scheiden ? En de nodige problemen...

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

12 dec 2011, 19:47

Hey snowball,
neen dat kan hij niet ... maar ja die huisbaas weet ook wel heel goed dan die man die huishuur niet alleen betalen .... dus wat is dan de beste oplossing ... het de man moeilijk maken ... het appartement al te huur zetten ... zeggen dat ze aan een man alleen niet verhuurd ..etc ...etc
en profiteren dat hij nu " mentaal " wat zwak is ...
en hopen dat hij zelf opstapt zeker ....
en wat die advocaat beteft ..; deel ik je mening ...
hoe zit dat trouwens zo 'n prodeo advocaat ... doet die alles gratis ?
mvg

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 dec 2011, 07:08

snowball schreef:...Er zitten te veel haken en ogen in deze zaak.
Snowball, ik treed je hier 100% bij, ons kiekske komt hier in twee verschillende topics aandraven met een probleem en met de hoop hier een pasklaar antwoord te vinden.

Er moet dringend een woning gevonden worden, maar niemand weet waar, de rest van het verhaal kan iedereen zelf in dit topic en ook door hier te klikken herlezen ...

Pastoor geeft haar de raad met CAW in verbinding te komen maar daar reageert zij niet op, Falcon verwijst naar dezelfde diensten en dan …
(@Falcon, het is niet omdat iemand zich vragen stelt over dit verhaal, dat zoals Snowball hier laat opmerken met haken en ogen aan elkaar hangt, dat hij de situatie niet begrijpt, misschien juist daarom des te meer ...).

Als ik hier lees hoe ons kiekske reageert (tot scheldens toe) op gestelde vragen en vaststellingen, dan hoop ik maar voor die heel goede vriend dat ze dit op die verschillende diensten achterwege laat, iedereen die in de problemen terecht komt, om welke reden dan ook, wil onmiddellijk geholpen worden …

Ik ga mij bij deze onthouden van verdere deelname aan deze topic, trouwens, ons kiekske zal mij toch niet meer antwoorden, en daar kan ik zelfs niet kwaad om zijn, zelfs niet treurig, eerder blij …
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

13 dec 2011, 23:48

Weet je ik dacht dat ik steun hier kon vinden....
Sommige hebben echt hulp geboden....waarvoor oprechte dank
Daarom heb ik ook speciaal via prive berichten bepaalde senioren bedankt.

Ik heb het echt gehad met degene die alles in twijfel trekken etc...
Ik heb hier enkel en alleen maar de waarheid verteld...niet over mezelf niet voor mezelf....maar voor iemand die echt raad..steun nodig heeft....
Ik vroeg hier geen ontleding ...uitvergroting ...bekritisering van de problemen van onze vriend.
En zeker geen leedvermaak.... Ik heb het opgenomen voor onze vriend en zal dat blijven. Doen.... K snap alleen niet de kwetsende manier van antwoorden...
Sugereren dat het mijn fout zou zijn dat onze vriend bij de instanties geen hulp krijgt vind ik heel erg grof...en er dik over......
Zeker heeft hij dringend hulp nodig...doch ik kan geen ijzers breken.... Stand van zaken tot heden:


Nog steeds op zoek naar betaalbaar app regio antwerpen
Nog geen pos antwoord van ocmw....
Nog geen nieuws over caw.....hou jullie wel op de hoogte hiervoor....
Gast

14 dec 2011, 01:13

Ik heb hier enkel en alleen maar de waarheid verteld...niet over mezelf niet voor mezelf....maar voor iemand die echt raad..steun nodig heeft....
:wink:

Kiekske laat je niet ontmoedigen door sommige uitspraken :wink:
Er komt vast wel een oplossing,dit hoop ik ,uit de grond van mijn hart!
Ik vind het heel tof van jou ,dat jij die vriend blijft steunen,nu vooral in deze periode,zal hij het ook zwaar hebben .

"dit noem ik nu eens echte vriendschap"

Dikke pluim :wink:

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

14 dec 2011, 11:42

hey vergeet-mijnietje,
Lief hoor je antwoordje ....
Neen, ik blijf er voor onze vriend zijn...
Nu met de " feestdagen " die komen ... is het voor hem extra pijnlijk ... leeg ....

Weet je in de nood leer je , je vrienden kennen... een waarheid als een klok
helaas doet het ook heel erg pijn als je ziet welke die afhaken....

Er komen er ook uit meestal onverwachte hoek vrienden bij .... alee dat hoop ik tenminste ...
Vandaar dat ik hoop dat bij onze vriend alles in orde komt ... dak boven hoofd ... kunnen leven ... en als surplus en luxe misschien een internet ab om toch contact te houden met andere senioren ...
Op straat lopen de mensen elkaar voorbij ...
één van de goede kanten van internet is dat er contact kan gelegd worden ... ( hoewel dat soms ook niet goed afloopt ... maar ja )
thx
xxx

eenoogje
Lid geworden op: 04 feb 2011, 19:19
Locatie: beernem

14 dec 2011, 20:09

dag kiekske,
dat je vriend momenteel door een heel moeilijke periode gaat,begrijp ik heel zeker(heb dit ook meegemaakt),en aan een goede vriend kan hij heel veel steun hebben
een voorstel:misschien kan jij hem tijdelijk onderdak geven tot hij iets betaalbaars gevonden heeft
een goede raad aan je vriend:neem zo vlug mogelijk contact op met een prodeo-advocaat.

echte vrienden zijn voor het leven.
grtjs,eenoogje
carpe diem
Gast

14 dec 2011, 22:00

Dat is gewoon lucht.
sorry ,snouwball,niet akkoord .

Ik denk dat kiekske ondertussen wel al een beetje raad gekregen heeft,en daar ook gebruik van zal maken :wink:

En laat mij toe te zeggen,dat emotionele schrijfsels aldus ook soms kunnen helpen.
En .......alle beetjes helpen

Fijne avond verder

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

15 dec 2011, 06:08

hey snowball
hoe kom je erbij dat ik het zou verbieden dat iemand kritisch is ...
iedereen heeft recht op een eigen mening toch ?
Kritisch je mening geven kan en mag hoor
maar zoals ik al geschreven heb ... sommige dingen komen heel kwetsend over.

je schrijft aan emotionele schrijfsels heb je niets...
we zitten hier toch in het hoekje van troost ...niet ?.

Zeker onze vriend heeft concrete hulp nodig ... daar zijn we mee bezig
helaas is de mallemolen waar je in terrecht komt tergend traag ...
Gast

15 dec 2011, 12:20

Emotionele schrijfsels kunnen helpen voor de persoon in kwestie
Kan goed zijn,maar de persoon in kwestie leest mischien mee :wink:
Ik had toen geen pc,en in mijn diep verdriet,ging ik meelezen bij vrienden.
Misschien ben ik een te nuchter iemand?
Moet je zijn in het leven,kan je daar ook geen ongelijk in geven.

Beste groeten

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

15 dec 2011, 13:45

hij leest inderdaad vanop afstand mee ... daar zoals ik al gemeld had , hij momenteel nog een computer heeft en een abbon ... wat de toekomst gaat brengen das nog af te wachten ...
Hij kende het seniorennet van horen zeggen maar was er nooit op geweest.
Ik dacht dat het voor hem niet slecht zou zijn mensen via dat net te leren kennen; waarmee hij toffe contacten kan hebben ...
daarom ben ik deze topic ook gestart
Een goede vriend van me word geconfronteerd met een echtscheiding. Hij is dringend op zoek naar een betaalbare woning regio antw daar de woning waar hij nu woont te duur is voor een man alleen. Hij heeft deze echtscheiding niet zien aankomen... en is er het hart van in. Net nu voor de winter en de feestdagen ... kunnen jullie hem raad geven wat hij kan doen en waar hij terrecht kan ? Tevens heeft hij schik voor de eenzaamheid die hem nu te wachten staat. Hoe gaan jullie daar mee om... alleen is toch maar alleen ... ? Waar kan hij terug iemand onmoeten om samen het leven verder te zetten.
Op zoek naar hem een luisterend oor en nieuwe vrienden ...
omdat hij met het plan loopt om computer te verkopen etc ... maar dan gaat hij zich helemaal afsluiten en terugtrekken ...
het is een man van weinig woorden ...
en vooralleer ik daar weer word op afgerekend hij wist, weet dat ik deze topic gestart ben , staat er volledig achter en zal als hij wat uit de miserie is en als hij nog internet heeft zeker met enkele contact opnemen.

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

15 dec 2011, 21:21

Ik weet niet hoe het precies zit, maar ooit heeft het ministerie beslist dat ook de armste gezinnen gebruik konden maken van pc en internet. Wat hun tussenkomst is weet ik niet meer, maar kan misschien toch ergens nagevraagd worden... OCMW?
Ik dacht zelfs dat het vermogen om over een pc en internet gebruik te kunnen maken ergens een minimum aan communicatie was....
En ik zou nog meer zeggen... internet is wel belangrijk... Ik heb op jonge leeftijd mijn vrouw verloren en via sennet mijn huidige vrouw leren kennen... anders was ik er waarschijnlijk nu niet meer geweest.....
Dat is ook de nuchtere waarheid!
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
Gast

15 dec 2011, 23:55

En ik zou nog meer zeggen... internet is wel belangrijk
:wink:
anders was ik er waarschijnlijk nu niet meer geweest.....
Dat is ook de nuchtere waarheid!
Idem :wink:

Kiekske,er komt vast een oplossing :wink:

zwaluw46
Lid geworden op: 19 aug 2008, 22:33
Locatie: tienen

16 dec 2011, 20:39

Kiekske
In tegenstelling tot blijkbaar snowball, kan ik mij de toestand van je vriend voorstellen.
Ook ik heb een echtscheiding op latere leeftijd meegemaakt. Ben er na vijf jaar nog niet boven op. Ik had gelukkig geen fin problemen. Gelukkig,daardoor heb ik mij kunnen deelnemen aan het verenigingsleven, want ook dat kost geld . Besef dat het heel moeilijk is om dit allemaal te doen als je over zo weining geld beschikt.
Ik kan hem spijtig genoeg geen raad geven voor de huisvestiging, maar wil hem wel moreel steunen. Immers mensen die hetzelfde meegemaakt hebben kunnen dit verdriet begrijpen.
groeten

kiekske
Lid geworden op: 17 jun 2009, 11:53

31 dec 2011, 17:18

yess.... hij heeft een woning gevonden.... gene grote luxe maar ja ... een klein appartementje .... geen centrale verwarming wel twee gaskachels , heel heel basic keuken en badkamer ... k wist echt niet dat er nog zo'n dingen in die staat verhuurd werden. Brengt me dus weer met de voetjes op de grond. Ik heb voor hem contacten gelegd om te bekijken ofdat hij in aanmerking zou kunnen komen voor een huursubsidie ... maar ambtenaren en de papiermolen ... en dan nu nog de feestdagen erbij zal nog wel een tijdje duren eer we daar antwoord van krijgen. Heb ook gebeld met telenet ...ivm tarief zoals falcon zei ... helaas daar vielen ze uit de lucht ... bij den van de borre waar ze telenet verkopen idem ditto ... volgende week dan maar naar een groter servicepunt op zoek naar een medewerker die op de hoogte is een bep tarief . Ik vraag me af , of het niet wenselijk , gemakkelijk zou zijn dat er hier op het seniorennet een aparte rubriek komt met de juiste informatie, links , diensten waar ze contact met kunnen opnemen en informatie vragen? Er bestaat inderdaad vanalles maar het éne is hier het andere daar , en als je zelf geen vervoer hebt is het een hele hoop geloop en zeggen ze op de ene dienst nee, je moet eerst naar daar en dan pas moet je naar ons komen....je word van het kastje naar de muur gestuurd .... zou dat geen mooie wens zijn voor het nieuwe jaar ?