Ossendorf & Hitveld ?
-
vinkje21 - Lid geworden op: 27 okt 2006, 11:52
Hello,
Ik ben op zoek naar legervrienden die in 1958 - 1959 bij de bakkers of de chauffeurs waren in Ossendorf (Keulen) of Hitveld (Aken).
Ik weet het ! het is lang geleden en we waren maar met een klein groepje maar wie weet, misschien kan ik toch nog iemand terug vinden
Groetjes
Willy
Ik ben op zoek naar legervrienden die in 1958 - 1959 bij de bakkers of de chauffeurs waren in Ossendorf (Keulen) of Hitveld (Aken).
Ik weet het ! het is lang geleden en we waren maar met een klein groepje maar wie weet, misschien kan ik toch nog iemand terug vinden
Groetjes
Willy
-
joka - Lid geworden op: 14 okt 2008, 06:28
Was die eenheid toen al 102 QMT?anna1945 schreef:Hallo vinkje21, mijn man Ferdinand Peeters was chauffeur in Hitfeld rond die periode(tot 1964) hij was bij de 51 Genie en was chauffeur kolonel.
Groetjes
Als dat zowas kan ik je misschien aan enkele namen helpen, laa maar iets weten
groetjes
joka
-
Dag Anna1945joka schreef:Was die eenheid toen al 102 QMT?anna1945 schreef:Hallo vinkje21, mijn man Ferdinand Peeters was chauffeur in Hitfeld rond die periode(tot 1964) hij was bij de 51 Genie en was chauffeur kolonel.
Groetjes
Als dat zowas kan ik je misschien aan enkele namen helpen, laa maar iets weten
groetjes
joka
Bedankt voor uw reactie, maar ik weet niet of je mij zal kunnen helpen !
onze eenheid was de 110 QMT en wij " logeerden " boven de bakkerij, ik denk zo'n 18 tal bakkers en 5 of 6 chauffeurs
Groetjes
willy
-
H.V. - Lid geworden op: 17 okt 2010, 20:58
Mijn vader was in Hitfeld in 1959. Zijn naam is Frans Verlinden, afkomstig van Rijkevorsel. Hij heeft na zijn legerdienst gewerkt bij nen bakker in Beerse. Nadien 38 jaar zelf een bakkerij gehad in Borgerhout. Toevallig vandaag, ja na 51 jaar heeft hij terug iemand tegengekomen die daar toen ook in dienst was, nl. Frans Spallier. Beiden eerste en tweede Poutrainmannen. Tja de wereld is klein en mijn pa en hij zullen mekaar vast nog wel tegen komen doordat ze beiden in hetzelfde dorp wonen. Bij verdere interesse om contact stuur mij een mailke en breng em dan op de hoogte! (verlinden.h@pandora.be) Hilde, zijn dochter.
-
Dag Hilde,
Hartelijk dank voor uw reactie, spijtig genoeg heb ik waarschijnlijk geen van deze personen ontmoet daar in Hitveld, Ik ben daar afgezwaaid Juni 1959, maar daarvoor moesten we nog eerst een 10 tal dagen terug naar Ossendorf, onze hoofdkazerne, dus ben ik in Aken (Hitveld ) weg rond half Mei denk ik, mogelijks zullen we elkaar in deze periode daar gekruist hebben. Ik had daar wel een goede vriend in Hitveld uit uw streek nl. Emiel Declerck uit Oostmalle, ik ben daar nadien nog een paar keer geweest, woonde toen in de Hoogstraatse baan denk ik, en had 6 of 7 kinderen.Ik ga vandaag of morgen nog eens zoeken naar oude foto's uit die tijd in Hitveld, misschien zit daar nog iemand tussen die je vader wel kent, ik laat zeker nog iets van mij horen, in ieder geval zéér hartelijk dank voor je reactie, en doe vooral zeer veel groetjes aan je vader.
Decleir willy
Kortemark
Hartelijk dank voor uw reactie, spijtig genoeg heb ik waarschijnlijk geen van deze personen ontmoet daar in Hitveld, Ik ben daar afgezwaaid Juni 1959, maar daarvoor moesten we nog eerst een 10 tal dagen terug naar Ossendorf, onze hoofdkazerne, dus ben ik in Aken (Hitveld ) weg rond half Mei denk ik, mogelijks zullen we elkaar in deze periode daar gekruist hebben. Ik had daar wel een goede vriend in Hitveld uit uw streek nl. Emiel Declerck uit Oostmalle, ik ben daar nadien nog een paar keer geweest, woonde toen in de Hoogstraatse baan denk ik, en had 6 of 7 kinderen.Ik ga vandaag of morgen nog eens zoeken naar oude foto's uit die tijd in Hitveld, misschien zit daar nog iemand tussen die je vader wel kent, ik laat zeker nog iets van mij horen, in ieder geval zéér hartelijk dank voor je reactie, en doe vooral zeer veel groetjes aan je vader.
Decleir willy
Kortemark