WC tijdens de maneuvers!!!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

worm

15 nov 2010, 22:29

Beste legervrienden,

Naar de WC gaan tijdens de maneuvers, dat was wel 't een en 't ander hé.

Zie ook eens Kamp Vogelzang=Driesen, mijn levensverhaal als milicien!!!

Hugo Afbeelding
Laatst gewijzigd door worm op 16 nov 2010, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomaar

jeronimo

15 nov 2010, 23:42

Privacy?
Gij had minstens nog een zeil om achter te zitten.
Bij onze maneuvers konden we het achter een srtuik of boom doen.
Op kamp in Beverlo was er een put gegraven tussen de bomen
van 3 op 3.Op de boorden lag er een plank, kwestie van de boord
niet weg te schuiven. Dit was in 53-54
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Pela

15 nov 2010, 23:46

Ik kan me geen zeil herinneren.
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb

flupke2

16 nov 2010, 13:40

ik herinner me de eerste keer dat er vrouwelijke militairen mee op manoeuver waren .Er moesten voor hen aparte toiletten voorzien worden.De mannen "mochten" daar een put voor graven , een op voorhand gemaakte "wc-stoel" erover zetten , en een tentzeil erond plaatsen , zodanig dat er zeker géén nieuwsgierige blikken konden binnenvallen.En bij het vertrek mochten de mannen de boel weer opruimen.Voor de mannen was er enkel een put in de grond , zonder meer .

Pela

16 nov 2010, 14:23

Spijtig dat er tijdens mijn legerdienst geen vrouwen waren, ik had bijgetekend, was al BVKT, zeker en vast.
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb

elvee

16 nov 2010, 14:35

Niet alleen op manoevres waren de WC's primitief !
In het opleidingscentrum in Turnhout waren er in 1969 nog Franse "toiletten". Er waren er bij met twee handvaten, dat was de luxe uitvoering, en die noemden wij "jaguars". Het onderhoud van deze dingen gebeurde met de brandspuit.

jeronimo

16 nov 2010, 19:00

W C in Turnhout; in 1953 waren het dezelfde.
op de gang was er een "zitter "voor de o off.
terwijl we toch "bezig" zijn;
Op de site van de carabiniers zette ik volgend verhaal.
Ooit gehoord over de grap van de Purge??? !!!!!

Op doktersbevel, na te veel klachten over verstopping zouden ze de kwaal wel oplossen. Die avond was ik van pikket en moest naar de keuken helpen ketels halen, een kok vertelde me, niet van de wortels met erwtjes eten hé maar ze zagen er zo lekker uit zodat ik ook een schepje nam. Tien uur, lichten uit en slapen, na een paar uur werd ik wakker en iedereen op de loop,…..
Wat gebeurd er hier ??….. voelde gij niks, neen !…. iedereen zit met ‘t schijt !!!!

Van de stank ga ik maar niet spreken maar na een poosje voelde ik ook iets maar wat ik toen meegemaakt heb is niet te beschrijven, vlug broek en schoenen aan en naar buiten, maar zij die van verder kwamen lieten het lopen waar ze stonden, echt; de stront liep de trappen af.
En het was één uitgelijnde baan naar buiten, toen ik aan de wc’s kwam was er geen enkele vrij en kon ik mijn buikje verlossen ergens in een hoekje.
Die morgen had niemand honger en werden de brandslangen gebruikt om al dat goedje weg te krijgen.

Barley

16 nov 2010, 19:41

Hahaha, in 1974 waren die franse weseets er nog altijd in "majoor Blairon"... :lol:
Hasta la victoria siempre
Gast

17 nov 2010, 09:41

Hahaha,in Elsenborn tijdens de manoeuvers,gewoonweg in de begroeiing veld.Voel een insect op men kont,sla ernaar en hopla,pik,was een wesp .

aapeirden

02 dec 2010, 11:13

Dag allemaal,

Jullie vermelden de Blaironkazerne in Turnhout. Ik was daar ook 'te gast' in jan-febr 1990. Toen waren er talrijke memorabele stormen en er is zelfs plots een ruit uitgewaaid. Op het terrein in Tielen was het dak van een barak afgewaaid; wij mochten alle stukken oprapen en op een hoop gooien.

De toiletten waren toen al een hele tijd vernieuwd. Het kader kloeg wel over verstoppingen die veroorzaakt werden door bijv. bierfleskes en gazetten.

Dit is mijn eerste poging om hier eens een foto te zetten. Deze maakte ik in augustus 2010. Dit is de westelijke vleugel, waar wij logeerden, en gezien van op het voormalige paradeplein. Indien interesse, kan ik een rubriek 'Blairon 2010' starten?

Afbeelding

Choerrel

02 dec 2010, 11:17

Deed mijne troep in 1970 in de Panquin te Tervuren. Ook daar waren franse WC's. Eén enkele gewone WC was er in het wachtlokaal.

jeronimo

02 dec 2010, 14:37

Aapeirden? ... Voor mijn part kunt ge het gerust doen.
Bijna al de infanteristen hebben er van het zand gefret.

Maar ging deze topic niet over WC op maneuvers?
In mijn tijd 53/54 was er geen WC onder de maneuvers,
we moesten ons alle dagen terug trekken tot we bijna in zee zaten
en de oefeningen afgeblazen werden, dit was nog in volle koude oorlog.

bobby1940

02 dec 2010, 15:14

ik ben binnen gegaan in september 1958 ook in de blayron , en toen lagen die franse wc daar ook al , want die liggen die plateus, lag op het eerste verdiep waarvan deze fotos was die jij , gestuurd hebt