foto's downloaden van webshot

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

grenadier2

15 aug 2009, 14:33

Als oud grenadier ben ik eens gaan kijken op de site van de Grenadiers en heb in het fotoalbum enkele foto's gezien die ik zou willen hebben op mijn fotocd.
Men komt echter terecht op de site webshots en als ge de foto download is het in een bestand WBZ dat windows blijkbaar niet kent en is dus niet te openen of op te slagen jpg bestand.
Wie weet hoe het moet? :cry:
Dank bij voorbaat

Genieterke

15 aug 2009, 16:37

Het zou welvoegelijk zijn mocht je eerst contact willen opnemen met de webmaster van betreffende website en hem verzoeken als er geen copyright bestaat op bewuste foto's. Het is niet vanzelfsprekend dat als hij toestemming bekomen heeft om deze te publiceren dat derden deze klakkeloos van het internet mogen plukken.

Meestal zal de webmaster ingaan op je verzoek (als er geen rechten bestaan op deze foto's) en zal hij je zelfs de foto's toesturen in een hogere (betere) resolutie. Op een website worden de beelden meestal gecomprimeerd naar een lage resolutie en in de formaten jpg of png.

Een beleefd verzoek doet wonderen :wink:

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !