1963/64 Euskirchen -18 RA
-
nozem - Lid geworden op: 20 dec 2005, 23:32
Hallo,
Ik was radio-operator in de C-batterij van nov 63 tot okt 64 samen met mijn collega "De Tollenaere (Eugene?)" uit Bassevelde of Assenede.
Dit was bij de 18 de Rijdende Artillerie (te paard!) in de C batterij.
Kapitein was een zekere Rosseels (in den beginne)
Wie nog???
Jan Switsers
Ik was radio-operator in de C-batterij van nov 63 tot okt 64 samen met mijn collega "De Tollenaere (Eugene?)" uit Bassevelde of Assenede.
Dit was bij de 18 de Rijdende Artillerie (te paard!) in de C batterij.
Kapitein was een zekere Rosseels (in den beginne)
Wie nog???
Jan Switsers
AMD Athlon II 3GHz - 1 TB
4 GB DDR 3 SDRAM
Windows 7 Home Premium
Externe schijf 2 en 3 TB
4 GB DDR 3 SDRAM
Windows 7 Home Premium
Externe schijf 2 en 3 TB
-
arey - Lid geworden op: 21 aug 2006, 15:09
Ik ben Arey De Vos en was o/o in Euskirchen, 18RA van 1/11/63 tot 30/4/1964, ook in de C batterij. Andere o/o waren Edy Peeters, Jacques Swyngedouw, Herman Van de Weghe, Achiel Lammens, Paul Van de Weghe en ene zekere Suy (voornaam vergeten). Samen zijn wij naar het 18AR verhuisd vanuit de Veldartillerieschoon te Brasschaat. Waarschijnlijk heb ik je nog leren marcheren. Spijtig genoeg zegt je naam mij niets. Ik ben nog steeds inkontakt met enkele van mijn medemiliciens en we zien elkaar geregeld. Wat ik mij nog herinner is zeker kpt. Rosseels, de wintermanoeuvers naar Siegen die onderweg afgebroken werden wegens ijsgang, en vooral het dagelijks poetsen van de kanonnen en de "Kleine Winkel" in Euskirchen.
xx
-
nozem - Lid geworden op: 20 dec 2005, 23:32
Beter laat dan nooit,
Volgens mij waart gij bij de C-batterij van onze voorgangers die wij moesten aflossen. Wij sliepen eerst een paar maanden op de zolder tot jullie afgezwaaid waren. Zo ook onze aflossers.
Namen weet ik niet meer,ook niet van diegenen van mijn lichting.
Groeten,
nozem
Volgens mij waart gij bij de C-batterij van onze voorgangers die wij moesten aflossen. Wij sliepen eerst een paar maanden op de zolder tot jullie afgezwaaid waren. Zo ook onze aflossers.
Namen weet ik niet meer,ook niet van diegenen van mijn lichting.
Groeten,
nozem
AMD Athlon II 3GHz - 1 TB
4 GB DDR 3 SDRAM
Windows 7 Home Premium
Externe schijf 2 en 3 TB
4 GB DDR 3 SDRAM
Windows 7 Home Premium
Externe schijf 2 en 3 TB
-
skip - Lid geworden op: 11 nov 2007, 20:44
-
Florvan - Lid geworden op: 12 jul 2009, 06:09
Hallo beste makkers ( strijdmakkers!!!! )
Ik was radio mekanieker (TTR ) in het 18RA van de C-batterij en in het radiomagazijn bij chef VERMEULEN ( waarvan ik goede herinneringen heb ) van juni '64 tot februari '65. Kapitein Rosseels herinner ik me ook nog. ( Het 18RA is achteraf vertrokken uit Euskirchen naar België .... in 1965 ???? )
Ben afgezwaaid in Elsenborn waar we op kamp waren samen met Van Groeningen. Wij twee waren namelijk 3 maanden later binnen gekomen dan jullie en zo moesten we dus 3 maanden langer kloppen.
Op mijn kamer lagen: De Tollenaere Eugene, Van Rintel, Somers, Vandenberghe, Tom ...???, Gomaar ...????, Van Groeningen, ikzelf: Vanrobaeys en nog enkele andere waarvan ik de naam jammer genoeg niet meer herinner!!
De naam Jan Switsers zegt me zeker iets!.... lagen we niet op dezelfde kamer??? maar het is al zo lang geleden hé....
Het café naast de kazerne was inderdaad " Kleinen Winkel " bij Jozef ( Claus ??? ). Ook gingen we dikwijls in stad ...." Spiegelei mit Fritten essen!!! "
De groetjes aan al de mannen van de toenmalige C-batterij ( die nog overblijven ....
). Hopelijk krijgen we langs deze weg terug contact na zovele jaren, dat ware werkelijk super!!! 
Zoals je zegt: " Beter laat dan nooit!! "
Ik was radio mekanieker (TTR ) in het 18RA van de C-batterij en in het radiomagazijn bij chef VERMEULEN ( waarvan ik goede herinneringen heb ) van juni '64 tot februari '65. Kapitein Rosseels herinner ik me ook nog. ( Het 18RA is achteraf vertrokken uit Euskirchen naar België .... in 1965 ???? )
Ben afgezwaaid in Elsenborn waar we op kamp waren samen met Van Groeningen. Wij twee waren namelijk 3 maanden later binnen gekomen dan jullie en zo moesten we dus 3 maanden langer kloppen.
Op mijn kamer lagen: De Tollenaere Eugene, Van Rintel, Somers, Vandenberghe, Tom ...???, Gomaar ...????, Van Groeningen, ikzelf: Vanrobaeys en nog enkele andere waarvan ik de naam jammer genoeg niet meer herinner!!
De naam Jan Switsers zegt me zeker iets!.... lagen we niet op dezelfde kamer??? maar het is al zo lang geleden hé....
Het café naast de kazerne was inderdaad " Kleinen Winkel " bij Jozef ( Claus ??? ). Ook gingen we dikwijls in stad ...." Spiegelei mit Fritten essen!!! "
De groetjes aan al de mannen van de toenmalige C-batterij ( die nog overblijven ....
Zoals je zegt: " Beter laat dan nooit!! "