scheiding

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

ikzelf
Lid geworden op: 10 nov 2012, 13:43

05 jan 2013, 19:46

mijn dochter gaat scheiden, 't geeft nooit echt goed gegaan, maar nu is het helemaal voorbij. 12 jaar getrouwd, 3 kinderen, hoe kan het? Ik weet dat zij na de scheiding gelukkiger zal zijn, maar toch heb ik het moeilijk. Ik denk heel veel aan mijn kleinkinderen, zij hebben veel verdriet, de kleinste weet nog niet wat boven zijn hoofd hangt, de 2 oudste willen mama en papa, niet mama of papa. Je hoort vaak over scheidingen, maar als het met je kinderen gebeurt vind je het een ramp! Scheiden doet lijden, hoe goed alles ook besproken en geregeld wordt.

minou-
Lid geworden op: 02 okt 2007, 13:44

18 jan 2013, 09:14

Als het je een troost kan wezen, mijn dochter is vorig jaar ook gescheiden, 2 kinderen, 10 en 12 , maar geloof me, voor de kinderen is het niet altijd slecht een scheiding, als er steeds ruzie is werkt dit ook op de kinderen, op den duur zijn ze zelf blij dat er een eind aan komt
Het is natuurlijk niet ideaal, dat gedoe van de bezoekregelingen, maar eens ze er op ingesteld zijn is het soms voor alle partijen beter zo , kinderen passen zich daar heel snel aan aan.
Als moeder hebben ze onze steun daarbij wel nodig en moet je vaker eens inspringen, maar het blijven onze kids he
sterkte !
daaaaaag minou-
Echte vrienden , blijven vrienden , maar of die echt bestaan???
Gast

30 jan 2013, 22:21

X :!:
Laatst gewijzigd door Gast op 31 jan 2013, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

31 jan 2013, 01:02

Toen mijn dochter mij, negen jaar geleden, vertelde dat het tussen haar en haar man niet meer ging hield ik mijn hart vast. Twee van MIJN kleinkinderen zaten in het midden. Ja, ik vond het best wel erg maar.. haar huwelijk was geen cent waard, er was regelmatig ruzie en.. nou ja, dat is niet belangrijk. Nu, negen jaar later vind ik dat ze geen betere keuze had kunnen maken. Ze is ondertussen hertrouwd, en heeft me nog een drie kleinkinderen bezorgt. MAAR, en dat is het belangrijkste, ze is gelukkig. Dat zie ik aan haar, dat merk ik als ik bij hen op bezoek kom, dat zie ik aan de kinderen. Haar keuze was, en dat weet ik nu, de enige juiste keuze. Zij en haar kinderen zijn gelukkig en haar man is een schat van een vent.
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus
Gast

31 jan 2013, 01:28

Fijn voor jou ,je dochter en kleinkinderen Mecky

Rustige nacht gewenst.