militair van de lichting april 72' te Kaster
-
den troep - Lid geworden op: 17 nov 2013, 12:51
ik ben ook gekazerneerd geweest in kaster bij de 9dewing53 smaldeel als uda en heb gedurende 10maanden veel op wacht gestaan op de rakettenbasis ik weet noch heel goed de namen van mijn kamergenoten deels bussels van tongeren klein bertje van leuven en vangorp en kamergenoot bekkers deze speelde op zijn accordeon we hadden daar in de refter een klein orkestje met op gitaar ook en kamergenoot marcel nickmans die ik noch eens terug zie woont ook niet ver van mij af de rest waren bijna allemaal mannen uit de vlaanders verder ken ik noch sergant bekkers alsook chef dewilde sergant kro van reet die ik noch achteraf heb terug gezien in brussel en luitenant baeken ik ben over en paar jaren en op aandringen van marcel nickmans met hem er noch eens naartoe geweest het is daar heel fel veranderd huizen tot bijna vlak tegen de kazerne wat vroeger open veld was en de kazerne is gans bezet met een paarden manege op de rakettenbasis zat het vol met schapen en alles ligt er verloederd bij maar ik kon noch heel goed zien en zeggen waar onze wachtposten hadden gestaan en waar het lokaal van de sergant van wacht was en waar de innerfens was en de uiterfens dat was afsluitdraad van 2 meter hoog we hadden zes wachposten daar staan rond die raketten de eerste was en toren opgetrokken in hout met en overloop en op en vier a vijf merter hoogte de andere wachtposten waren houten kotje s van anderhalve meter in het vierkant met en verwarmings tube op stroom in en ook en telefoon voor de sergant van wacht op te bellen indien er wat misging de hele site was snachts verlicht en dan hoorde we de raketten die uit de hangaars kwamen want we zagen deze niet er was een hoge gracht tussen lagen verdoken voor ons eens smorgens kwam men ons terug halen met de bus van de kazerne dan waren we off wacht op rust maar dan gingen we savonds de pattaten kelder in van zes uur tot tien uur met acht of tien man patatten schillen toen ik afzwaaide eind maart 73 was er smorgens noch juist takieval groot luchtalarm maar we mochten toch vertrekken en het was met de militeire verlofgangerstrein zoals we ons ook moesten vervoeren den dvt genoemd zijn er noch kamergenoten die bij mij gelegen hebben dan kunnen deze kontakt opnemen bij mij
ik heb ook nog foto's van de kazerne en de wachtbasis
beste groeten
sm
dewelde robert
e-mailadres verwijderd door moderator.
Contacteren kan ook via privé bericht
ik heb ook nog foto's van de kazerne en de wachtbasis
beste groeten
sm
dewelde robert
e-mailadres verwijderd door moderator.
Contacteren kan ook via privé bericht