eID moest updates krijgen

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 apr 2023, 22:10

Omdat de e ID reader steeds weigerde ben ik eens gaan horen naar 't gemeentehuis via afspraak. Bleek dat ID veiligheidsupdates moest krijgen.
Blij dat ik ingelogd geraakte, bleek dat de autobelastingen 1 maand overtijd waren. Meteen betaald.
Na 2 uur lukte het weer niet in te loggen met card reader, dat kastje ligt nu bij de rommelhoop. Dit blad https://myebox.be/sites/default/files/Revoke_NL.pdf heb ik uitgeprint en ingevuld verzonden.
ITSME zou naar het schijnt beter werken, enkel via een pincode, werkt op PC/laptop. Mààr moet ook op je phone komen te staan. Ik heb enkel een gsm en een privé phone enkel voor 't werk
Brieven zijn beter!
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 apr 2023, 07:57

boeffer schreef:
07 apr 2023, 22:10
Omdat de e ID reader steeds weigerde ben ik eens gaan horen naar 't gemeentehuis via afspraak. Bleek dat ID veiligheidsupdates moest krijgen.
Blij dat ik ingelogd geraakte, bleek dat de autobelastingen 1 maand overtijd waren. Meteen betaald.
Na 2 uur lukte het weer niet in te loggen met card reader, dat kastje ligt nu bij de rommelhoop. Dit blad https://myebox.be/sites/default/files/Revoke_NL.pdf heb ik uitgeprint en ingevuld verzonden.
ITSME zou naar het schijnt beter werken, enkel via een pincode, werkt op PC/laptop. Mààr moet ook op je phone komen te staan. Ik heb enkel een gsm en een privé phone enkel voor 't werk
Brieven zijn beter!
Wij moeten al die e-boxen niet hebben, dikke rommel, je ziet iets niet of je geraakt niet binnen en patat get het zitten.
Wij ontvangen een paar facturen via e-mail
En de rest via ons Facteurinneke

Als ze nu eens de koppen bij elkaar steken en 1 centraal e-box maken O.K. dan zijn wij misschien bereid dit te nemen,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 apr 2023, 09:19

Ik vrees dat ze bij jou in het gemeentehuis uit onwetendheid je een blaas in je nek hebben proberen te slaan. Mijn eid werkt perfekt en die is al van 2016, niks geen "veiligheidsupdates".
Maar als je eens problemen hebt, moet je eerst eens proberen om je eid te zien met de eid-viewer, die moet op je PC staan.
Als die je eidkaart kan lezen, dan scheelt er niks aan je eid of je kaartlezer, maar is het de website die plat ligt. Dan kun je niets anders doen dan wachten en opnieuw proberen. Haal dus je kaartlezer nog maar eens iot de rommelhoop.
Eens je aangemeld bent, werkt die ebox OK. Het is alleen jammer dat Doccle blijft apart bestaan en zich aan de ebox heeft gekoppeld. Rezultaat is dat, als er een nieuw dokument in mijn ebox komt, ik drie verschillende meldingen krijg voor dat ene dokument. Vervelend ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

08 mei 2023, 10:37

hviaene schreef:
08 apr 2023, 09:19
Ik vrees dat ze bij jou in het gemeentehuis uit onwetendheid je een blaas in je nek hebben proberen te slaan. Mijn eid werkt perfekt en die is al van 2016, niks geen "veiligheidsupdates".
Maar als je eens problemen hebt, moet je eerst eens proberen om je eid te zien met de eid-viewer, die moet op je PC staan.
Als die je eidkaart kan lezen, dan scheelt er niks aan je eid of je kaartlezer, maar is het de website die plat ligt. Dan kun je niets anders doen dan wachten en opnieuw proberen. Haal dus je kaartlezer nog maar eens iot de rommelhoop.
Of het om een update gaat (ging) weet ik niet, feit blijft dat - ondanks ik de kaart wel kon zien in de viewer - ze nog steeds bleef melden "kaart geblokkeerd". Eindeloos aantal keren geprobeerd, tot en met herinstalleren software, niks gekort.
Uiteindelijk naar het gemeentehuis met PIN- en PUK-code, na vijf minuten daar alles oké, en nu nog steeds werkend. Met die PUK-code kan je zelf niets aanvangen, je moet ermee naar het gemeentehuis. Dat is mijn zeer recente ervaring.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 mei 2023, 10:38

Kaart geblokkeerd wil meestal zeggen dat iemand 3 keer met een verkeerde PIN-code heeft proberen aan te loggen. Maar het personeel kan ook een kaart zonder meer blokkeren. Heeft iemand per ongeluk de verkeerde kaart geblokkeerd, dat zullen we nooit te weten komen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 aug 2023, 12:30

hviaene schreef:
08 apr 2023, 09:19
.....
Maar als je eens problemen hebt, moet je eerst eens proberen om je eid te zien met de eid-viewer, die moet op je PC staan.
Als die je eidkaart kan lezen, dan scheelt er niks aan je eid of je kaartlezer, maar is het de website die plat ligt. Dan kun je niets anders doen dan wachten en opnieuw proberen.
.....
Inderdaad.....gisteravond nog meegemaakt......

Normaal log ik in met token......gisteravond willen inloggen op "myminfin" om iets na te kijken, maar kreeg er een ietwat verwarrende uitleg dat de token ging uitgefazeerd worden tegen 2024 en nog wat andere uitleg.....

Dan maar met de eiD-kaart.......
Wil inloggen maar kreeg er een uitleg dat ik een andere card-reader nodig had, en nog een paar vijven en zessen.....om daarna een foutmelding te krijgen waar geen mens aan uit kan.....
Kaart gecontroleerd met de viewer.....alles normaal.....pin-code getest.....ok......
Nog maar eens proberen inloggen....zelfde resultaat, zowel met Firefox als met Edge.......
Middleware dan maar eens terug geinstalleerd.......nog steeds hetzelfde......dan maar alles opzij geschoven......

Deze morgen terug geprobeerd met eiD-kaart.....meteen ingelogd zonder probleem.......
Die artiesten moeten dus blijkbaar aan het klooien geweest zijn met hun CZAM-platform, met de gevolgen van dien natuurlijk.
Is het nu zo moeilijk om een melding weer te geven dat het tijdelijk niet mogelijk is om in te loggen wegens werken ??? Nee, men laat de mensen liever klooien met als gevolg dat ze hun klodden in veel gevallen nog om zeep helpen ook..... :evil:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

21 aug 2023, 15:00

Ik had ook dikwijls problemen met de kaartlezer of eerder de software , nu gebruik ik dit nooit meer , hier is het Itsme en daar heb ik geen problemen mee .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home