Ben ik dan niets ???

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

kwiebus
Lid geworden op: 07 sep 2004, 13:04
Locatie: w-vl

05 jan 2008, 13:43

Na vele tegenslagen in mijn leven ,pogingen van zelfdoding depressies met tot eind resultaat de bevesting dat ik "borderline" heb .
Nu al die dingen lopen al vele jaren als een rode draad in mijn leven
Reeds van in mijn kinderjaren was ik al een kind die niet echt gewenst was ....Nu kan ik ook beter mijn moeder haar gedrag begrijpen ,maar aanvaarden is een andere zaak.
Mijn ouders hadden twee zoontjes verloren ,ééntje aan een ziekte tijdens de oorlog ...En een ander is verongelukt .
Zelf ben ik geboren naar deze al waren overleden ....moeder wilde graag een zoon hebben ....maarja het was een meisje .En toen heb ik daar de gevolgen moeten van ondervinden ...Nu als kind begrijp ge deze dingen niet echt van ;waarom moeder altijd zo kwaad een boos is op mij en op die andere niet ....wat heb ik nu weer fout of verkeerd gedaan ????
En toch kreeg ik altijd straf een slagen ,en soms wist ik echt niet waarom .
Na een tijdje wordt men opstanding ..geef ik toe .In mijn pubbertijd was ik ook niet op mijn mondje gevallen tegen mijn moeder ...Tegen mijn vader was ik niet zo ...Bij hem kon ik wel eens terecht met mijn verhaal
Maar altijd was zijn laatste woorden "och,ge kent moeder ,ze bedoel het niet slecht ....."en daar moest ik het mee doen .
Ook heb ik toen in die pubbertijd een soort vallende ziekte had ,maar die kwam enkel voor uit angst voor naar huis te gaan naar moeder ....
Nu ze heeft mij ook altijd in internaten gestopt,toen nog voor drie maanden ....
Nu ,om een lang verhaal in tee korten ,vroeg gehuwd 3kinderen ,na 10 gescheiden ...ik ben snel mensen moe...het is meer dat ik personen niet meer vertrouw.Normaal tracht ik het goed te doen in een relatie ,maar keer op keer hebben ze altijd negatieve opmerkingen ...Dan vraag ik mij af ...Wat doe ik toch verkeerd ???,en altijd is dat gevoel van vroeger bij moeder ook aanwezig ....Mijn relatie blijven nooit lang duren ...
Deze duur nu toch al een 14 jaar ..maar is ook niet om er een boek over te schrijven !!!
Na al deze trobbels is er nu vorig jaar weer een probleem met een van de kinders erbij gekomen ....heb ik dan zoveel voor gedaan ,en weer was ik niet goed genoeg ...
Is nu zelf bezig met haar zoon van 9 op te maken dat ik zot ben ,physche gestoord ben ,zelfmoord heb willen plegen ...Dit allemaal om mij in een slecht daglicht te stellen bij hem .
Nu de band met dit kleinkind was niet groot ..dit kind vertoond een "asociaal" gedrag ....Ze is boos omdat ik haar daar heb op aangesproken ....
Mijn tweede probleem is mijn zoon 35j samenwonend heeft een dochtje van 3jaar heb ik 3x gezien ...Is kerst een Nieuwjaar geweest geen kaartje/telefoontje ..Hoor ik nu via kleindochter van 11j dat zijn vrouw in verwachting is voor februarie ....Wat heb ik die mensen misdaan ????
Ik weet het allemaal niet goed meer
Naar hen tot kan ik niet ...ik heb geen auto ,openbaarvervoer in hier in het week-end erg moeilijk en dan ben ik nog 3uur heen/3uurterug terwijl zij twee autos hebben ...
Daarom dat ik mij steeds de vraag stel "ben ik dan niets waard "????
heb ik hen dan niet geleerd hoe ge met iemand om gaat ???
Bijkbaar ben ik de moeite niet ...
Mijn moder heeft het altijd gezegt ..."Ge zijt niets en zult nooit iets worden "en ze heeft verdorie nog gelijk ook !!!!
En dat doet pijn !!!!!
Gelukkig heb ik nog mijn hondje ....voor dat beestje moet ik uit mijn bed ,in de kleren ,naar de winkel ....Want anders mag dit leven op houden ....Ik heb het zowat alles gehad wat er te krijgen was ....
En als "pijn" de beloning is ..Dan hoef het voor mij niet meer !!!
Het moest er uit !!!Sorry

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 jan 2008, 17:45

Afbeelding
HALLO KWIEBIS
HEB JOU VERHAAL GELEZEN ,EN DOET ERG PIJN
IK KAN JE VEEL ZEGGEN ,MAAR WEET FF NIET HOE
IK LEEF WEL ERG MET JOU MEE ,JE KINDEREN KOMEN ER ZELF WEL ACHTER ALS HET TE LAAT IS
ALS JIJ GOED VOOR JE KINDEREN WAS HOEF JIJ JE NIET SCHULDIG TE VOELEN ,WEES BLIJ ALS JE HUN GOED GROOT GEBRACHT HEBT
DAT VERLOST JOU VAN SCHULD MAATJE
ALS IK FF MEER TIJD HEB KOM IK EENS NAAR JOU TERUG
SCHRIJF HET GERUST VAN JE AF ,ALS JE JE EIGEN DAAR GOED BIJ VOELD ,IK DENK AAN JOU GRT EN STERKTE EN LEEF JOU LEVEN
GRT RIEKSKE
ALS JOU MOEDER ZO IETS TEGEN JOU HEEFT GEZEGT
DAT DRAAG JIJ JE HELE LEVEN LANG MEE
MIJ WERD GEZEGT IK BEN VOOR ONGELUK GEBOREN
EN DAT KLOPT HELEMAAL ,MET ZIEKTES
MAAR BEN GELUKKIG NU ,IK GENIET MIJN LEVEN
IEDERE DAG ALS IK KAN ,IK KREEG MEDISCH GEHEIM IN HANDEN
PER ONGELUK ,IK VOEL MIJ NU HAPPY .DAG MAATJE ALS JE GRAAG PRAAT ,IK HEB LUISTERD OOR ZEKER WETEN
EN BEN GOUD EERLIJK
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

06 jan 2008, 04:23

KWIEBUS,

Heb even je verhaal doorlopen en zie dat je het niet gemakelijk hebt gehad.

Ik zie nergens welk je leeftijd is of heb ik dat over het hoofd gezien??

Het is spijtig te zien dat je kinderen en kleinkinderen niet meer op bezoek komen, maar wees toch fier op je moederschap hoor.

Kom hier maar nu en dan een praatje doen en dan maak je wel vrienden bij de SENIOREN.

HET LEVEN is niet altijd gemakelijk hoor maar maak er het beste van!!

JE BENT GEEN KWIBUS HOOR

JE BENT WEL IETS WAARD HOOR
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

wiesken
Lid geworden op: 07 mei 2005, 07:11
Locatie: oost vlaanderen

06 jan 2008, 05:59

Hallo Kwiebus !

Ik heb wat je hier neergepent hebt gelezen ,ik hoop dat je u zich een beetje beter voelt want voor je dit neerschrijft heb je veel moed nodig .
Je levenspad tot hier toe is niet over rozen gegaan , kijk nu ..naar het roosje niet meer naar de doornen , en probeer voor je zelf vooruit te gaan , ga wandelenen in de natuuur samen met je hondje waar je alles aan kwijt kan en dat je veel steun en warmte geeft , jij houd van dieren dan hou je zekers ook van mensen ,probeer je zinnen te verplaatsen als je de natuur ingaat je zal zien er zal je een vogeltje komen begroeten ,een mens is niet gemaakt om alles alleen te dragen daarom probeer er over te praten er zijn mensen die u willen helpen en steun geven maar jij moet zelf de moed hebben en dat heb je om positief door te gaan Kwiebus ,je hebt de stap gezet door het hier iets neer te schrijven ,,, het komt het wel goed , je bent meer dan je zelf denk Kwiebus ,,,ken je het spreekwoord van bzn ,, kleine mens voor mij ben je groot , ik wens je veel moed
vriendelijke groetjes
Wiesken

kwiebus
Lid geworden op: 07 sep 2004, 13:04
Locatie: w-vl

06 jan 2008, 10:21

Bedankt voor de schouderklopjes ....het verhaal dat op de site heb gezet is de pijn dat ik vele jaren mee draag in dit leven .
Ja ik ben vrouw van 56 jaar ,en ik kan een intriest boek schrijven over dit leven .
Maar niemand is daarbij gebaat ....ik beleef het wel elke avond voor het slapen gaan begin de film opnieuw en opnieuw en die draai maar door en door ..Ik wordt er soms zot van .
maar gelukkg heb ik medicatie om tot rust te komen ..maar als er dan iets bij komt die letterlijk de emmer doet overlopen help ook die remedie niet meer .
En dat wa sdan ook geval op ouderjaarsavond .
ik woon reeds 14 jaar samen met iemand ...is voor mij erg moeilijk vertrouwen te hebben ...nu met die persoon gaat hetnog redelijk ..gezien we zowat elk ons ding doen ...
het is meer dat ik iemand heb om het huishouden voor te doen .
Van verliefd zijn is er bij mij geen sprake meer ,en zal dat ook nooit meer zijn !!
Hij is zeer weinig thuis ..en heeft nochtans een hart ziekte ...maar die heeft hij altijd maar als hij thuis komt ???
Om naar zijn vrienden te gaan ,dan zijn er geen problemen ..
Was die bewuste avond ook van dat .Gans de namiddag was meneer weg toastjes hier en daar lachen enz...komt hij om 18h thuis ..
"och ik ga niet meer eten ,k'voel mij niet goed ,en zal vroeg naar mijn bed gaan .....Heeft een mens dan een kleine moeite gedaan iets lekkers klaar te maken ,een klein gebakje gekocht met een klein flesje 'sauterne wijntje "...Wel ik kan u zeggen ,ik ben gewoon door het lint gegaan van woede ...ben ik het dan niet waard om eens een glaasje te tikken tot rond een uur van 22h nee...Nooit eens een lieve atentie een complimentje ...en dan mij nogeens voor pietje zot zetten ...
Echt ik kon gewoon op zijn smoel niet meer kijken ..en nu even nog niet .
ik heb mij terug getrokken in de achterkamer ,heb hier alles wat ik nodig heb ..en er is voor mij enkel het nodig spraak meer niet !!
Jammer ,k'had zo graag een lieve begripvolle vriend gehad ,waar eens echt over van alles kon praten ,en leuke dingen kan mee doen .Waardoor ik dan ook gemakkelijker al die nare kan vergeten ..
Is dat nu zoveel gevraagd???
Ik denk dat ik 'ongeluk' aantrek .Ergens kunnen aan mijn voorkomen zien ...van die kunnen we gemakkelijk den duvel aandoen ????
Het is vandaag zondag ,en die is weeral weg van 10h naar receptjes voetbal ,boltra...en zo alles dagen hetzelfde ...
Moest ik weten waar naar toe met mijn hond voor de week-ends ..awel ben direcht weg ....Maar kan moeilijk elk week-end op hotel gaan !!!
Zo ben het even kwwijt ,dat lucht op !!!
Groetjes !!

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

06 jan 2008, 11:14

Beste Kwiebus,
Zoals ik nu zie heb je je eigen topic geopend.
Ja,alles eens neerpennen,kan toch wat opluchten,hé.
En hier kan je neerpennen over je problemen zoveel je wilt.

Kristina en ik wensen je van harte veel sterkte en hopen dat eens de tijd aanbreekt dat er wat zonneschijn in je leven komt.

Afbeelding

Warme groetjes van ons beiden en laat je zekers niet gaan,hé !!!!
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

06 jan 2008, 13:03

Afbeelding
goede middag lieve schat
doe die naam weg meid ,want een kwibus ben je zeer zeker niet
ik voel dat je liefde nodig hebt ,en wat je niet krijgt
meiske ik wil erg graag met jou praten ,en als ik kan helpen
het is al fijn als je iemand hebt wie je kan vertrouwen
ik ben er voor jou ,geloof mij en wil er ook vor je zijn
ik kan ook een boek schrijven ,maar dat zijn andere dingen
probeer een beetje te genieten van de dag
en weet ik ben er voor jou ,ik voel jou pijn lieverd
dag maatje wens je erg veel sterkte
Afbeeldingik ga het proberen meiske ,knuffie
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

06 jan 2008, 17:00

KWIBUS,

Telkens je het nodig voelt plaats je hier maar een bericht hoor, tevens is het mischien ook intresant dat je ons eens komt begroeten via de CHAT waar je onmidelijk een conversatie kunt ontwikkele, met andere chatters.

[STERKTE en hou de moed er in/size]
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

07 jan 2008, 05:43

Kom hier eens kijken
Laatst gewijzigd door SDW op 07 jan 2008, 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

wiesken
Lid geworden op: 07 mei 2005, 07:11
Locatie: oost vlaanderen

07 jan 2008, 07:40

Hallo kwibus

Hier ben ik met een vraagske voor jou se !!!
Heb je gisteren gezien hoe mooi en rustig de natuur was ,,,?????
En ook dat de vogeltjes beginnen samen te komen voor het zoeken en uit kijken aar een plaatske voor te schuilen ,,,bij minder goede dagen ,,,
en weet je die vogeltjes blijven ,, zingen ! het kan raar klinken kwibus maar probeer ook te zingen ,,, probeer het verleden achter je te laten en vooruit kijken naar de lente ( het is nu wel precies herfst ) maaar na regen komt zonneschijn héé , ik kan je moed inspreken anderen kunnen u ook veel moed geven maaar ,,, jij zal zelf de stap moeten zetten en ...weet je ,,,, ik kan het weten ,,,, !!! ....Heb ook ooit die raad gekregen en het heeft me vooruit geholpen van steun van vrienden hier onbekend maaar mee levend met de mens die aan t pc ke zit en vooruit is de weg kwibus . ik wens je een fijne dag en weet je wat ik nu eerst ga doen ? wel de vogeltjes eten geven aan het raam en zij komen me begroeten en geven een goed gevoel van rust !
vriendelijke groetje van
Wiesken !

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

07 jan 2008, 09:43

Goede morgen,lieve Kwiebus(wat een naam :cry: )
Zoals Riekske je zegt,doe die naam wegt,meiske,je wordt er alleen maar ellendig van.
Gaat het een beetje beter nu met jou?
Schrijf je problemen maar van je af,dan kunnen wij je zo goed als wij kunnen steunen.
Hou je goed en veel sterkte en laat je niet gaan en laat je zekers niet doen !!!!

Afbeelding

Lieve warme groetjes van Kristina en mijzelf.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

07 jan 2008, 11:55

Afbeelding
LIEVE SCHAT
IK WENS JOU EEN GOEDE DAG
LAAT DE ZON IN JOU HARTJE SCHEINEN
WEET DAT IK AAN JOU DENK
LIEFS RIEKSKE DAG MATEKE
VOOR MIJ BEN JE WEL WAT ,IK KAN JE WEL LIEFDE GEVEN AL IS HET DAN MET EEN PAAR WOORDEN
SIMPEL WEG ,IK HOU VAN JOU
DAG MEISKE STERKTE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

tjolder
Lid geworden op: 08 nov 2004, 15:37
Locatie: Heule (West-Vlaanderen)

07 jan 2008, 20:56

Hallo

Ben erg geschrokken na het lezen van je brief en het feit dat je zei en zegt "Mijn moder heeft het altijd gezegt ..."Ge zijt niets en zult nooit iets worden "en ze heeft verdorie nog gelijk ook !!!! "
dat mag je toch niet denken IEDER is belangrijk maar WIJ vinden ons onbelangrijk en hoop echt van harte dat je je herpakt zoals ze het in het West-Vlaams zeggen en zeggen veel sterkte en moed en vol houden dat zeggen ze allemaal en is deels zo ook maar weet EEN ding HIER op sennet heb je wel vrienden die je waarderen echt wel dus NOOIT wanhopen

groeten tjolder
Als je steeds naar de grond kijkt weet je niet hoe groot de lucht wel is!
als je van t'huis vertrekt laat nooit na te zeggen ik heb je lief!
een mens is pas mens als hij/zij mens is

bo'ke
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47

07 jan 2008, 22:21

kwiebus,


Schrijf hier maar af en toe wat je gedaan hebt in jouw dag dan kunnen we meeleven met jou en er zal zeker gereageerd worden.

Afbeelding

een blije groet
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

rebecca
Lid geworden op: 27 apr 2007, 10:02
Locatie: gent

08 jan 2008, 06:34

Goede morgen,beste Kwiebus,
Hierbij sluit ik mij aan bij de wijze woorden van Tjolder en BO49VR.
Schrijf je gevoelens hier neer,het zal je opluchten en hier op sennet heb je veel vrienden die je gaan steunen,hoor.
Veel sterkte van ons beiden.

Afbeelding

Met lieve groetjes van Kristina en mijzelf.
Windows 10, IE11,FireFox 64 bits. Edge. Ccleaner.
Malware-byte's.