Overlijden van mijn ma

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

15 dec 2011, 17:32

Bout ik wil u hetzelfde zeggen zoals de andere mensen hier en ik spreek ook uit mijn ervaring. Kom er zoveel mee bij ons om uw hart te luchten , maar vermijd zoveel mogelijk uw zuster te zien.
Ik ben nu zo oud en kan er soms aan denken dat mijn ouders mijn zuster liever zagen dan mij en dan moet ik wel denken dat het niet zo was dat het eerder berusting is omdat ze weten dat er anders ruzie zal zijn.
Ik ben er niet mee akkoord hoor. Mijn ma zei tegen mij als er ruzie was ,och zwijg voor de rust. Ik deed dat als ik nog heel jong was , maar als ik ouder werd 15 jaar zei ik: niets van zwijgen voor de rust en dat doe ik nog altijd niet.
Ge kropt alles op en ik heb meer deugd als ik eens goed mijn gedacht gezegd heb. maar met mijn zuster was er maar één mogelijkheid ervan wegblijven . ik heb het nooit beklaagd.
Als ge een gelukkig gezin hebt , dat is het voornaamste en de rest maakt ge zoweinig mogelijk kontact mee.

Groetjes en Sterkte Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 16 dec 2011, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

15 dec 2011, 21:13

Gerarda, dat denk ik ook... maar zal niet gemakkelijk zijn....
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

16 dec 2011, 20:34

Oma-C, dikke knuffel voor jou! Ik hoef niet te weten wat er is gebeurd maar hoop maar dat het in orde komt :( .
Gerarda, 't is inderdaad moeilijk. Ik wil haar niet meer zien maar onze pa kennende zullen er nog missen komen voor ons ma; en daarna samen naar hem thuis om iets te drinken. Dat ga ik niet meer doen... Zondag was ik écht heel kwaad, als 't maar gratis is voor "madam".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

16 dec 2011, 20:45

Helena, ja, ik ben kwaad, al die jaren dat ze mijn moeder heeft "afgepakt" van mijn broers en mij :evil: . Ik wil haar niet meer zien!!!
Ik hoop dat onze pa inziet dat het niet kan dat hij alleen met de zus en co op restaurant gaat, heb hem nog niet gehoord.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

16 dec 2011, 21:26

Boutje, nu kunnen we er niet meer langs kijken, je bent dus wel erg boos op je zus!
Ik denk dat je dringend even je eigen leven moet leiden en wachten tot de anderen aanvoelen dat hier serieus iets aan het mislopen is...
Denk je dat je vader het niet door heeft dat er iets is tussen jou en je zus?
Kiezen zal hij moeilijk kunnen, maar de kerk in het mideen houden zou misschien wel lukken.
Wat er tussen jou en je zus is zal de tijd moeten uitwijzen... maar onvoorspelbaar...

Liefs,

Veertje & Rudy
Laatst gewijzigd door falcon1 op 16 dec 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

16 dec 2011, 22:05

Falcon, onze pa weet al jaaaaaren dat de "zus" en ik niet overeen komen, ik ga niet alles schrijven maar ik heb zeker mijn redenen om haar nooit meer te vertrouwen...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

16 dec 2011, 22:15

Boutje, maar daar twijfelen we nu niet meer aan hoor!
Maar je hebt toch ook nog je eigen leven... laat dat er nu aub niet door haar verknallen! Je leeft maar één keer... en daar moet jij nu het beste van maken... en dat zal zeker ook wel lukken zonder je zus hé...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2011, 15:58

Dag Bout,

Ik denk als je zus moest denken (of weten) dat jij
je niets meer aantrekt van de hele situatie :roll:
(Al is het niet zo 't is genoeg dat ze zoiets denkt)
Dan is de pret voor haar weg om het jou moeilijk te maken.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel??
Niks meer over zeggen, haar negeren, en doen alsof
het jou niet meer raakt :oops:
Ik weet uitteraard dat het moeilijk is, en helemaal niet simpel.
Dan gaat ze mssn nadenken zo van "verdorie wat heeft die nu?"
Wie weet gaat ze zich dan niet anders gedragen, :roll:
ik zeg zo maar iets hé :?
de klok terugdraaien gaat niet, mssn helpt dit een beetje.
Je hebt je eigen leven en gezinnetje, die mogen er
toch ook niet onder lijden?
sorry als ik cru ben hé ik bedoel het niet cru,
iets duidelijk neerschrijven is niet altijd gemakkelijk :oops:

Een warme hug, aangename feestdagen en tot later,
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

17 dec 2011, 16:24

Bout hoe meer ik van u hoor hoe meer ik overtuigd ben dat ge hetzelfde meemaakt als ik meegemaakt heb (ongeveer hetzelfde natuurlijk) maar misschien kan ik u nog een raad geven . Van mij was het gemakkelijker om mijn zuster te negeren we woonden ver van elkaar maar ook ver van mijn ouders dus kon ik gemakkelijk met mijn ouders samen zijn en geen zuster in de omtrek was echt plezant.Maar ik wil u eens iets voorstellen ,maar het moet natuurlijk mogelijk zijn voor u.
Moest ge nu uw vader eens uitnodigen voor een etentje , moet daarom geen restaurant zijn hoor. Of misschien eens een wafel gaan eten met hem alleen en niet in zijn huis en eventueel op het onverwachts dat uw zus het niet weet.Zegt uw pa het dan nadien ewel ze kan dan maar groen worden :twisted:
Misschien zou uw pa dat wel aprecieren maar durft hij het niet zelf voorstellen.

Groetjes en hou u sterk en laat u niet vertrappelen. Ge gaat daar meer deugd van hebben dan u innerlijk kwaad te maken.

Gerarda

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

21 dec 2011, 17:09

Hallookes!
Oma-C, de zus negeren doe ik al (van na de begrafenis)... Ze is het niet waard dat ik me nog boos maak op haar :evil: .
Gerarda, wij wonen een stuk verder van onze pa dan de "zus", die komt met de fiets (vooral opdat ons ma vroeger en onze pa nu niet kunnen vragen om ergens met hen naartoe te rijden)... Ah ja, dat kost geld eh. Haar man spreekt constant over "zijn huis", "zijn auto", "zus" heeft praktisch nooit gewerkt. Is ook geen makkelijke zulle, mijn schoonbroer, altijd kort van stof (als hij eens iets zegt) en voor de rest zit hij erbij alsof niks hem raakt... Heb dat altijd een rare gevonden, ik niet alleen, ook de broers en mijn ventje.
Momenteel vind ik de houding van onze pa heel onverschillig; als ik hem 's avonds bel, probeert hij het gesprek zo kort mogelijk te houden en vraagt constant "nog nieuws?". Hij is helemaal in de ban van...
Met nieuwjaar komt hij naar hier, we halen hem dan rond 14u ongeveer en op tijd naar huis zulle. Weet nog niet wat ik ga klaarmaken, misschien mosselen met frieten, dat eet hij heel graag :roll: .
De avond daarvoor gaan mijn man en ik op restaurant met 2 andere koppels, er is geen oudejaarsmenu, je kan gewoon eten "van de kaart", dat is eigenlijk nergens nog.
Met kerstdag (is al zo sinds het overlijden van mijn schoonmoeder, zes jaar geleden) komen mijn schoonzus, schoonbroer, nichtje en haar man, haar zoontje, en dochter en haar vriend (én zijn zoontje) naar hier. Ik maak dan een 4-gangen menu.
Voor iedereen; fijne feestdagen!!!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2011, 22:23

Dag Bout,

Ik wens jou en je familie ook een fijne Kerst en een gelukkig 2012.
Hopelijk gaat het "met veel tijd en boterhammen" stilaan beter,
Lat de boosheid je leven niet beheersen, (ik weet dat het moeilijk is)

Jouw papa is ook nog niet over het verdriet heen, en hij weet
hoe het zit, hij zal zich daar ook niet gelukkig mee voelen
hij zit er ook tussenin hé :roll:
Veel sterkte en hopelijk mooie eindejaarsdagen :wink:

Groetjes Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

22 dec 2011, 14:45

Ik heb mijn berichtje van gisteren nog eens nagelezen... Was misschien toch wat hard tov mijn pa :oops: . Ik mis mijn moeder.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

22 dec 2011, 15:01

Neen hoor Bout, ge moet u niet schuldig voelen tegenover uw vader ook, als hij het niet ziet of wil zien wat er gaande is of er niets wil aan doen moet hij dan verdragen dat ge u eens laat gaan.
Dat is juist de reden dat ik juist op mijn topic gezet heb.
Ik moet daar nog op antwoorden aan Rudy . Ik heb nooit mijn schoonmoeder kunnen antwoorden als ze mij afronteerde of mij vuil maakte achter mijn rug.of zich bemoeide ook achter mijn rug en de reden was dat wij daarnaast woonden en ik in verwachting was . En dat is de reden dat ik dat nooit heb kunnen verwerken. Daarom kan ik u redelijk goed begrijpen en moet ge hun kwetsen als het moet want zij doen het met u ook en als ge u niet verdedigd gaat ge daar later de gevolgen van dragen als ge ouder bent.Nu kunt ge dat nog over uw schouder gooien maar het is niet opgelost en als ge ouder word en zelf een ander leven hebt zult ge niet begrijpen dat ge u zo hebt laten doen.
Natuurlijk moet gij u gedragen zoals ge zelf best voelt , maar ik heef u maar war raad.

Bout ik wens u en uw gezin een heel gezellig kerstfeest
Een grote knuffel Groetjes Gerarda

Bout1
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Locatie: ergens in B

22 dec 2011, 20:04

Dag Gerarda.
Ja, ik ben kwaad omdat onze pa elke confrontatie uit de weg gaat...
Denk dat ik te veel aan 't zagen ben tegenwoordig; hoor niks van mijn broers, mijn man begrijpt me wel maar ik kan toch niet blijven zagen over de situatie.
Ik begrijp je maar al te goed; dat zijn opgekropte gevoelens die je nu wil uiten.
En met die feestdagen wordt dat alleen maar erger.
Alhoewel ik de laatste jaren geen plezant oudjaar had; ofwel nodigde ons ma ons uit met nieuwjaar (de dag zelf, 's morgens, terwijl mijn broers al uitgenodigd waren), ofwel kregen wij belegde sandwiches en de zus en co foie gras, cava, en nog veel meer lekkere hapjes. Wel elk apart; eerst mijn broers en ikzelf (en co) en daarna "zus" en co...

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

22 dec 2011, 23:55

Wat zeggen uw broers daarvan Bout ?
Ik denk voor uzelf dat dit wel geneog zegt? dat uw ouders ook wel een beetje schuldig zijn. Ik weet ze zeggen altijd geen kwaad zeggen van je ouders, maar ik ben daar ook niet mee akkoord hoor. dat is eigenlijk de situatie met oogkleppen laten gebeuren.
Ik zou toch eens proberen om daar een tijdje weg te blijvenen enkel met uw gezin bezig zijn.

Groetjes Gerarda