1971 Genie Delbruck of R.P.

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

trippel
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:21

23 mar 2007, 15:06

:o Zijn er hier géén legervrienden van de lichting 1971.
Genie Delbruck of R.P.

flandrien
Lid geworden op: 23 jun 2005, 15:05
Locatie: Sint-Lievens-Esse ( O. Vl. )

11 nov 2007, 10:40

Beste,

Heb mijn legerdienst uitgelegen in Dellbruck bij 6de Genie Bat. En dit van 1 juli 1971 tot 28 juni 1972. Als ik mij niet vergis was ik bij de 2de Cie.
Ik was de bediende van de CSM. De CSM was een Limburger en luisterde naar de naam Mathieu Van Velthoven. De kapitein was Jennekens en de onder Lt. een zekere Thierry. ( familienaam ) Ik heb die Thierry nog op TV gezien enkele jaren geleden als commandant bij de blauwhelmen maar vraag mij niet in welk land.
Ik heb eerlijk gezegd een mooie tijd doorgebracht vooral in de stad Köln met alle risico's van dien, nooit opgepakt geweest door MP of RP.
Groetjes.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 nov 2007, 15:58

flandrien ,welke risico's waren er dan wel bij het bezichtigen van de stad Keulen,dat je hier schrijft "nooit opgepakt door RP of Mp"??
Ikzelf heb ook in Dellbrück gelegen (van begin 66 tot midden 69) bij 2TTr(deze eenheid was niet meer in Dellbruck in 1971).En wij gingen ook veel uit naar Keulen ,maar hebben daar nooit problemen gekend .Ik kom nu trouwens nog enkele keren per jaar in zowel Keulen stad als Dellbrück ,vermits mijn schoonfamilie daar woont.

Overigens : een RP zou u nooit iets kunnen doen in Keulen stad ,vermits die enkel bevoegd waren (en zijn ) OP militair terrein .En een MP kon u,buiten militair terrein, enkel iets doen als je in uniform was of indien hij vergezeld was van "polizei" ,die dan de identiteitskontroles konden doen en u dan eventueel (als je bv in een verboden cafe was) aan de MP overdroegen .Dit was spijtig genoeg door de meeste militairen ,en zelfs door veel MP's niet geweten.

trippel
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:21

01 dec 2007, 20:50

:wink: Ik heb mijn legerdienst gedaan van 01/02/71 t/m 29/01/72
binnen gegaan in Turnhout voor 3 weken opleiding chauffeur en naar Delbruck als R.P .Het was een zéér goede tijd en heb er véél vrienden
gemaakt die spijtig genoeg nog weinig van zich laten horen. Daarom
hoop ik langs deze weg nog eens iemand te horen.