Baron Michel en Dellbrück
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
De CADI in Dellbrück??In de door u aangegeven periode werkte ik op het transmissiecentrum in Bensberg (Kwartier Burkel) ,"woonde" echter in de kazerne in Dellbrück ( 2 TTr) .In Bensberg kwam ik geregeld op de burelen van CADI (destijds was LtKol Theys er de bevelhebber) ,maar
nooit hoorde ik daar iets van in Dellbrück
nooit hoorde ik daar iets van in Dellbrück
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Bedankt voor de info;barbaar schreef:Hallo,
De batterij HK(HoofdKwartier) van de 1Div was wel degelijk gestationneerd in de kazerne Moorslede te Köln-Dellbrück en dit vanaf circa midden 1965.
Graag deze inlichting overgemaakt....groetjes....Barbaar
Ik herinner me nog wel dat in "mijn" periode ( mei '66 tot juni '69) er de volgende eenheden lagen : 2 Bn TTr, 75A (met Honest John en de Amerikanen), 3A (met M108 of M109) en 15 Cie KwMt .Tijdens deze periode verhuisde de artillerie er en kwam 6 Genie in de plaats en 14 Cie TTr. Later werd 2 Bn TTr opgedoekt en "verkleind" tot 20 Cie TTr .Maar dat ook de CADI er lag wist ik niet.
-
barbaar - Lid geworden op: 08 nov 2008, 16:48
Hallo Flupke,
Lees goed mijn vorig antwoord....ik zei dat de batterij HK 1 Div in Moorslede te Köln-Dellbrück gestationneerd was vanaf circa midden 1965 en niet de CADI.De CADI is eigenlijk de militaire naam voor de commandant van de artillerie van de divisie...CADI=Commandant Artillerie DIvisie. De persoon CADI verbleef naar alle waarschijnlijkheid bij het hoofdkwartier van de 1 Divisie in Bensberg zoals je zelf vermoede.
Nog een fijne avond...groetjes...Barbaar
Lees goed mijn vorig antwoord....ik zei dat de batterij HK 1 Div in Moorslede te Köln-Dellbrück gestationneerd was vanaf circa midden 1965 en niet de CADI.De CADI is eigenlijk de militaire naam voor de commandant van de artillerie van de divisie...CADI=Commandant Artillerie DIvisie. De persoon CADI verbleef naar alle waarschijnlijkheid bij het hoofdkwartier van de 1 Divisie in Bensberg zoals je zelf vermoede.
Nog een fijne avond...groetjes...Barbaar