Mijn gebuur zit erin

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

Dicksy

29 aug 2024, 10:25

door Charlie Maru » 4 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 18:01
En als je dan hetgeen doet wat Sony hierboven geschreven heeft dan kun je je buurman helemaal verwijderen en krijg je alleen nog je eigen naam te zien.
Ik heb dat toegepast en de naam van die tweede persoon verwijdert. (bedankt Sony, weer iets geleerd :wink: )
Maar als die buurman je niet soort in dat selectievenster dan is het opgelost.
Ja Dicksy, zo heb ik ook al het een en ander bijgeleerd........ :wink:
Probleem is natuurlijk dat wanneer je het de volgende keer eens nodig hebt, je het waarschijnkijk 9 keer op 10 allang vergeten bent.
.....Tenzij dat je het iedere keer gaat bijhouden in een lijst, maar na zekere tijd wordt deze dan ook onoverzichtelijk....
En dat is toch de werkwijze die ik volg. Ik noteer niet elke oplossing die ze hier aanbrengen voor elk probleem dat hier aangebracht wordt, wel kijk ik eens wat de gevolgen kunnen zijn als men bepaalde oplossingen toepast.
Neem nu die oplossing van Sony (certmgr.msc). Ik heb dat ingetikt en zag die certificaten staan van 2 mensen waar ik ooit iets heb voor heb opgezocht. Heb die certificaten verwijderd en certmgr.msc genoteerd in een boekje met een korte uitleg waarvoor het dient. :wink:

Charlie Maru

29 aug 2024, 15:47

Dicksy schreef:
29 aug 2024, 10:25
En dat is toch de werkwijze die ik volg.......
Ik ga het zeker niet gaan afkeuren of u hierop tegenspreken hé...... :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hviaene

29 aug 2024, 20:07

Cyper schreef:
28 aug 2024, 17:44
Welbedankt allemaal,
Het is intussen opgelost geraakt... vraag me niet hoe, maar na het een tijdje zo te hebben gelaten, probeerde ik het nog eens en nu stonden er opeens alletwee onze identiteiten in de dialoogbox. Nu kon ik opeens kiezen tussen de twee. Geen flauw idee waarom dat zoveel keren eerst niet kon. Ik heb er niks aan veranderd. :?

Ik had intussen nog eens naar de Itsme-lui gemaild, en ze hadden me een "ticket" gegeven. Misschien is het daardoor? Hoedanook, het heeft zichzelf opgelost.

Ik heb eerlijk gezegd een gloeiende hekel aan dat hele Eid-gedoe. Meer dan de helft van de keren gaat het fout en zit ik naar "Aanmelden mislukt" te kijken. :twisted:
En het is ook zeer ergerlijk, dat als het de eerste keer niet lukt, je dan telkens minstens 24 uur moet wachten alvorens het nog een keer te mogen proberen. Ik wou dat ze iets nieuws uitvonden :x

Maar het is dus in orde gekomen zonder van browser te moeten veranderen of zo.
(maar ik denk dat de buurman maar z'n eigen cardreader zal mogen kopen) :lol:
Je mag het ergerlijk vinden zoveel je wil, als ja maar beseft dat het de meest veilige keuze is om je aan te melden. Dat staat ook met zoveel woorden in de CSAM-site waar je terecht komt om aan de melden.
En je buurman zal met zijn eigen cardreader niet veel kunnen aanvangen, als hij niet de korrekte software om zijn PC installeert.

Cyper

02 sep 2024, 15:32

hviaene schreef:
29 aug 2024, 20:07
Cyper schreef:
28 aug 2024, 17:44
Welbedankt allemaal,
Het is intussen opgelost geraakt... vraag me niet hoe, maar na het een tijdje zo te hebben gelaten, probeerde ik het nog eens en nu stonden er opeens alletwee onze identiteiten in de dialoogbox. Nu kon ik opeens kiezen tussen de twee. Geen flauw idee waarom dat zoveel keren eerst niet kon. Ik heb er niks aan veranderd. :?
En het is ook zeer ergerlijk, dat als het de eerste keer niet lukt, je dan telkens minstens 24 uur moet wachten alvorens het nog een keer te mogen proberen. Ik wou dat ze iets nieuws uitvonden :x
(maar ik denk dat de buurman maar z'n eigen cardreader zal mogen kopen) :lol:
Je mag het ergerlijk vinden zoveel je wil, als ja maar beseft dat het de meest veilige keuze is om je aan te melden. Dat staat ook met zoveel woorden in de CSAM-site waar je terecht komt om aan de melden.
En je buurman zal met zijn eigen cardreader niet veel kunnen aanvangen, als hij niet de korrekte software om zijn PC installeert.
Ik weet wel dat dat voor de veiligheid is, maar dat belet het niet om ergerlijk te zijn, en mij niet om te wensen, dat er iets handigers voor in de plaats werd uitgevonden, toch?
De buurman is intussen weg, die is verhuisd. Die moet zijn eigen problemen oplossen van nu af aan, tenzij hij nu de nieuwe buren gaat ambeteren

Wat jullie handige middeltjes betreft: ik heb hier een groot witbord hangen, waar ik van alles opschrijf dat ik vaak nodig heb maar nooit onthoud. ASCII-codes bv: ±=Alt+241, of Azerty ->Querty=Alt+Shift. En de RGB-codes van sommige kleuren die ik veel gebruik. Allemaal door elkaar, niemand behalve ik kan daar wijs uit worden, dat ziet er uit als hogere wiskunde 8O :lol:

En als ik in een forum goeie raad van verschillende mensen krijg, dan save ik de hele thread and bewaar hem in m'n directory, in een file genaamd "threads". Dat doe ik ook met chat-conversaties met een medewerker van één of ander bedrijf die waardevolle adviezen gegeven heeft. Ik save nogal veel, maar ik ben klerk geweest in een vorig leven, dus ik klasseer mijn files allemaal heel netjes, zoals ik vroeger de mappen op kantoor klasseerde, alfabetisch of chronologisch in propere rijen dossiers, en met tabkaarten en de hele santeboetiek. Maar dan in de Explorer.
Je kunt in een doodgewone computer een eindeloze berg data kwijt, zolang het maar tekst is, dat pakt bijna niks aan opslagruimte. En zolang het overzichtelijk geklasseerd is, kun je er even vlot alles in terugvinden als Astrid in haar Criminele Archieven (voor wie deze serie gezien heeft) :lol:

E.T.

02 sep 2024, 17:02

Er zijn alternatieven hoor, Itsme, Smart-ID en MijnBurgerprofiel elk met hun voor- en nadelen.

PS Sara Mortensen speelt haar rol inderdaad fantastisch

Cyper

02 sep 2024, 19:14

Mijn probleem had zichzelf even opgelost maar heeft opnieuw de kop opgestoken. Opnieuw alleen mijn buurman en de mijne niet.
Dan heb ik maar gaan foefelen in die Certificate Propagation Service en heb zijn naam en gegevens gedeleet.
En inderdaad, met dank aan Sony ben ik van mijn buurman verlost. Enfin, van zijn "certificaten", dan toch.