radeloze moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

kittyken
Lid geworden op: 25 apr 2006, 10:11

05 sep 2006, 10:46

Goede morgen.
Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken om mijn verhaal hier te vertellen omdat ik het niet meer zie zitten.
De problemen begonnen zo een 6 jaar terug. Door bepaalde omstandigheden is mijn oudste zoon beginnen experimenteren met drugs, een vlucht uit de realiteit, met als gevolg na verloop van jaren hij aan de zwaarste drug was, nl. heroine. Hij heeft al een programma van 9 maanden doorlopen verschillende keren naar een cricisafdeling geweest om af te kicken maar telkens weer opnieuw hervallen. Hijzelf ziet ook in dat het zo niet verder kan, maar het lukt hem niet om er volledig mee te kappen. Ik kan het allemaal niet meer aan, ik ben op, dat is nu al jaren dat ik die strijd moet meemaken en er komt maar geen einde aan. Tot overmaat van ramp heb ik sinds kort ontdekt dat ook mijn jongste zoon bezig is met drugs. Ik begrijp het alllemaal niet goed meer, hij heeft alles van dichtbij meegemaakt met zijn broer en toch volgt hij hem in dezelfde nachtmerrie. Hij is nu ook opgenomen in De Sleutel voor een langdurende opname. Ik dacht, hij is goed gemotiveerd om aan zijn probleem te werken, zo leek het toch de laatste 3 weken, maar het mocht niet zijn. Gisteren avond kreeg ik telefoon dat hij ginder gaan lopen was met nog 2 andere en dat de politie ingeschakeld was om hen op te sporen. Na 4 bange en zenuwachtige uren kreeg ik dan telefoon van de politie dat ze terecht waren. Dat was al een opluchting en nu zit ik terug te wachten op een telefoon wat de sanctie gaat zijn die erop volgt.

Groetjes een radeloze moeder :cry:
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

yoly
Lid geworden op: 25 mei 2006, 16:18
Locatie: aan de grens

05 sep 2006, 11:17

beste kityken,
ikzelf heb geen ervaring met kinderen die aan de drugs geraakt zijn maar ik begrijp een heel klein beetje je radeloosheid.
Niemand blijkt in feite te weten waarom iemand wel of niet naar drugs grijpt. Een slechte jeugd is niet de oorzaak, misschien een beetje een zwak karakter ? net zoals iemand die begint te roken of aan de drank geraakt.
Dit is natuurlijk véél zwaarder om te dragen.
Ik kan enkel en alleen maar proberen je een hart onder de riem te steken met woorden en die schieten hier meestal te kort.
Sterkte , yoly

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

05 sep 2006, 11:30

Afbeeldingkityken

piepje
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

kittyken
Lid geworden op: 25 apr 2006, 10:11

05 sep 2006, 11:43

Afbeelding

Zomaar voor iemand aardig zijn
is voor jezelf , maar ook voor de
ander fijn!
Bedankt!
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

blokske
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:37

07 sep 2006, 15:49

Hallo troostelose moeder
Drugs is erg
Maar nu zijn ze tot de vaststelling gekomen dat de zwakkere een jointje roken dat gevoel hebben dat ze meer moeten net als alcohol
Ik wens u veel sterkte toe en blijf vooral overeind voor u zelf
U bent nu de BELANGRijkste mens voor hem maar ook voor uzelf
hallo iedereen heb veel vrije tijd dus zoek, ik iets om wat om handen te hebben

Mieke46
Lid geworden op: 13 dec 2005, 18:46
Locatie: Vlaams-Brabant

13 sep 2006, 00:40

Hey Kittyken, Ik heb u niet meer gezien op het oefenforum en hier vind ik u terug als een radeloze moeder

Als moeder zoiets moeten meemaken is vreselijk
Ge wilt altijd het beste voor uw kinderen en zo moeten toekijken hoe ze hun leven vergooien is erg

Maar hou er de moed in, ze hebben u nodig in hun strijd tegen de drugs
Probeer de moed niet te verliezen
Heb je het zwaar kom dan naar sennet daar kun je uw zorgen delen

Kom ook eens terug naar de oefen daar kun je uw gedachten een beetje afleiden en een beetje babbelen en lol maken

STERKTE

Mieke
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Gast

13 sep 2006, 13:35

Soms mag men er niet voor terugdeinzen om harde maatregelen te treffen.

Als ze niet kunnen of willen hun leven beteren en ontwennen, dat heel moeilijk is, moeten ze maar een opname doen voor beiden.

In een gesloten instelling, dit klinkt hard, maar er zit blijkbaar niks anders op, ze maken je leven kapot en de onkosten komen ook op de ouders neer.

Ze hebben dus duidelijk alle twee dringende hulp nodig en dan moet je daarmee niet te lang wachten voordat het van kwaad naar erger gaat.

Veel sterkte met deze zware opdracht.

kittyken
Lid geworden op: 25 apr 2006, 10:11

13 sep 2006, 17:52

Hallo,

bedankt voor jullie medeleven. Het is inderdaad een heel moeilijke periode die ik terug meemaak en het is moeilijk om mijn gedachten te verzetten.
Voor de jongste zoon zijn er inderdaad harde maatregelen getroffen en hij verblijft nu in " De Sleutel" in Eeklo. Hij weet dat er iets moet aan gedaan worden aan zijn probleem en ik hoop dat hem dat daar lukt, en ook daarna als hij naar huis mag komen moet hij sterk genoeg zijn om neen te zeggen tegen die drugs. Maar ook al is het zijn eigen schuld, ik mis hem enorm.
De oudste zoon die kamt al verscheidene jaren met het probleem en heeft al verschillende pogingen achter de rug om af te kicken maar hervalt steeds. Het is ook doordat hij een vriendin heeft die ook gebruikt en ook niet sterk genoeg is om er af te blijven. Het probleem hier is dat hij meerderjarig is en een gedwongen opname kan dus niet meer bij hem. Hij ziet het probleem ook wel maar is niet sterk genoeg. Hem bij zijn vriendin proberen weghouden lukt ook niet. Dus ik weet het niet meer.
Hetgeen sommige mensen zeggen is dat ik hem dan de deur moet wijzen als hij er niks aan doet maar dan weet ik dat hij verloren is. En moest er dan iets ernstigs gebeuren weet ik niet of ik met de schuldgevoelens verder kan leven.

Mieke sennet wat is dat?
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets
Gast

13 sep 2006, 18:05

Het blijft toch je kind en je moet het maar meemaken, dat je hem de deur wijst en diezelfde avond zich nog doodrijdt.

Er zijn jongeren die er nooit vanaf geraken en er zijn er ook die na een tijdje gaan inzien dat ze verkeerd bezig zijn maar in die tussen tijd...

Mieke46
Lid geworden op: 13 dec 2005, 18:46
Locatie: Vlaams-Brabant

14 sep 2006, 21:17

Hallo Kittyken

Toch goed dat de jongste zoon opgenomen is, dat is de enige manier om terug zuiver te geraken
Hopelijk blijft hij daarna van die ellendige drugs af
Zal veel van zijn vrienden afhangen natuurlijk, ze zijn toch zo vlug te beinvloeden
Hopelijk ziet uw oudste op tijd in dat het zo niet verder kan en is hij sterk genoeg om met zijn huidige vrienden te breken

Kittyken, sennet is een afkorting voor seniorennet
Gij hebt toch ook een topic in het oefenforum geopend
Kom eens terug oefenen en leuke dingen maken dat verzet uw zinnen
En in het quoterhoekje kun je ook altijd terecht, daar oefenen we en babbelen en maken lol, kom eens langs

Verder wens ik u heel veel sterkte

Groetjes
Mieke
Tel wat je hebt, niet wat je mist

kittyken
Lid geworden op: 25 apr 2006, 10:11

15 sep 2006, 14:36

hallo,

inderdaad het hangt veel van de vrienden af , maar in de eerste plaats moeten ze zelf sterk genoeg zijn om er neen tegen te zeggen.

de oudste heeft al met veel vrienden van vroeger gekapt maar het is zijn vriendin , die gebruikt ook, die hem dikwijls beinvloed en hij laat hem dan natuurlijk meetrekken.
Zolang dat hij daar bij blijft zie ik geen beterschap , liefde is blind hé. Maar ondertussen worden wij wel meegesleurd en het word mij wat te veel. Hopelijk komt er vlug wat klaarheid. Toch bedankt voor het medeleven.
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

kittyken
Lid geworden op: 25 apr 2006, 10:11

15 sep 2006, 22:15

Mieke, ik heb uw raad opgevolgd en ben terug gekomen op sennet, en ik heb inderdaad mijn zinnen kunnen verzetten. Nog een prettig weekend

Afbeelding
begin de dag met een lach , vriendschap kost niets

Mieke46
Lid geworden op: 13 dec 2005, 18:46
Locatie: Vlaams-Brabant

15 sep 2006, 23:19

Kittyken

Ik ben blij dat ge de weg teruggevonden hebt
Eventjes de zinnen verzetten en met de pc bezig zijn
Zo zul je minder piekeren

Ik hoop dat de oudste inziet dat het zo niet verder kan en dat hij sterk genoeg is om er af te blijven
Als zijn vriendin dat ook zou kunnen zou dat fijn zijn
Samen vechten om eraf te geraken

Ik wens u het allerbeste en nog

Afbeelding
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Gast

16 sep 2006, 23:40

Kittyke,wil je zoon zijn vriendin ook niet afkikken?????Dat zou een stap vooruit zijn ; kunnen ze niet samen ergens terecht ?????Liefde helpt soms ook in positieve vorm ;kun je met haar niet praten of er iemand op af sturen die ermee vertrouwd is?

Veel sterkte nog!!!!!

Mieke46
Lid geworden op: 13 dec 2005, 18:46
Locatie: Vlaams-Brabant

17 sep 2006, 19:30

Kittyken, ik hoop dat het een beetje gaat met u

Niet te veel piekeren hoor want dan ga je nog zelf ziek worden

Afbeelding

Groetjes
Mieke
Tel wat je hebt, niet wat je mist