wat vergeet ik ?

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

31 aug 2019, 10:45

Na lange tijd terug een pps gemaakt (PowerPoint 2003) , maar problemen met het geluid bijvoegen. Ik neem een wave liedje, klik op de eerste dia en voeg dan het geluid toe maar telkens na de 1e dia stopt het geluid, dan opnieuw laten afspelen met "geen geluid" en herbeginnen met geluid maar telkens maar de 1e dia die geluid heeft?? wat doe ik mis?
grjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

31 aug 2019, 15:05

Dit is de werkwijze die ik toepas en die tot nu geen probleem heeft opgeleverd, dus waarschijnlijk is dat de juiste manier.
Let op : ik werk met PPS 2013 , het zou dus kunnen dat de uitleg die ik hieronder schrijf niet werkt bij PPS 2003 waar jij mee werkt !

1. Terwijl in de gemaakte PPS het beeld openstaat waarop ik de muziek wil laten starten klik ik bovenaan links op " invoegen"
2. op de werkbalk die dan verschijnt ga ik naar bijna volledig rechts " audio" en klik op de omgekeerde driehoek die daar juist onder staat . Den verschijnt de keuzemogelijkheden " audio op mijn pc " en " audio opnemen"
Daar klik ik op " audio op mijn pc "
3.Dan opent zich een nieuw venster waarin de muziek staat die op mijn pc te vinden is. Ik zoek de muziek die ik bij de PPS wil invoegen en doe er een "dubbele rechtsklik " op.
4. Op het beeld van de PPS verschijnt dan een luidsprekertje met daaronder een balkje met pijltjes en een tijdklok. Door op het pijltje links in die balk te klikken begint de muziek te spelen en kan ik nagaan of het wel degelijk de muziek is die ik wilde invoegen.
5. Om nu de muziek te laten starten bij het afspelen van de PPS en ook te laten verder lopen op de volgende dia's doe ik dit :
- samen met het inbrengen van de muziek is er bovenaan een nieuwe werkbalk verschenen waarop onder
andere verschillende luidsprekers staan. Onder één daarvan staat " volume" en daarnaast " starten"
met daarnaast een kader met de woorden " bij klikken" en daarnaast een kleine omgekeerde driehoek.
Klik op die driehoek en er zal een keuze verschijnen : " automatisch" en " bij klikken" ;
Klik op " automatisch "
Onder " Starten" staat ook nog " tijdens dia's afspelen" : plaats hier een vinkje in het vakje en vanaf nu zal
uw muziek blijven spelen wanneer naar de volgende dia's wordt verder gegaan

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

31 aug 2019, 15:51

flupke,

bedankt voor de hulp, ik heb het al zoekende ook gevonden op uw manier maar:
- het luidsprekertje met muziek komt op de eerste dia en de muziek begint dan maar volledig vanaf de tweede dia tot het einde?
- sla je het geheel dan ook op als poiwerpoint voorstelling, en is de muziek dan ook mee naar de personen waar je het naartoe stuurt. Ik heb die werkwijze vroeger nog nooit gebruikt, begrijp zelfs niet hoe ik nu zulke moeilijkheden heb, want ik gebruikte vroeger altijd mijn gebruikelijke methode en alles werkte altijd perfect.
Moest ik deze avond niet meer antwoorden dan is het voor morgen maar moet er binnen paar uurtjes erop uit. grtjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

31 aug 2019, 16:10

Normaal gezien start de muziek direct bij het begin van de eerste dia .
Maar : soms plaats ik bepaalde animaties op de dia, dan mag ik niet vergeten de muziek in het animatievenster bovenaan te plaatsen, anders start ze pas nadat de animaties zijn gebeurd.
Op welke plaats je muziek staat kan je nagaan als volgt : klik bovenaan in de balk waar oa ook start" en "invoegen" staan op " animaties", op de werkbalk die dan verschijnt klik je rechts op "deelvenster animatie " .
Er verschijnt dan recht een zijbalk waar al de animaties opgelijst staan die je op die bepaalde dia hebt gezet.
Als er enkel de muziek staat zou er geen probleem mogen zijn, staan er nog andere animaties schuif dan de muziek naar boven ( laanwijzen en vasthouden met linker muisknop )zodat ze als eerste in de lijst staat .
Je muziek zou nu moeten beginnen spelen zodra de pps start.
Wat versturen van pps betreft : daar heb ik geen ervaring mee , dat doe ik niet. De pps die ik maak zijn steeds zware bestanden en worden enkel door mij gebruikt ( bv jaaroverzicht van activiteiten van mijn vereniging, verslag over gedane reis enz...) die ik dan voorstel tijdens een bijeenkomst. Wie die dan wil hebben bezorgt mij een usb-stick waarop ik het dan plaats.

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

31 aug 2019, 16:47

flupke,
Bedankt voor de uitleg, het is duidelijk, morgen probeer ik het uit en laat dan iets weten,
grtjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

03 sep 2019, 23:43

Flupke,

ben er nogmaals, ik heb uw werkwijze opgevolgd, muziek ingevoegd via "geluid uit bestand" en dan "opgeslagen als" power point voorstelling, maar wanneer ik de pps doorstuur hoort de ontvanger geen muziek bij de voorspelling → dus niet juist gedaan van mij. Hoe krijg ik de muziek erbij verzonden?
Moest er nog iemand mij kunnen helpen, GRAAG.
Zoals hierboven vermeld deed ik het vroeger via "diaovergang" dan "ander geluid" vanaf de eerste dia tot het einde, maar na de eerste dia stopt de muziek altijd en gaat de voostelling verder zonder muziek......
grtjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

04 sep 2019, 06:54

Lees onderaan de methode 3 in deze link voor de versie 2003-2007
https://nl.wikihow.com/Muziek-toevoegen-aan-PowerPoint

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

04 sep 2019, 10:26

sacho,

bedankt sacho, ik probeer het, maar ga eerst de pps hermaken met andere overgangen, dan laat ik iets weten
grtjs nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32