272 Cie Ordenance Propsteierwald Camp Astrid

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Reneetje

27 sep 2009, 18:25

Hallo oudgedienden van de 272 Cie Ord van Camp Astrid te Propsteierwald!
Mijn schoonbroer Jos Vleugels, Stamnummer 52/07959 uit Olen zoekt;
naar vroegere legerkameraden van de lichting 51/52 tot 53 of enig keukenpersoneel die hem hierin herkent.
Na de opleiding in Kazerne Baron Ruquoy te Doornik in de 2e Compagnie Kamer 54 ging hij naar de Kokschool in Tervuren. Daarna even naar een Ordenance Eenheid in Bruul en uiteindelijk naar de 272 Cie Ord in Propsteierwald. Deed er dienst als kok en werd gedemobiliseerd in juni 1953.
Velen is hij ondertussen vergeten doch herinneren doe hij nog zijn kamergenoot Altruyen Roland, uit Gent, wie kent of heeft eventueel het adres of enige informatie over hem, hij heeft er in 1952-1953 zijn diensplicht vervuld.

Foto's van toen vind je op http://home.versateladsl.be/vt642945/index2.html bij “Fototalbums” dan “Troepenkeuken” (er werd nog met brikken gestookt)

Iedereen die dit bekent in de oren klinkt en nog eens graag herinneringen wil ophalen graag een seintje a.u.b. ik weet het is al een tijdje geleden maar je weet nooit hé!

Groetjes en misschien tot kijks! :lol:

P.S hopelijk worden er terug vele contacten gelegd via deze toch prachtige Site, de vele zoek rubrieken bewijzen nogmaals dat velen mooie herinneringen hebben aan die tijd van toen! :D

Afbeelding[/img]

Kok Jos Vleugels is de uiterst rechtse persoon.
Laatst gewijzigd door Reneetje op 10 okt 2009, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

anna1945

27 sep 2009, 19:03

Bedankt voor de link naar die mooie website van Propsteierwald, ikzelf heb na mijn huwelijk als burgerkracht gewerkt op het secretariaat van de 261 Cie Ord Mun in Propsteierwald Stolberg/Eschweiler, dit was in 1964, het was een Franstalige compagnie waar ik heel mooie herinneringen aan heb, Cdt Knauff, Lt Mariavelle, 1Sgt Valembert, Sdtmil Henri Van Schoor, stuk voor stuk heel toffe mensen, en wat zou ik die graag wel eens terug zien, maar vermits het Franstaligen zijn is het via Seniorennet zoeken naar een speld in een hooiberg, al wat met het leger rond Aken te maken heeft en zeker Propsteierwald ligt mijn nog altijd heel nauw aan het hart. Mijn man is 5 jaar natovrijwilliger geweest eerst in Keulen daarna in Hitfeld bij Aken.

Groetjes
Anna1945
Geniet van elke dag.

Sanchez

28 sep 2009, 16:06

Het doet me genoegen nog iets te horen van propsteierwald.
Ik was soldaat milicien bij de 210e comp ord. van febr.1969 tot eind jan.1970 als voertuigmecanieker.
We kwamen met verschillenden nederlandstalige compagnies (210,250,272) eten in een gezamelijke refter rechtover de keuken.
Met de beurtrol, heb ik onder de afgebeelde keuken nog dikwijls patatten geschild.
De franstaligen comp. het 260ste had een aparte refter.
Heb ook nog goede herinneringen aan propsteierwald.

Groetjes,

Sanchez

Reneetje

28 sep 2009, 22:34

Hallo Anna, doet me plezier dat je op deze manier eens kan terug kijken via deze website, als men daar zo lang zijn job heeft gehad is dat wel eens fijn nog eens te kunnen terug kijken naar die tijd van toen….doe ik ook persoonlijk ook wel eens graag op de site van 2JP was bijna 20 jaar in de BSD.
Hopelijk meld zich misschien toch eens iemand van die mensen die je er gekend hebt, men weet maar nooit!
Erg bedankt voor je reactie!

Groetjes………………….Reneetje

Reneetje

28 sep 2009, 22:52

Hey Sanchez,
Jou reactie verheugd mij evenzeer, het is tof reactie te krijgen en hopelijk meld zich misschien toch eens iemand van de jaren ‘51/’52 voor Jos Vleugels, het is al wel erg lang geleden maar ja……..men weet maar nooit.
En het is fijn dat je op deze wijze ook nog eens kunt terug denken aan vervlogen tijden, ik merk dat toch velen een goed gevoel hebben aan die mooie tijd…………toen men nog jong en mooi was en al bij al zo slecht was dat niet, daardoor had men vele vrienden en was men een ervaring rijker!

Groetjes
Reneetje

brasek

01 okt 2009, 17:13

Hallo reneetje,ik heb ook die jaren(1953 tot 1 april 1954) in probsteierwald geweest in de 211 cie ord juist voorbij de cinema.
Dus ik heb ook mogen proeven van hetgeen jij in de keuken klaar maakte.
Is wel lang vervlogen tijd he

Reneetje

02 okt 2009, 19:43

Hallo Brasek,

en of dat het lang gelden is, ik maak dat zeker over aan mijn schoonbroer die daar de kok geweest is indertijd.
Ik ben alleen maar de tussenpersoon daar hijzelf niet actief is in het computer gebeuren.
Toch fijn dat je hierop reageerde waarvoor mijn beste dank!

Groetjes........................Reneetje

jeronimo

02 okt 2009, 21:08

Hallo,
Mijn broer, Gust wellemans sm. 52/??????
Is ook binnengegaan in Doornik,dan naar Propsteierwald.
Was schoenmaker,
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Reneetje

04 okt 2009, 16:43

Hallo Jeronimo,

ik breng dat zeker over aan Jos Vleugels en vraag hem of hij je broer Gust eventueel gekend heeft!

Thanks voor je bericht.

Groetjes..................Reneetje

papafreddy

22 nov 2009, 12:35

Dag mede lezers.

Mijn pa heeft 2 jaar verbleven in het Kamp Astrid.
Diensttijd was toen 24 maanden maar begin 53 is dit naar 21 maaden gebracht.
Dit van 1951 tot februari 1953.
Hij was magazenier in een van die grote hangaars daar.
We bezitten over nog enkel foto's van toen, als het me past zal ik ze hier wel posten.
Ook nog wa exemplaren van bezettings geld van toen, afgeschaft toen de navo werd opgericht, dat zal in 1954 zijn.

Zo met tijd en stond hoor je nog van me.
Miischien vinden we nog enkele oude krakers van toen nog terug, want vele zullen er niet meer zijn vrees ik!

MVGr.
PapaFreddy

Reneetje

30 dec 2009, 09:04

Hey PapaFreddy,

bedankt voor je reactie en sorry voor het late antwoord, was alles een beetje uit het oog verloren.
Ja aan de hand van enkele foto's geraken we misschien wel wat verder in onze zoektocht.

Wij kijken ernaar uit!

Groetjes aan alle lezers

Reneetje

papafreddy

12 jan 2010, 18:43

Dag mede lezers.

Afbeelding

Dit is de eerste foto van mijn pa.
Zijn voornaam is Lucien

Misschien vinden we nog enkele oude krakers van toen nog terug, want vele zullen er niet meer zijn vrees ik!

Mijn pa heeft 2 jaar verbleven in het Kamp Astrid.
Diensttijd was toen 24 maanden maar begin 53 is dit naar 21 maaden gebracht.
Dit van 1951 tot februari 1953.
Hij was magazenier in een van die grote hangaars daar.

MVGr.
PapaFreddy