opleiding chauffeur MAN

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

bottien
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:44
Locatie: lochristi

07 apr 2015, 00:29

Proficiat met de vonst ik ben direct gaan zien via googlestreetview
ik zou mij serieus moeten vergissen
t'is wel geleden van juli 1975 maar inderdaad daar ist dat we den eerst keer
met nen MAN reden. de straatnaam is avenue felix lacourt of ben ik mis?
bedankt voor het delen Marcel.


groetjes

eric

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

08 apr 2015, 11:55

deze cafe bestond ook al in 1964 en was ook bekend bij de MP's, in de tijd dat ik in evere bij de MP's was heb ik meerdere malen aan de achterdeur postgevat (was van moeten) zodat er niemand door die deur kon vluchten, we hebben er veel verslagen over moeten opmaken en degene die gepakt werden met drank kregen de nodige politiekamer of bij herhaling cachot; sorry voor degene die erbij zijn geweest

Tuurken
Lid geworden op: 13 okt 2006, 16:25
Locatie: W.Vl-Brabant

12 apr 2015, 18:02

Heren,
Bedankt voor het zoekwerk en de uitleg. Wat maakt dat ik vrijwel zeker ben dat de instructeur in de rue de basse Biez, tot de conclusie kwam dat ik mijn examen nog moest afleggen. Om vandaar rechts de av Felix lacourt waar het cafeeken was te nemen, om er links in de straat te parkeren.

Het stokpaardje van de instructeurs was het opgaand en neergaand schakelen en dit tot in eerste wat je al vlug een obstakel op de baan maakte. Dat kon dus zeker al niet op de chée de Jodoigne, en gebeurde dat in de aansluitende straten van de rue de basse.

Heren, nogmaals bedankt.

Tuurken.

webraspeed
Lid geworden op: 26 jan 2009, 17:27

14 okt 2015, 13:28

Dag ex-miliciens,
Nu durf ik dat hier bijna niet vertellen, maar ik deed mijn MAN-opleiding in augustus-september 72 en eerlijk gezegd, ik heb geen enkele herinnering aan dat cafeetje. Ik dacht dat we gewoon de kazerne uitreden en na wat geschakel en gevloek terug de kazerne binnen reden. Zou het kunnen dat die regeling van dat café pas later werd ingevoerd? Of begin ik te dementeren?
Ik herinner me wel nog levendig mijn instructeur, een lieve, ietwat dikkere brigadier met sneeuwwit haar. Ik heb ook nog met die oude Ford gereden (F8???) voordat ik mijn rijbewijs kreeg en naar Buren vloog.
Groetjes
Eric