Antimilitarisch

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

20 nov 2008, 16:44

Voor mijn dienst was ik niet anti militaristisch ik moet eerder bekennen dat ik schrik had (en nu nog altijd een afkeer van wapens) van wapengeweld.
Maar na de opleiding in Baron Michel en de dienst in Duitsland weliswaar bij de transmissie, dus een niet gevechtseenheid, dacht ik er zelfs over van "bij te tekenen".
Heb daar een reeks vriendschappen gekend die je in het burgerleven niet kent, en wat anderen militaristisch noemen vind ik een nooodzakelijkheid om van een groep mensen niet een zootje ongeregeld te maken.
Ik vond en vind het nog altijd een plicht van je land te verdedigen als het aangevallen wordt.
Het is al te gemakkelijk te zeggen ik ben gewetens bezwaard en het land van je voorouders zonder slag of stoot over te leveren aan wie dan ook.
Wel merk ik dat we zonder dat we het goed merken nu geinfiltreerd worden door allerlei volk die hier hun waarden komen opleggen zonder dat er al te veel weerstand is van ons volk.
Maar dat beweren is natuurlijk racistisch en hier off topic hé.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 nov 2008, 17:25

't Is dat ik Aime1955 echt niet goe versta hé, als ik mij zo moest voelen
als Aime1955 beweerd, awel ik ging niet bij het leger!

Het is daarom dat ik twijfels heb bij het verhaal van Aime1955 en dat het wel een later voorval in zijn leven zal zijn geweest dat hem antimilitaristisch doet "outen" ?


Mvg,

P.Siemons
bakker

20 nov 2008, 17:34

Aimé 1955, u zegt: " Tijdens mijn legerdienst kwam ik beetje bij beetje van mezelf te weten dat ik eigenlijk een gewetensbezwaarde was. "
dat is iets wat ik nu totaal niet begrijp dat je dat met stukjes en beetjes van jezelf te weten moet komen.
Dat is toch iets wat je bent of niet bent en dat je weet van jezelf.
Graag een verder woordje uitleg om me dat te verduidelijken.
En wat heeft mijnheer pastoor er mee te maken ?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 nov 2008, 19:02

Dat is het ook wat ik wil bedoelen Bakker.

Ik heb het al gezegd hier, heb in mijne kennissenkring iemand die,als het woord leger of militair valt moet hij er commentaar op hebben, slechtste wat er is, spijtig dat hij erbij moest enz.
Goe weten dat hij dat dus oorspronkelijk niet zo was, reunies met de legermakkers organiseren enz.; alléé kom dat doet ge niet als ge er echt tegen waart.
Maar door een voorval in zijn latere leven "moet" hij zich daarvan distancieren.

Mvg,

P.Siemons
bakker

28 nov 2008, 17:14

Geen reactie of interesse meer Aimé ?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

28 nov 2008, 18:38

bakker schreef:Geen reactie of interesse meer Aimé ?
Hij heeft dit topic toch gestart.
Ik zou toch zo graag zijn beweegredenen weten waarom en vooral WANNEER hij zich antimilitarisch is beginnen te outen!
Maar daar krijg ik geen antwoord op tot nu toe?

Mvg,

P.Siemons

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 dec 2008, 15:37

Nog eens aan de bel trekken bij Aime1955
Paul Siemons schreef:'t Is dat ik Aime1955 echt niet goe versta hé, als ik mij zo moest voelen
als Aime1955 beweerd, awel ik ging niet bij het leger!

Het is daarom dat ik twijfels heb bij het verhaal van Aime1955 en dat het wel een later voorval in zijn leven zal zijn geweest dat hem antimilitaristisch doet "outen" ?


Mvg,

P.Siemons

Aime1955
Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10

16 dec 2008, 19:37

Paul Siemons schreef:Nog eens aan de bel trekken bij Aime1955
Paul Siemons schreef:'t Is dat ik Aime1955 echt niet goe versta hé, als ik mij zo moest voelen
als Aime1955 beweerd, awel ik ging niet bij het leger!

Het is daarom dat ik twijfels heb bij het verhaal van Aime1955 en dat het wel een later voorval in zijn leven zal zijn geweest dat hem antimilitaristisch doet "outen" ?


Mvg,

P.Siemons

Polke,wat ik schreef is waar!

Groeten Aimé

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 dec 2008, 19:48

Aime1955 schreef: Polke,wat ik schreef is waar!

Later zal dat misschien wel moeten gekomen zijn dien afkeer, maar als ge zo'n afkeer had van het leger destijds dan ging je niet.

Ik heb zo iemand in mijne kennissenkring; na zijne afzwaai heb ik nog de eerste 2 jaar garcon geweest op reuniefeestjes met legerkameraden.
Later heeft hem een ander "klak" opgezet en als ge hem daarna bezig hoort over het leger was precies een ziekte geweest voor hem!


Mvg,

P.Siemons