ppsx of pptx omzetten naar wmv of mp4 MET GELUID

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

22 okt 2019, 10:08

Ik ben bestuurslid van een vereniging en heb een promotiefilmpje gemaakt met powerpoint. Dit willen we op de website laten zetten, maar daarvoor moet ik het eerst overzetten naar google foto en dan de link naar dit filmpje aan onze websmaster sturen zodat deze het op de website kan zetten. Het is me vroeger gelukt om een pps of ppt om te zetten naar wmv of mp4. Nu was het filmpje niet meer up to date en heb ik de powerpoint aangepast. Ik wou het daarna overzetten naar wmv of mp4 en dat lukt ook, maar het geluid staat er niet meer op. Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Gewoon opslaan als : en dan kiezen voor wmv of mp4. Heb het ook geprobeerd via exporteren, video maken en dan gekozen voor geluid en tijd behouden of niet behouden. In hoge versie of in normale versie, maar steeds geen geluid. Ik heb dus wel het filmpje zowel in wmv of mp4 maar zonder het geluid. In de vorige versie die op de website stond had ik wel geluid. Kan iemand me zeggen wat ik fout doe of wat ik moet doen om het geluid ook over te zetten. Ik werk met microsoft office 2016. En het filmpje zonder geluid op de website plaatsen vind ik ook maar niks.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

22 okt 2019, 23:30

vergat in mijn vorige topic te zeggen dat ik de ppsx of pptx eerst moet converteren naar wmv of mp4. Als ik dit niet doe kan ik hem niet uploaden naar google foto. Als hij bij google foto opgeslagen is bij video's kan ik hem delen via een link. Enkel op die manier kan ik een link doorsturen naar de webmaster die hij dan kan verbinden aan mijn filmpje zodat de mensen die de website bezoeken het filmpje ook kunnen bekijken. Ik kan de ppsx of pptx wel converteren naar wmv of mp4 maar het geluid mankeert steeds. Vorige keer heb ik het op precies dezelfde manier gedaan en toen lukte het wel. Nu ik een aangepaste versie wil maken van de oude pps door hem een update te geven (door nieuwe bestuursleden en andere veranderingen die de voorbije jaren plaats vonden) lukt het me niet om hem met geluid door te sturen. Heel raar.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 okt 2019, 08:53

Als je een kopie van de nieuwe ppsx op een andere plaats zet dan waar je die gemaakt hebt (andere map, USB stick, mailen naar iemand...) heb je dan geluid als je de kopie laat spelen??

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

25 okt 2019, 00:20

hallo, ik heb de pptx of ppsx omgezet naar wmv en opgeslagen op mijn vaste pc. De pptx had geluid, de wmv versie niet. Ook als ik hem omzet naar mp4 heb ik bij het afspelen van deze versie geen geluid. Als ik hem op een usb stick kopieer en van daar afspeel heb ik ook geen geluid. Ik heb ook geprobeerd om de pptx of ppsx versie via een usb stick over te zetten op een laptop en heb dan geprobeerd om hem van op die laptop op te slaan als wmv of mp4 maar ook dan heb ik geen geluid. Niets lukt. Heb ook geprobeerd om een converter om powerpoints te converteren naar mp4 of wmv te downloaden om het op die manier te proberen, maar mijn antivirus blokkeert de download hiervan als onveilig.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 okt 2019, 09:39

Nouchka schreef:
25 okt 2019, 00:20
...knip...
Als ik hem op een usb stick kopieer en van daar afspeel heb ik ook geen geluid. ....knip.....
Dat wil zeggen dat je het geluid niet IN je pptx hebt gezet, maar alleen de link naar het geluidsbestand. Ik denk dat je het geluid zult moeten verwijderen en opnieuw instellen en goed kijken welke optie je neemt daarbij.
Je pptx zal natuurlijk een pak groter worden.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

25 okt 2019, 12:53

Ik heb mijn pps gemaakt zoals ik hem altijd maak met geluid, en ik had hem vroeger al omgezet naar wmv en toen stond het geluid er wel op. Nu moest ik echter enkele beelden in de pps vervangen door recentere foto's omdat het bestuur gewijzigd was. Ook andere veranderingen moesten worden aangebracht. Dat heb ik dus gedaan in de pptx versie. gewoon enkele foto's vervangen door recentere foto's . Aan het geluid heb ik niets veranderd. Ik heb hem dan gewoon terug opgeslagen en in de ppsx of pptx versie staat het geluid er gewoon op. Enkel als ik hem opsla als wmv of mp4 ontbreekt het geluid. Ik denk dus niet dat ik iets verkeerds gedaan heb bij het maken van de pps en bij het toevoegen van de muziek.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

26 okt 2019, 09:22

Nee, het geluid staat niet in de pptx, want als je die verplaatst heb je geen geluid meer, heb je zelf geantwoord.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

27 okt 2019, 23:43

Heb in de pptx het geluid verwijderd en het daaarna opnieuw toegevoegd. De pptx speelt af met geluid. Heb dan de pptx omgezet naar wmv en nog steeds geen geluid in de wmv versie.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

27 okt 2019, 23:47

een kopie van mijn ppsx of pptx die ik op een usb stick zet en kopieer naar een andere pc speelt af met geluid. Zet ik die ppsx of pptx om naar wmv of mp4 en zet ik die op een usb stick dan heeft hij geen geluid ....niet op mijn pc en niet op een andere laptop. Het geluid staat dus wel degelijk op mijn powerpoint versie. Enkel als ik hem converteer naar wmv of mp4 heb ik geen geluid !!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

29 okt 2019, 23:35

het is me uiteindelijk gelukt maar daarvoor moest ik wel de converter 'Leawo' installeren. Op de normale manier via opslaan als wmv of mp4 of via exporteren en dan video maken ....lukte het niet. Op deze manier kan je kiezen voor wmv of voor mp4 en dit keer staat het geluid er wel op.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem