Kassel, kazerne (kwartier De Gete)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Joos
Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Locatie: kortrijk

27 aug 2010, 17:55

Ik heb mijn dienstplicht vervuld bij de 5 cie Med te Kassel, kazerne (kwartier De Gete)van begin mei 1967 tot einde maart 1968.

Deze zomer ben ik bij doorreis naar Duitsland - Harz een bezoek gebracht aan kwartier De Gete. en het bestaat nog altijd is nu Technogiepark .En woonpark.

Hier zijn enkele Foto's.

Groeten , Joseph Moreels uit Kortrijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Joos op 27 sep 2012, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

30 aug 2010, 15:50

Ik ben verleden jaar in juni daar ook geweest en dat was dan juist 50 jaar geleden, het doet je wel wat hé , jammer dat het paradeplein opgevuld is want vroeger moest je langs de trap naar beneden , en die foto met de refter achter je , jammer dat het er allemaal zo verkommerd uitziet :( ik was bij de Genie A cie. en lag op de eerste verdieping in het zelfde gebouw van de medical (pilulen) zoals wij ze noemden :lol: en er lagen jagers ook , ik heb ook de Noordvaart bezocht die ook van de Genie was en daar is er nu een politieschool , en de diensdoende vrouwelijke chef heeft ons met veel plezier rondgeleid , dat was nog eens een tijd hé , groetjes ,
Tjinne

Joos
Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Locatie: kortrijk

31 aug 2010, 12:06

Nog een paar fotos van de tijd dat ik bij 5de Med was.Ik ben die kleine rechts. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Trukker
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:50
Locatie: Oost Vlaanderen

08 sep 2010, 21:32

ben daar ook geweest in het jaar 1959 en verbleef in esc c bij 2 de jagers te paard,herken nog de blokken,is wel nostalgisch
Kan steeds nog beteren, oefenen!

Trukker
Lid geworden op: 07 feb 2005, 16:50
Locatie: Oost Vlaanderen

08 sep 2010, 21:33

ben daar ook geweest in het jaar 1959 en verbleef in esc c bij 2 de jagers te paard,herken nog de blokken,is wel nostalgisch
Kan steeds nog beteren, oefenen!

buldog
Lid geworden op: 29 mei 2007, 18:38
Locatie: belsele

21 sep 2010, 18:09

Ik heb u foto's gezien op deze forum maar die zouden ook zeer goed staan op de site van 2 JP . Ik zef ben van 1962 tot we vehuisde naar Lüdenscheid in de Getye gekaserneerd. Ga naar google en klik 2JP en er zullen veel foto's van u periode komen

Exjager
Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06

27 sep 2010, 12:37

Iemand enig idee naar de namen van de verschillende blokken van 2JP?
Staf-Blok, A,... zouden volgens mij een naam moeten gehad hebben.

willykbs
Lid geworden op: 03 nov 2011, 15:05
Locatie: schoten

03 nov 2011, 15:13

Ben van de lichting 1966.was in kassel van 1mei 1966 tot 30januari1967.eskadron b 2ejagers te paard recce als kanonier van de 66.Daar ik er volgend jaar nog eens graag naartoe zou willen vraag ik aan de personen die er al terug geweest zijn om het juiste adres waar de kazerne gelegen is door te geven.bedant.groetjes van een soldaat stillekes op jaren.

pipoherk
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:40

03 nov 2011, 15:28

Voor willykbs het adres is Eugen-Richter-Strasse en de ingang aan het wachtlokaal heet nu Amalie -Wündisch-Strasse.Doch deze laatste zal uwe GPS niet vinden ttz dit jaar in augustus toch nog niet.

willykbs
Lid geworden op: 03 nov 2011, 15:05
Locatie: schoten

03 nov 2011, 15:56

voor pipoherk,bedankt voor de informatie.groetjes.

pipoherk
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:40

09 nov 2011, 23:54

Afbeelding

1969
Lid geworden op: 21 mei 2011, 08:35
Locatie: W VL

14 nov 2011, 10:12

Ik was er in 1969 als milicien in het C eskadron.

Proficiat om je foto’s op het net te zetten. Het is het mooiste wat de kazerne kon overkomen, de blokken staan er nog. Zonder hekken en zonder prikkeldraad.

Of de blokken een naam hadden weet ik niet, wij noemden wat er aanwezig was: wachtlokaal met cachot, Staf en Diensten, miss onderofficieren, infirmerie, en dan MP’s . Aan de andere kant de kantine (de bar was op ons verdiep) cinemazaal de kapel drie of vier blokken waar ik nooit ben binnen geweest, de verste blok was het C-eskadron de inkom was de verste ingang. Voor de blok de garages MAN camions, er naast de refter en daar achter naar de spoorweg toe de hangaars met het wakend oog van de miss onderofficieren. Rechts achter grote deuren de Willy jeeps en links de rupsvoertuigen AMX-sen en in de open ruimte de M 41 Walker Bulldogs, dan er naast de garages voor herstellingen en verder aan de overkant de Car wash.

De draad: was achter de MAN-garages aan de buitenkant was er een openlucht winkeltje waar je alles kon kopen wat niet in het winkeltje van de kantine te vinden was.

De draad doen: was de kazerne verlaten na 10 uur om op de lappen te gaan.

Dat moet het ongeveer geweest zijn.

Groetjes Michel.

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

14 nov 2011, 16:20

Ik was daar van April 59 tot eind november 59 bij de 6de Genie A-compagnie , ik lag in de blok aan het paradeplein , ik herinner me ook nog dat je aan de draad dingen kon kopen achter de garages,ik ben verleden jaar in Mei in de Gete geweest, het paradeplein is nu even hoog als de straat voor het blok en de refter zag er gans verwaarloosd uit (jammer) er was geen mogelijkheid om mijn vroegere kamer te bezichtigen omdat er daar verschillende firma's in zitten, we hebben dan een glas gedronken in de kantine t.t.z. enkel de achterkant richting paradeplein was open voor het publiek en de voorkant (straatkant) is nu een restaurant (refter) van het duitse leger en daar mochten we uiteraard niet binnen :( het deed wel wat om daar nog eens te zijn 50 jaar later, al de gebouwen die in gebruik zijn zijn heel goed onderhouden en de inkom met cachot is nu een plat gebouwtje , gans de omgeving is daar enorm veel veranderd, veel bijgebouwd zoals apartementen en winkels (je kan dat allemaal zien op Googlemaps ) en het cafeetje de Susterfeld bij Kaiser is nu een gewoon huis net als de Rosengarten, het munitiedepot is nu een soort politietrainingskamp geworden en het Belgisch dorp bestaat ook nog , allemaal bewoond door duitsers , het was de moeite waard om daar eens te verblijven. :cry: :wink:

Osiris
Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Locatie: zonhoven

15 nov 2011, 22:23

Ja Tjinne als ik al die foto's hier bekijk doet het mij toch ook wat. Ik was in de Gete van november 65 tot augustus 66. Ik was in het C eskadron van de 2de Jagers en lag in de verste blok ( aan de refter ). Onze kapitein was Rik Wolfs ( nu lt-kolonel ) en een fantastisch man. Ik ben jammer genoeg niet meer in Kassel geraakt maar ben dat toch nog van plan. Een plezante tijd die voorbij is , niet meer terugkomt , maar waar we toch heel goede herinneringen aan hebben. Groetjes aan alle anciens die daar geweest zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend

Joos
Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Locatie: kortrijk

12 jul 2012, 11:22

Beste,vrienden van Kassel. mooie herinneringen - fotos ,staatspark Karlsaue,Bergpark Wilhelmshöhe met hercules ,maar daar werken ze aan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groeten ,Joos