Kol SBH Adam Kazerne

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

H.D.S

17 jan 2008, 15:34

hallo wimano
Ik ook was gelegerd in kazerne adam 1964-1965,het doet mij plezier
van uw twee foto's op het forum te zien staan,je ziet duidelijk de hoofd-ingang waar we destijds de wacht optrokken,dit roept herrinneringen op
uit het verleden :lol:
vol goede moed-zo doe je het goed
Tarzan

17 jan 2008, 16:01

Kijk hier maar eens rond op het forum , er staan nog enige postings en foto's van den Adam op het forum!

Spijtig , maar als jij er was waren wij al lang aNcien !

:wink:
Laatst gewijzigd door Tarzan op 08 feb 2010, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

copain

22 jun 2009, 12:08

Voor hen die dit lezen en in 9 Li waren als actief of milicien,ga eens zien naar www.negendelinie.be en je bent weer up-to-date!

4you

07 jul 2009, 17:02

wimano schreef:Als ik het juist heb was die Lambiek er ook al in 62-63.
Ik was bij de Medical maar ben er ook 3maanden varkensboer geweest !
Beste groeten.
ja zeker was lambiek er ook al ik ben ook soldaat geweest in soest bij de 4atk ik was in de Qm geplaatst maar kon het er niet gewoon worden mee die stilte en werd toen bij de varkens ook gezet ! maar durfde die niet uit te mesten!was er bang van en heb toen terug rapport aangevraagd en toen is er iemand in mijn plaats komen staan van ons companie. was van de lichting 1963 en ben afgezwaaid op 26 Mei64.
Kapt Giddelo was 2Comd toen.
4you

jozef1945

16 nov 2009, 21:09

:D Allo 4YOU,ik was van de lichting 64 en ben de tweede week van april 64 aangekomen te Soest,dus heb ik je zien afzwaaien.Op dat moment zakte de moed tot in mijn schoenen. 8O Ik herrinner me ook nog de namen van enkele oversten,l.t.n.Lambiek,had die zo geen trek met zijn hals--Kapt.Giddelo vriendelijke man,5 latten sergant Verplanken,de wapenmaker Pietje Pek (bijnaam)en korporaal Van Buiten,panniekuir eerste klas.het is allemaal zo lang geleden hè.Na de drie maanden opleiding,hebben ze me ingedeeld in de STAF,een week Q.M.en een week refektorist,ook was ik chauffeur van de staf, met een fort f6 plus wateraanhangwagen.Al bij al,was het een mooie tijd en kom zeker toekomend jaar 20.10 in september naar het feest in de ADAM KAZERNE.Groetjes SEGERS EDWARD ESSENE 1790 Hoopelijk tot ziens. :D

wimano

28 jan 2010, 15:55

Hi Tarzan

Het is zover we zijn met vier en kunnen nu kaarten de Cowboy heeft zich aangemeld.

Groetjes
William
Tarzan

29 jan 2010, 12:41

Laat ze maar komen , we krijgen de bus nog vol !

:lol:

dorinka

29 jan 2010, 23:51

Beste, Ik ben hier nieuw...Is er iemand die in de luchtmacht zat in Koksijde ? Ongeveer in 1950. Al jaren zoek ik informatie naar mijn vader, foto's. Is intussen overleden in 1981.
Ik dank u voor ieder informatie.
Mensen die hun legerdienst gedaan hebben, Jan Sterkmans deed met zijn broer reparaties van onderdelen van vliegtuigen,kan ook voor 1950 geweest zijn.

Sterkmans V
Tarzan

01 feb 2010, 16:19

Hier ben je bij de landmacht , mijn beste meiske .

Maar ik zie dat je al een ander bericht geplaatst hebt !

cow boy

02 feb 2010, 01:33

hallo tarzan hier de cow boy ik weet niet of je mij herrinnert ik u wel ik heb toen soms nog in de garage komen helpen daar was ook ene gielen en ne zekere marcel timmermans en chef beulens schone tijd ik heb gezien dat u de kisten van dat gevallen vliegtuig hebt helpen dichtlassen
mooie site om te be kijken heeft mij eenorm verrast daar ik een 2 tot 3 dagen daarna met een dokter kollenel naar schaffen zijn geweest die dokter moest die soldaten gaan herkennen?? maar die kisten stonden in de hangaars van de paras al opgebaard. ik heb nog een dogde ambulance en elk jaar is daar eentreffen van oude legervoertuigen en ouide vliegtuigen juist bij het monument in schaffen als u intresse moest hebben dan laat ik u iets weten.
de beste groeten en tot nog eens bye bye cowboy
Tarzan

02 feb 2010, 18:02

cow boy schreef:hallo tarzan hier de cow boy ik weet niet of je mij herrinnert ik u wel ik heb toen soms nog in de garage komen helpen daar was ook ene gielen en ne zekere marcel timmermans en chef beulens schone tijd ik heb gezien dat u de kisten van dat gevallen vliegtuig hebt helpen dichtlassen
mooie site om te be kijken heeft mij eenorm verrast daar ik een 2 tot 3 dagen daarna met een dokter kollenel naar schaffen zijn geweest die dokter moest die soldaten gaan herkennen?? maar die kisten stonden in de hangaars van de paras al opgebaard. ik heb nog een dogde ambulance en elk jaar is daar eentreffen van oude legervoertuigen en ouide vliegtuigen juist bij het monument in schaffen als u intresse moest hebben dan laat ik u iets weten.
de beste groeten en tot nog eens bye bye cowboy
Sorry , maar ik kan geen gezicht plakken op de cowboy!
Chef Beulens , ocharme !
Wat hebben die man dikwijls een bijna hard infarct bezorgt !
We deden de knop van het maneuverlicht helemaal los en gingen dan vragen of hij dat kon terug in elkaar zetten !

Dan was hij zo een weekje stil !

Wij hadden natuurlijk eerst een plan ervan gemaakt !

En ja dan Sennelager ..........de laatste nacht voor dat we afzwaaide !
Alarm voor alle mekaniekers en ambulanciers !

Man man zoiets kan je nooit meer vergeten !

Schaffen .........vroeger kwam ik er regelmatig langs en stopte iedere keer !

Als er nog eens een bijeenkomst is , laat maar iets weten !

Ik heb ook kontakt met de para's van Diest ivm Schaffen !
De rest een volgende keer .

wimano

02 feb 2010, 19:28

Hi Tarzan

Die pps die ik eens opgestuurd heb daar zitten twee fotos bij van onze vriend toen ik zijn haar aan het knippen was op onze kamer.

Groetjes
William
Tarzan

08 feb 2010, 20:21

oei oei oei

in welk jaar heb jij dat opgestuurd ?

Je zit hier met mensen die hun haar en hun verstand aan het verliezen zijn !

:lol:
Tarzan

08 feb 2010, 20:55

voor de cowboy

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... highlight=

op de link klikken , dan zie je enkele artisten !!!
Tarzan

08 feb 2010, 21:01

jozef1945 schreef::D Allo 4YOU,ik was van de lichting 64 en ben de tweede week van april 64 aangekomen te Soest,dus heb ik je zien afzwaaien.Op dat moment zakte de moed tot in mijn schoenen. 8O Ik herrinner me ook nog de namen van enkele oversten,l.t.n.Lambiek,had die zo geen trek met zijn hals--Kapt.Giddelo vriendelijke man,5 latten sergant Verplanken,de wapenmaker Pietje Pek (bijnaam)en korporaal Van Buiten,panniekuir eerste klas.het is allemaal zo lang geleden hè.Na de drie maanden opleiding,hebben ze me ingedeeld in de STAF,een week Q.M.en een week refektorist,ook was ik chauffeur van de staf, met een fort f6 plus wateraanhangwagen.Al bij al,was het een mooie tijd en kom zeker toekomend jaar 20.10 in september naar het feest in de ADAM KAZERNE.Groetjes SEGERS EDWARD ESSENE 1790 Hoopelijk tot ziens. :D
Ik denk er ook te zijn !