[M.T.] Bedford RL 4 x 4

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?
Gast

16 aug 2009, 11:04

Hallo,

Voor een artikel dat ik aan het voorbereiden ben over de Bedford RL 4 x 4, ben ik op zoek naar foto's van dit voertuig. Het maakt niet uit of het voertuigen zijn die bij Landmacht, Luchtmacht, Marine of Medische Dienst in dienst waren, het enige dat telt is dat het originele ABL foto's zijn.

Als er mensen zijn op dit forum die tussen hun oude legerfoto's nog foto's moesten hebben en u bent akkoord dat ze op mijn website gepubliceerd worden om het artikel te illustreren, mail ze dan door, in digitaal formaat, naar mijn e-mail adres:

jpvd@vliegveld-verdediger.be

Indien gewenst plaats ik op de foto's uw naam, met of zonder een copyright. Ik kan de foto's ook beveiligen, zodat niemand ze van internet kan halen.

Met dank bij voorbaat,

JP.
Gast

16 aug 2009, 11:13

Afbeelding

Dit is een foto van een Engelse Bedford RL 4 x 4. Ik zoek dus foto's van de BELGISCHE Bedford RL 4 x 4. Chauffeurs die hun dienst deden op de MT van onze eenheden moeten zeker in hun foto's nog ergens enkele exemplaren bezitten, (foto's bedoel ik). Dus graag een seintje:

Met dank bij voorbaat voor uw gewaardeerde medewerking,

JP.

Danny.

16 aug 2009, 12:05

Haaaah dat is de RL Bedford ... zoals deze

Afbeelding

of deze

Afbeelding

of deze van een Minerva Jeep, maar dat was niet de vraag :wink:

Afbeelding

Nostalgie van in de eindjaren 50

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
Gast

16 aug 2009, 12:20

Hallo Danny,

JAAAAAA!!!!!!, dat is hem!

Ik veronderstel dat jij de chauffeur bent van onze "baby"? Kan je mij de foto's doormailen op mijn e-mail adres dat je hieronder vind. Als je wilt geef mij dan uw volledige naam, en e-mail adres en ik stuur je het artikel door van zodra het geschreven is.

Zeker bij voorbaat dank voor uw welwillende medewerking,

JP.
Gast

16 aug 2009, 12:50

Hallo Danny,

Ik heb de middelste foto gebruikt van die die je gepost hebt. Kijk hieronder eens naar het resultaat. Ik heb in Photoshop de foto eerst rechtgetrokken, want hij staat helemaal scheef, daarna heb ik hem geselecteerd en uitgeknipt op 300x200px. Dan heb ik hem geconverteerd naar 8 Bit Grayscale, zodat je een mooie z/w foto krijgt, en uiteindelijk heb ik hem lichtjes verscherpt. Wat denk je van het uiteindelijke resultaat?

Afbeelding

Laat mij eens iets weten als je opnieuw op het forum zit.

Thx en greetz,

JP.

SDW

19 aug 2009, 04:50

Op de OLD-TIMER FLY-IN te SCHAFFEN DIST waren er enkele mooie exemplaren in rijdende toestand beschikbaar:

zie WWW.DAC.BE
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE
Gast

27 dec 2009, 12:08

Hallo iedereen,

Om mijn artikel nu uit te breiden ben ik nog altijd op zoek naar foto's van de Bedford RL 4x4. Ik zoek vooral kleurenfoto's van gerestaureerde voertuigen, met origine uit ABL.

Ik weet dat er in ons klein landje enkele mooie exemplaren rond rijden, maar om die mensen te vinden is het verdekke niet gemakkelijk.

Neem hier eens een kijkje: http://www.uda.be/vtgn_bedford_rl.html, en je zal onmiddellijk begrijpen waarom ik die Engelse en Nieuw-Zeelandse exemplaren wil veranderen door Belgische.

Kan er mij iemand helpen, ik zoek nu al zolang? Ik heb ook via Google getracht een forum terug te vinden over de RL, maar blijkbaar zitten de meeste forums in het buitenland. No much hope, anymore !!!!

Gr., "JP"