Senioren, waar zitten de miliciens en de beroeps?
-
stevens-willy - Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Hier kan je ook bij lezen, misschien interessant voor hen die er nog eens een bezoek willen brengen.
Ben er een week op verlof geweest.
Ben er een week op verlof geweest.
-
He, Regulus ben ook van die lichting en ook toen in die prejoden er geweest, op welke kamer sliep je.regulus schreef:17e RA Altenrath, wij gingen op "daguitstap" naar Vogelsang .. schietoefeningen blindicide, P50 en P30 .. einde 1963 en begin 1964 ... Elsenborn dat was andere koek
Willy
-
-
Regulus, mijn veronschuldeging, we hebben elkaar reeds getroffen op de bovenstaande topic.
Willy
Willy
-
regulus - Lid geworden op: 14 jan 2008, 17:01
Ja idd .. ik denk dat wij hier de enigen zijn van het 17e uit die periode ?stevens-willy schreef:Regulus, mijn veronschuldeging, we hebben elkaar reeds getroffen op de bovenstaande topic.
Willy
Waar zitten al die Limburgers uit mijn (A) batterij ? Mei63-April64 ..
mvg
Willy
-
gert49 - Lid geworden op: 01 aug 2007, 11:20
hallo,
hopelijk leest nog iemand dit berichtje ondanks de late plaatsing.
Feitelijk weet ik niet of ik in Vogelzang was, ik kan het niet plaatsen. Als iemand mij kan doorgeven waar het ongeveer lag?
Ik deed in 11 maand ongeveer 24 maneuvers mee en kwam dus op veel plaatsen.
De berekening in het begin van deze reeks klopt niet denk ik, want men schijnt er vanuit te gaan dat er maar 1 kamp was. wel er waren er meerdere oa in de omgeving van Soest had je Bucke (of Boecke, dat weet ik niet meer) en daar werden oefeningen en schieten voor allekazernes in en rond Soest gehouden.
Als lid van de scoutsharmonie St.Leo uit Brugge gingen wij in de periode 71-75 regelmatig spelen in Duitsland oa in Bad Sassendorf (ong. 6 km van Soes) en vooral in Padderborn (langs de B1 onhv. 50 KM verder dan Soest).
In een van die uitvoeringen sliepen wij ook in een kamp, maar het kon ook een Duits kamp zijn. Wat ik wel nog weet (wie zou dat kunnen vergeten??) is dat het verschrikkelijk groot was. Wij hadden in de cars geen drank bij (lees bier en noteer dat dir later nooit meer gebeurde
.
Wij dus mer een 4 tal man op zoek naar of een kantine of het wachtlokaal waar we een taxi konden oproepen.
na meer dan een uur drentelen hadden wij nog niets gevonden, maar in de verte zagen wij een andere blok staan en ook daar stonden burgercars voor, dus wij op pad.
En nu komt het.... het waren Denen en typisch Deens (in die tijd toch) waren harmoniën met enkel vrouwen. Later hebben wij dat in Denemarken ook meerder keren gezien.
Dat wisten wij dus nog niet toen wij die blok binnengingen. Ik weet nog dat ik de tweede in de rij was tot plots de eerste bleef staan en ik tegen hem opliep. ja, onze mond viel open want er zaten daar ruw geschat een 50 tal vrouwen van ongeveer onze leeftijd (toen was bibi ongeveer 25)
en wat hadden ze in hun hand jawel bier.. ik weet niet meer of het Tuborg of Carlsberg was, (of beide), maar s'morgens deed onze kop evenveel pijn als hadden wij Belgiësche biertjes gedronken. Wij hebben gans de nacht verbroederd (of verzusterd zo je wil,)en gelukkig wilde één van de buschauffeurs ons terug voeren naar waar wij hadden moeten slapen.
Mogelijks liepen wij daar anders nog rond
En veel steun zullen onze collega's aan ons 4 niet hebben gehad want 1 noot blazen had als gevolg 5 pauwkenslagen in onze kop
Met de harmonie zijn wij ook eens naar Arolsen en omgeving geweest, daar maakten wij ook een en ander mee, maar dat vertel ik wel eens later
groeten Gert49
hopelijk leest nog iemand dit berichtje ondanks de late plaatsing.
Feitelijk weet ik niet of ik in Vogelzang was, ik kan het niet plaatsen. Als iemand mij kan doorgeven waar het ongeveer lag?
Ik deed in 11 maand ongeveer 24 maneuvers mee en kwam dus op veel plaatsen.
De berekening in het begin van deze reeks klopt niet denk ik, want men schijnt er vanuit te gaan dat er maar 1 kamp was. wel er waren er meerdere oa in de omgeving van Soest had je Bucke (of Boecke, dat weet ik niet meer) en daar werden oefeningen en schieten voor allekazernes in en rond Soest gehouden.
Als lid van de scoutsharmonie St.Leo uit Brugge gingen wij in de periode 71-75 regelmatig spelen in Duitsland oa in Bad Sassendorf (ong. 6 km van Soes) en vooral in Padderborn (langs de B1 onhv. 50 KM verder dan Soest).
In een van die uitvoeringen sliepen wij ook in een kamp, maar het kon ook een Duits kamp zijn. Wat ik wel nog weet (wie zou dat kunnen vergeten??) is dat het verschrikkelijk groot was. Wij hadden in de cars geen drank bij (lees bier en noteer dat dir later nooit meer gebeurde
Wij dus mer een 4 tal man op zoek naar of een kantine of het wachtlokaal waar we een taxi konden oproepen.
na meer dan een uur drentelen hadden wij nog niets gevonden, maar in de verte zagen wij een andere blok staan en ook daar stonden burgercars voor, dus wij op pad.
En nu komt het.... het waren Denen en typisch Deens (in die tijd toch) waren harmoniën met enkel vrouwen. Later hebben wij dat in Denemarken ook meerder keren gezien.
Dat wisten wij dus nog niet toen wij die blok binnengingen. Ik weet nog dat ik de tweede in de rij was tot plots de eerste bleef staan en ik tegen hem opliep. ja, onze mond viel open want er zaten daar ruw geschat een 50 tal vrouwen van ongeveer onze leeftijd (toen was bibi ongeveer 25)
en wat hadden ze in hun hand jawel bier.. ik weet niet meer of het Tuborg of Carlsberg was, (of beide), maar s'morgens deed onze kop evenveel pijn als hadden wij Belgiësche biertjes gedronken. Wij hebben gans de nacht verbroederd (of verzusterd zo je wil,)en gelukkig wilde één van de buschauffeurs ons terug voeren naar waar wij hadden moeten slapen.
Mogelijks liepen wij daar anders nog rond
En veel steun zullen onze collega's aan ons 4 niet hebben gehad want 1 noot blazen had als gevolg 5 pauwkenslagen in onze kop
Met de harmonie zijn wij ook eens naar Arolsen en omgeving geweest, daar maakten wij ook een en ander mee, maar dat vertel ik wel eens later
groeten Gert49
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Oei Gerd, het kamp van Vogelzang moet je dringend eens op volgende site virtueel gaan bezoeken.
Bij mijn weten was er maar een plaats die als kamp werd aangeduid, en dat was het Kamp van Vogelzang (alhoewel de mensen van Leopoldsburg dat niet graag zullen horen zeker
)
Twee seizoenen, modder of stof ...
Dat ligt in de Eifel.
Groetjes
Danny
Bij mijn weten was er maar een plaats die als kamp werd aangeduid, en dat was het Kamp van Vogelzang (alhoewel de mensen van Leopoldsburg dat niet graag zullen horen zeker
Twee seizoenen, modder of stof ...
Dat ligt in de Eifel.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
In Soest was het inderdaad Bucke, maar je kan van die zakdoek niet spreken van een kamp hoor 
Bergen Höhne is ook een kamp waar ik veel kwam, vooral voor het tankschieten, zowel nationaal (FRAT) als internationaal o.a. de CAT (Canadian Army Trophy).
Bergen Höhne is ook een kamp waar ik veel kwam, vooral voor het tankschieten, zowel nationaal (FRAT) als internationaal o.a. de CAT (Canadian Army Trophy).
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Hallo iedereenRenegade schreef:Bergen Höhne is ook een kamp waar ik veel kwam, vooral voor het tankschieten, zowel nationaal (FRAT) als internationaal o.a. de CAT (Canadian Army Trophy).
Ik ben een boek van roularta books aan het lezen: "Wij, BSD'ers!"
Moet zeggen, het is zeer interressant om te lezen waard, daar is ook sprake van het NATO-oefenterrein Bergen-Hohne, dit is 60 kilometer boven Hannover gelegen. Het is een erfgoed van de Nazi's, gebruikt in 1936 om hun Blitzkrieg in de zandbak te oefenen. De geest van Generaal Heinz Guderian hangt daar nog rond.
Dus het is een panser oefenterrein , waar ook met scherp werd gevuurd.
Om terug te keren op dat boek, aan te raden, ik kom bekende personen tegen, die ik in mijn militair verleden en heden kende, je moet wel een beetje verbeelding hebben, want de personen staan er enkel in met hun voornaam en geboortejaar, maar toch heb er enkele al kunnen toewijzen.
De auteur Jan Backx is ook een artellerist van 43A Hawk!
MVGr.
papaFreddy
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Er waren inderdaad nog meer van die terreinen waar het leger zich kon op uitleven, maar als men sprak van KAMP, dan werd er toch steevast naar het kamp van Vogelzang verwezen omdat dit onder Belgisch beheer lag.
Papa Freddy, ik ben geen boekenlezer in de vorm van een roman, onze dochter, een BSD kind, in Keulen geboren, heeft mij dat boek cadeau gedaan.
Ik moet zeggen dat het gemakkelijk leest omdat alles in kleinere hoofdstukken opgedeeld is, waarvan sommige zich tot een halve bladzijde beperken, andere tot twee of drie bladzijden, vandaar ...
Ik ben er bijna door, en zoals jij daar aanhaalt zijn er delen die mooie herinneringen oproepen, en ook zaken aan het licht brengen waarvan ik geen weet had.
Groetjes
Danny
Papa Freddy, ik ben geen boekenlezer in de vorm van een roman, onze dochter, een BSD kind, in Keulen geboren, heeft mij dat boek cadeau gedaan.
Ik moet zeggen dat het gemakkelijk leest omdat alles in kleinere hoofdstukken opgedeeld is, waarvan sommige zich tot een halve bladzijde beperken, andere tot twee of drie bladzijden, vandaar ...
Ik ben er bijna door, en zoals jij daar aanhaalt zijn er delen die mooie herinneringen oproepen, en ook zaken aan het licht brengen waarvan ik geen weet had.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !