1950/1960 - 5de Linie - Soest - Spich - Leopoldsburg

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

marann

28 mar 2006, 20:06

hoi joga,

Was eveneens korporaal 2de compagnie 5de Linie, lichting 64-65. Kapitein De Scheemaeker, eerste sergeant De Meyer, sergeant De Block, deze zijn nog enkele mannen die ik me herrinner. Waarschijnlijk hebben we nog samen met de flying boxcar gevlogen.
Marcel Cuylaerts.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

femizy2

15 apr 2006, 19:05

was ook gelegen in soest 5è linie 67/68 bij de staf comp medische dient onder chef DICX andere namen schieten mij nu echt niet te binnen.

groetjes femizy 2
vulpes pilum mutat non mores
Windows 10 home
prosessor intel(R) Celeron CPU160HZ
64BITSX64 PROSESSOR
DESKTOP 3ks7au3

kaza

23 jul 2006, 16:43

hallo! ik lag (letterlijk) in soest in de jaren 55-56 als sergeant grenadier staf cie pel pioniers. Werkte (?) ook een tijdje op de 'kazernering' onder adjudant goeleven.
Ik zelf ben ook op zoek naar mensen die ik eventueel zou moeten gekend hebben. Mijn naam: charel lambrechts
Ben in 55 binnengegaan in turnhout vandaar naar de leopoldskazerne te Gent opl onderoff dan 1 maand jambes en dan de rest van m'n dienst (18 maanden) naar soest

Exjager

23 jul 2006, 18:55

Voor 5eLinie kan men ook terecht op http://www.vijfdelinie.be/
ik denk dat ze ook een Oudegedienden Vereniging hebben, en meermaals een reunie organiseren, zeker de moeite waard om de site eens te bezoeken.
Groeten
Dirk
Gast

21 nov 2006, 16:25

Op 26 nov 2006 werden een 35-tal links in mijn website ingelast naar ex-BSD-eenheden of sites die op een of andere wijze trachten een beetje een mogelijkheid te scheppen aan oudgedienden om elkaar terug te vinden.
Deze links zijn te vinden op --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD-eenheden".

Hiebij doe ik tevens een oproep tot het inzenden van persoonlijke ervaringen, verhalen en anecdotes van al wie ooit in een garnizoen in de BSD verbleef... militairen, hun familie, mensen uit het onderwijs, personeel van de CMC, enz. Dit met de bedoeling ze gebuldeld per garnizoen op internet te plaatsen.
Ondertussen zijn daarover al wat inzendingen binnengelopen.
Een aantal van deze ingezonden belevenissen zitten reeds op mijn website --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD eenheden en belevenissen van ex Siegenaars

jefannie

12 jun 2009, 11:27

ik ben in oktober 1962 binnengegaan in het 5de linie 1ste cie als kroo
kamergenoten waren
van moer(overleden) uit tisselt
ivo arrazola,(lummen)
de clerck(oostende)
de mulder alfons(affligem)
vercruysse eddy vermoedelijk uit het Kortrijkse
ottevaere gabriel uit sint-baafs-vijve
jef van haesebroeck of van haesdonck uit wommelgen
en ikzelf jef van dijck toen uit Borsbeek nu wonende te Ramsel