Arolsen klas 1966 -1e jagers te paard
-
Phoebe - Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Zijn er onder de forummers nog mannen die ook in 1966-1967 in Arolsen gekazerneerd waren ( 1e Jagers te paard - eskadron E) en die daarvan nog foto's bezitten met onze legendarische Lecluse en de sympatieke kapiteins Leo en Scholtis . Ik herinner mij ook nog als ik van week was de uitdrukking van 1e wachtmeester Sayard ( met indrukwekkende knevel) om 6 uur 's morgens ' Het is tijd om op te staan , het water is koud en ik heb een barre stem " ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
-
AMX - Lid geworden op: 29 dec 2009, 20:20
Beste Phoebe,3 jaar later 01-mei 1970 tot 27-januari 1971 ben ik vanuit Stockem Arlon als AMX chauffeur aangekomen in Arolsen E eskadron !er was echter géén voertuig beschikbaar met als gevolg een opleiding stormfusselier géén vigneron-géén browning pistool maar wél een Fall geweer van 6 kg .Na een rondvraag van de adj.chef.Merannes of er iemand ervaring had met onderhoud van voertuigen was ik direct kandidaat waardoor mijn uiteindelijke job in de MTO de dag nadien een feit was en ipv gevechtspeleton werd ik opgenomen in het stafpeleton toch een groot verschil nietwaar.
Ik ben in het bezit van enkele zw-wt foto's van onze Lecluse en de sympatieke kapiteins Leo en Scholtis [/quote]
Ik ben in het bezit van enkele zw-wt foto's van onze Lecluse en de sympatieke kapiteins Leo en Scholtis [/quote]
-
boemer - Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Beste vrienden
Indien jullie foto's hebben van 1 JP gelieve dan met ons contact op te nemen, wij bezitten namelijk een website van vrienden en ougedienen 1 JP
op volgend adres http://grodew42.multiply.com/
Ikzelf was aldaar van dec 68 tot okt 69 in esk B en A en in de Mess off.
mailadres luc1jp1968@gmail.com
Dan heb je Bob die daar was van 1963 tot de verhuis in 1995. was ondermeer tankchauffeur in Esk A - chauffeur van RSM Thirion - chef RP - cinema-operator en nog meer.
en onze webmaster Eddy, die in Arolsen geboren werd als zoon van een beroepsmil. van 1 JP
Jammer genoeg is Lecluysse overleden, doch Lt Leo leeft nog en komt regelmatig naar bijeenkomsten in het regiment zoals afgelopen 17 dec10 op de dag der Anciens, als mede (toenertijd)kapt. Pancken ^kapt Uytebroeckx - en e O/off Comeyne - Thys - Van Wonterghem - en meer
Jullie moeten niet denken dat de verschillende vriendenkringen die er van 1 JP bestaan enkel voorbehouden zijn voor ex broeps.Niets is minder waar, oud miliciens zijn van harte welkom.
Men kan zich ook lid maken van de kring van het Regiment zelf, en dan wordt men op de hoogte gehouden van de recente activiteiten van het Regiment, zoals de dag der Anciens
Raadpleeg hiervoor volgende site en stel u in verbinding met de Korpsbrigadier
http://www.1jp.be/
Voor verdere inlichtingen stuurt u mij een bericht waarop u mijn e-mailadres en tel. nr bekomt.
De groeten
Indien jullie foto's hebben van 1 JP gelieve dan met ons contact op te nemen, wij bezitten namelijk een website van vrienden en ougedienen 1 JP
op volgend adres http://grodew42.multiply.com/
Ikzelf was aldaar van dec 68 tot okt 69 in esk B en A en in de Mess off.
mailadres luc1jp1968@gmail.com
Dan heb je Bob die daar was van 1963 tot de verhuis in 1995. was ondermeer tankchauffeur in Esk A - chauffeur van RSM Thirion - chef RP - cinema-operator en nog meer.
en onze webmaster Eddy, die in Arolsen geboren werd als zoon van een beroepsmil. van 1 JP
Jammer genoeg is Lecluysse overleden, doch Lt Leo leeft nog en komt regelmatig naar bijeenkomsten in het regiment zoals afgelopen 17 dec10 op de dag der Anciens, als mede (toenertijd)kapt. Pancken ^kapt Uytebroeckx - en e O/off Comeyne - Thys - Van Wonterghem - en meer
Jullie moeten niet denken dat de verschillende vriendenkringen die er van 1 JP bestaan enkel voorbehouden zijn voor ex broeps.Niets is minder waar, oud miliciens zijn van harte welkom.
Men kan zich ook lid maken van de kring van het Regiment zelf, en dan wordt men op de hoogte gehouden van de recente activiteiten van het Regiment, zoals de dag der Anciens
Raadpleeg hiervoor volgende site en stel u in verbinding met de Korpsbrigadier
http://www.1jp.be/
Voor verdere inlichtingen stuurt u mij een bericht waarop u mijn e-mailadres en tel. nr bekomt.
De groeten
Laatst gewijzigd door boemer op 30 dec 2009, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
"SIOUX BANZAï"
-
boemer - Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
App - SAYARD leeft ook nog en was tot voor kort lid van de vriendenkring Leopoldsburg,met knevel en schorre stem en met zijn onverwoestbare arrogantie ten opzichte van zijn (ex) collega's
MVG
MVG
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"
"SIOUX BANZAï"