Invoegen koppeling op dia in Powerpoint - Waarschuwing Microsoft

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

dnamra
Lid geworden op: 10 dec 2009, 15:53
Locatie: Zelzate

02 okt 2021, 11:53

Wanneer ik in Powerpoint op een foto een koppeling invoeg naar een filmpje op mijn laptop werkt dit perfect. Alleen krijg ik, telkens als ik op de koppeling tik, een waarschuwing van Microsoft met volgende tekst: 'Sommige bestanden bevatten mogelijk virussen of zijn anderzijds schadelijk voor uw computer. U dient zeker te weten dat dit bestand van een betrouwbare bron afkomstig is. Wilt u dit bestand openen?' Pas na bevestigen wordt het filmpje dan afgespeeld. Kan iemand mij zeggen hoe je die meldingen kunt uitschakelen?
Met dank bij voorbaat

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 okt 2021, 06:46

Armand, ik denk dat het niet goed is indien die waarschuwing überhaupt kan uitgeschakeld worden, en wat is een tikje meer of minder.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

03 okt 2021, 15:48

Zelfs als ik een E-Mail binnenkrijg via OUTLOOK,
is er vaak een waarschuwing, wanneer er een of andere bijlage is.

Afzenders, die niet in mijn lijst staan als "te vertrouwen"
verhuizen sowieso naar JUNK-Mail!

Hinderlijk blijft wel dat TELENET
niks onderneemt om die junkies te weren.

Maar in een BBC-Actualiteit -uitzending op TV, zag ik hoe een ex-Afrikaan
vanuit London naar z'n thuisland trok en daar zaten in enkele hutjes
lokale bewoners heel de dag niks anders te doen dan via hun tweedehands smartphones
valse mails te sturen aan honderden adressen die er onderling circuleerden.
Soms denk ik, dat er via oud-papier adressen worden "gestolen"...
Dus alle enveloppen en ander papier met mij naam en/of adres op
versnipper ik zorgvuldig!

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

03 okt 2021, 18:11

Je kan de locatie (=map) waarnaar de link verwijst toevoegen aan "Vertrouwde Locaties".
In Powerpoint: Office-knop -> Opties voor Powerpoint -> Vertrouwenscentrum -> Instellingen voor Vertrouwenscentrum -> Vertrouwde Locaties.

dnamra
Lid geworden op: 10 dec 2009, 15:53
Locatie: Zelzate

04 okt 2021, 14:41

Het is niet interessant als je een voorstelling van een powerpoint geeft met publiek dat die waarschuwing plots op het scherm verschijnt, dus zoek ik een mogelijkheid om die uit te schakelen.
Ik heb reeds geprobeerd de map toe te voegen aan "Vertrouwde locaties", maar dan nog blijft het vakje met de tekst verschijnen.