed voelen bij de actie die momenteel gevoerd wordt... de pot op....

Ik wens je alsnog een fijne avond en een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

14 dec 2011, 23:28

Falcon, hierin kan ik niet berusten, voorlopig toch nog niet... Hoop haar zo weinig mogelijk te zien :evil: , kan haar eigenlijk niet meer zien... Lelijk eh???
Oma-C, ze moet inderdaad altijd de show stelen, overal.

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

14 dec 2011, 23:31

Sorry dat ik nog altijd over mezelf bezig ben :oops: :oops: :oops:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2011, 23:43

Ja maar boutje het is dan toch ook jouw hoekje waar je jouw frustraties van je af mag schrijven. Het is niet fijn hé op die manier behandeld te worden.
Maar, je kwwadheid maakt het er je niet gemakkelijker op om er mee om te gaan. Tja, ik vrees dat je je zus niet meer zal kunnen veranderen; Weet je, ga zoveel mogelijk naar je vader toe en tracht ontmoetingen met haar te omzeilen.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

14 dec 2011, 23:46

Boutje toch.... das toch de bedoeling van dit topic hé... stoom afblazen :wink:
Schrijf maar gerust alles van je af en je moet zeker niet berusten in hetgeen ik schrijf... Alleen jij zal het best weten hoe je jezelf voelt!
Maar ik ga nu eerlijk zijn... soms probeer ik dingen goed te praten... maar ik voel nu ook wel dat het vergeefse moeite is... het zit je gewoon veel te diep! Maar als ik je altijd gelijk geef ga ik misschien de fout maken dat je helemaal in de put geraakt en dat dat wil ik wel vermijden...
Maar ok... je zus is een slecht mens... dat heb ik nu wel door en kan ik je volledig in volgen...

Probeer er nu toch niet van wakker te liggen want anders zou ze daar ook nog plezier in hebben... en dat gaan we haar niet gunnen hé :wink:

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

14 dec 2011, 23:59

Deze avond toch content geweest van mezelf; heb thuis mee gedaan met het "groot dictee der Nederlandse taal" en had 13 fouten. Freek Braeckman en een Nederlandse hadden 4 fouten.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

15 dec 2011, 00:10

Bout, ik ben content dat je content bent van jezelf :wink:
Ik hoop maar dat je mijn schrijfsels niet gaat verbeteren :lol:

Ik wordt benauwt als jij mijn fouten verbeterdt en zal er op leten om in het vervolgdt wat meer op mij schreefweize te leten... Anders makken we er een wedstreid van... zoek de fuotjes....

Sleepwel en nog een dike profisiat met je resultaat van je dikté...

Liefs,

Feertje & Ruud
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

15 dec 2011, 00:19

Falcon en Veertje; :) :)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2011, 15:54

Dag Bout,
Proficiat met de goeie uitslag van het grote dictee :)
Het is soms heel moeilijk, maar leuk om mee te doen.

Je pa zal het waarschijnlijk ook doen "voor de rust en de vrede"
zoals men zegt, en niet beseffen dat ze hem zo manipuleert :?
Probeer fier te zijn dat jij niet zo bent en denk maar loontje
komt om z'n boontje en vroeg of laat valt ze door de mand :?

Ik doe normaal ook elk jaar mee, met dat grote Nederlandse
dictee maar ik kreeg gisteravond een telefoon van m'n schoonbroer
(de man van m'n zus die zichzelf het leven benam) :oops:
en die had heel slecht nieuws, waar ik helemaal ondersteboven
van was en nog ben. Daardoor heb ik niet meegedaan,
het was trouwens ondertussen al eventjes bezig en had ik al
een deel gemist.
Ik wens je sterkte om je erover te kunnen zetten
wat niet makkelijk is ik begrijp ht wel, maar laat het jouw
leven niet bepalen; voel je beter en zeg tegen jezelf:"ik ben beter" :!:
tot later en veel moed.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".